Senden Gayrı Sosyalist Var mı Canım

Senden Gayrı Sosyalist Var mı Canım

Çok geç kalmadan yeniden yazdın kendi öykünü kadere inat!

O da neymiş dercesine, usu olana? ! .

Yaşamışsın çalışmak için bu güne dek, at gözlüklü; biri büyük olamayan üç küçük için!

Kendin olamamışsın kendinde ve yaşamda, oysa kimin umurunda bilmeden?

Ege’ nin Sevinç Anası bırakıp gitmiş sacla senitte, umarsız!

Dört bebenin en büyüğü gebe ya değil umurunda olacaklara,  olmamış, olamamış!

Sosyalist türemişsin kapitalist ortamda, düzene inat!

Ama yaralı, dağlanmış köz köz, kor ateşler suçlusu sanki bu yangının!

Doğurmak sana kalmış o cenini be gülüm, ne cenini koca bebeği!

Çıkaramamışsın tadını yaşamın...

Bastırık duygular, dostsuz aile ortamları, bencil kapitalist toplum.

Kendin bulmaya karar verdin ya en sonunda kendini; seni sende, yaşamda oh be!

İşte yeni başladı, bitti sandığın yol; kaldığın yerden yeniden, yeni baştan…

Bulmuştun oysa sen mutluluğun yolunu…

Başkalarını severek.

Çalışmayı severek, başkaları için.

Çalıştın öz veri ile çalıştıran satılık bencillere inat!

Ait olmayı severek inanmışsın kutsala, birliğe, dönüşüme!

Yok aslında kestirme kolay bir yol mutluluğa!

Sen bulmuşsun ona giden doğru ama çetin yolu Polyanna!

Yavaş ama, zorlu ama, uzun ama olsun.

Yok o yolun yarış çizgisi, başlayışı, finişi.

Başladığın yerdir bilesin başlama noktası.

Başladığın yerdir en önemlisi, başlayabilmen, başlaman tüm olumsuzluklara karşın.

Sen en ideal yerinden başlamışsın Dante gibi ya olsun!..

Sosyalistin çilesi yanlış toplumda, yanlış düzendedir, değiştiremezse eğer!

Yalnız yaşamışsın kalabalıklar içinde.

Yaşa demiyorum kalabalıkları yalnızlıkta, koş kaynaş, kırlara denizlere, uzan insanlara!

Formül mü?

Boş ver formülü, senin deneyimin, gözlemin formül!

En uygulanabilir olanı senin gittiğin yoldur canım.

Git gittiği yere kadar!

Git gidebildiğin kadar, engin deniz, geniş ufuklarca!

Dönüşü yok o yolun git!

Yaşa gönlünce, dilediğince yaşa.

Yalnız değilsin gittiğin yolda.

Hakkın bu senin.

14 Şubat 2021 66 şiiri var.
Beğenenler (5)
Yorumlar (2)
  • 3 yıl önce

    Şiiri okurken aklıma;Hasan İzzettin Dinamo’nun ,”Türkiye Sovyet Cumhuriyeti” Şiiri aklıma geldi. Sosyalist bir im ile eşinizi şiirle anmanız günü özetlemiş.

  • 3 yıl önce

    Bir buçuk yaşında mangala düşerek yüzü ve elleri yanan, yedi yaşında annesini kaybettikten sonra babaanne eline düşmekle başlayan çileli yaşamına başlayan Sevgili Eşim, elli yıl öncesinin Türkiye' sinde gerçeklerle yüzleşir olmuş! Hem okuyarak kendisini kurtarmak, hem de sorumsuz bir baba ve kendisinden bir-iki yaş ara ile küçük, sorumsuz iki kız kardeşini sahiplenmek istemiştir!.. Bu ara hem öğrenimini tamamlama ve hem de iki kız kardeş, bir babadan oluşan çocuklara (!) da hem babalık, hem analık, hem de ablalık yapmak için sürekli çalış mış, çalışmış, çalışmıştır. Yanıklığın, kimsesizliğin kıskacında baba ve kız kardeşleri evlendirmiş ama onların yoluna kendini feda etmiştir! Önce Telekom' da daha sonra ve şimdi de Arkeolog olarak Kültür Turizm ve Müze Müdürlüklerinde başarı ile görevler yapmış, yapmaktadır. Kendisini üç çocuğa (!) adayan ve evliliği hiç düşünmeyen bu Kadın, kırklı yaşlarının sonuna doğru benim Eşim olmuştur. Bu şiirimi O Kadın' a, Sevgili Eşim' e yazdım. Sevgililer Günü Kutlu Olsun!