Soyun Sürsün

İsterik çağrıdır ses dalgaları.
Renk renk bezenir beden.
Salınıp yayılır koku...
Kurulur düğün dernek !

Sığ suları,
Somon balıklarının hüznü kaplar.
Bir göç başlatır inci kefalleri.
Ters mi düzdür, düz mü terstir,
Mümkün müdür akıl erdirmek !

Çözülmez gizemi,
Yavrularına besin olan ananın.
Ne hikmettir,
Sekiz kollu ahtapotu,
İlk nefeste yaratıp da
Son nefeste öldürmek.

İster içgüdüsel olsun, ister bilinçli,
Bir ulu emirdir üremek !
Ve bir yazgı :
Ölümü pahasına, soyunu sürdürmek...

30 Haziran 2010 119 şiiri var.
Yorumlar (18)
  • 13 yıl önce

    Emeğin değerdi değerli dost selam ve saygımla!

  • 13 yıl önce

    Degerli sair.Siir beni düsünmeye itti ki siirin bir görevi de düsündürmek degil mi.Tüm canlilarda disi esini, en güclülerden, en güzellerden, en zekilerden secer. Secer ki soyu saglam olsun.Bu durum insanlarda biraz farkli.erkek egemen bir dünyada, secen erkek, secilen kadin oluyor.Belki de o yüzden saglikli aile yapisi kimi zaman kurulamiyor.Tarihte kadinlarin sectigide olmus ama bu cok uzun sürmemis: ))Bakin siir bana neleri cagristirdi.Tebrikler güzel siire.Saygilarimla."İster içgüdüsel olsun, ister bilinçli, Bir ulu emirdir üremek ! Ve bir yazgı : Ölümü pahasına, soyunu sürdürmek..."

  • 13 yıl önce

    ilginç bir konu,farklı bir anlatım. incelikli.

    tebrikler.

    sevgiler.

  • 13 yıl önce

    Doğadaki bir içgüdüyü nasıl da güzel anlatmışsınız. Tebrikler.

  • 14 yıl önce

    Filizken doğada koca bir çınar olur, her gölgesinde diğer bir canlı daha doğar, sonra koca bir orman olur, Doğarken ses verir insan sonra karışır hayatın renklerine ebrulaşır dünya'sı nefes alır her gizemde, böyür ve yok olur . Bizden öncesi ve bizden sonrası devam edip gider hep. Asırlarca sürmüş ve de sürecek yoksa sonu gelir hayatın. ses gelmez, çağıran olmaz tüm renkler solar, içimize çektiğimiz tüm gizemli kokular yok olur,nefes alamayız. Doğanın kurduğu bir denge..

    Ne güzel dile getirmiş şair çok beğendim tebrik ederim..😙