Seninle Dört Mevsim Yaşadım

yağmur gibi düşünce kalbime
yeşerdim,çiçek açtı gönlüme
cıvıl cıvıl geldin sen evime
seninle ilkbaharı yaşadım

aşkın fidanı boy verdi
ağaç oldu meyve verdi
evim sıcak oluverdi
seninle yazı yaşadım

önce yüzümüz sarardı soldu
dert derdin üstüne bizi buldu
yaprak gibi saçlarım döküldü
seninle sonbaharı yaşadım

kalplerimiz buz tutunca
yüz gülmeyi unutunca
karlar bizide yutunca
seninle kışı yaşadım

01-10-14

01 Ekim 2014 134 şiiri var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (7)
  • Merhaba sayın Ahmet Başak,

    Efendim, gerçekten de dost üyelerin yorumları, bizlerin daha iyisine yönelmeleri için çok önemli öğelerdir. Ancak bunlar, içten ve destekleyici, bir sonrakinde ise gelişkin ibareler içermeli, geçirdiğimiz aşamaları irdelemelidir.

    Çoğu kere yorumlar, şiire ilişkin değildir ve onu değerlemez; daha çok okur üzerinde bırakılan etkilerin klasik notlarını barındırırlar; bu açıdan bu tür yorumların şairine katkısı oldukça sönük kalmaktadır.

    Şiiriniz; oldukça saf bir duygu içermekte ve bunu imge kullanmaksızın, sadece betimleme, bunu da yoğun eylemleme yoluyla gerçekleştirmektedir. Bir şiir için gereken düşleme (imgelem), şiire gereken derinlik, bu yolla değil, daha ziyade benzeşim için kullanılan ortak simgelerle anlatılmaktadır.

    Biçimsel olarak noksansız olan her şiir, okurda uzun etki bırakmak için, ayrıca imgelere veya onların düşleyebileceği öğeleri de barındırmalıdır.

    Şiirinizdeki bütünlük ve kurgunun sürekliliği; çok iyi kotarılmış olup, bir sevda sürecinin başını/sonunu, iyi/kötü zamanlarını çok güzel vermektedir. mevsimsel benzeşimler, imgelerle desteklenebilir; "yaşadım" eylemi düşürülebilir.

    Kutlarım, nicesine, selamla.

  • 9 yıl önce

    Önemli olan sevdiğinle yaşayıp,yaşlanmaktır sende bunu güzül işlemişsin tebrikler.

  • 9 yıl önce

    bir çok insanın yaşadığı hayatı kaleme almışsın şair dost. hayatın içindendi bu etkili şiir. tebrikler, teşekkürler..

  • 9 yıl önce

    insanın sevdiği yanında olsun yeter ki. bir ömrü beraber yaşıyor sevgi muhabbet içinde. yüreğine sağlık kardeşim.

  • kalplerimiz buz tutunca yüz gülmeyi unutunca karlar bizide yutunca seninle kışı yaşadım -- Evet Sayın Dost Kalpler Buz tutunca İnsan İlk Baharda da yaz Ayında da Kışı Yaşar bazen. Kutlarım Güzel Bir Şiir okudum, Kalemine ve Emeğine Sağlık.

    --- Kurban Bayramını en içten dileklerimle kutlar esenlikler dilerim.