Tanrı Kuzgun Yalnızlığı

Yarattığımda milyarlarca yıl önce kainatı
Zorluyordu kapılarımı yalnızlığın vahşeti
Yağmalanacaktı
Acımasızca
Sessizlik ordusu savaşçılarınca biçare ruhum...

Ve bu yüzden
Yaratamasaydım yaşama gizlediğim ölümü
Olmayacaktı
Fitili şehvetimle ateşlenen ihtiraslı kozmik fırtınalar

Her yükselmişliğimde
Aşkına ayaklandırdığım mahrem isyanlar
Olmayacaktı!

.
.
.

Söyle;
Affedebilecek misin beni?

Yakılan ağıtların tek sebebi benim çünkü her *çağ yangınında...

Bedel-ler ödemeye hazır ruhlara dahi diz çöktürten korkudan
Oyunlarıma çomak olsun diye kırdıran tek tek dallarını
Hayat ağacının acımasızca

Ki
Ölümdeki o dölleyen kokuyu
Ancak böyle mötifleyebilirdi kızgın iskarpelalarla yedi kat semaya
Şehvetli yaratıcılığım

Betimsiz kahkahalarına iblisin taşlar yağdırtan da benim ruhlar dolusu...

Katline sebep tüm mikro organizmaların ikiyüzlü yoldaşlıklar vaat ettiren
İronik katliamları en derinlerine gömdüren felsefenin
Ve
Varoluş paradigmasında
Yanlış yol meyillilerini alevli kazıklarda sorgulayan
O despot Voyvoda en sonunda...


Söyle;
Affedebilecek misin beni?

Ruhuna fısıldadığım
Ve
Sonrasında
Ruhuna fısıldadığımı ölümle lanetlediğim
En kadim tragedyalarımdandır aslında yaşam
Nefeslendiğim boyuta ölüm çağlayan ırmaklarda
Tek renktir bu yüzden gökkuşağı

Ve
Bu yüzdendir
Kendilerine bakmayı yasak ettiğim ordularımla
Varoluş aynasından ruhlara yansıyan ironik yalnızlığım!

Şimdi sen
Söyle Küçük Kız;

Tüm *bu yaptıklarımı affedebilecek misin?

Ve
Tek nefeste cismine bahşedebileceğim ölümsüzlüğünle
Olabilecek misin gerçekten ruhuma alternatifsiz eş
Tanrıça Kuzgun?

31 Ağustos 2013 135 şiiri var.
Beğenenler (3)
Yorumlar (11)
  • 10 yıl önce

    Gotik şiire gönül vermiş ve erogotik imgesellik bolluğu ... ile başlayan yazınızı daha önce de okumuştum. Yıldıray Bey şiirlerinizi bir nokta da severim. Fakat bu eleştirel bakmama mani değil. Amacım bu da şair mi yahu gibi bir şey olamaz. Siz iyi bir şairsiniz. Fakat poetikanızı sorgulamak sorun olmamalı. Ben diğer sitelerde ve hatta bu site de dahi gördükleriniz gibi bir değilim. Bende sizi diğer imge katillerinden ayırdığım için size yazdım. Yoksa derdim şiir öldürmek değil. Bir şeyler öğrenebilmek kaygısındaydım.

    Nazım'da şiirinden sebep çok sürgün yemişti ve nice düşünürde. Muhakkak sizinkilerde onlarla benzer olmalı. Bense çok kereler yanlış anlaşıldım. O yüzden bende bu son sözlerimi söylerken size şiirinizde başarınızın devamını diliyorum sadece. Hoşçakalın

  • ''Nigar Baran - 31.08.2013 15:35:53 Sanırım Nevzat Bey in bir yorumu vardı daha önceki şiirinizle ilgili,aynı yoruma bu şiirde ben de katılıyorum,beni aşan bir şiir : ) sevgiyle kalasınız''

    aferin nigar.! akilli kizsin aşar bizi böyle şiirler şairleri kibirli olur böyle şiirlerin yorum yazmak olmaz sataşkan asi anarşist olurlar tehlikeli şairlerdir böylesi ülkeler için.)

    bize şiiri kutsamak şairine kutlu doğum şiirleri yazmak düşer

  • Mete bey ben o kadar alışkınım ki eleştirilere ki yazdıklarımdan ötürü(şiir) bir çok ortamdan ihrac ve uyarı listem hayli kabarıktır ...uzun yıllardır yazarım ve tarafıma yapılmış bir yorumdan sonra ise asla görülmemiştir üzüldüğüm fakat benzer yaklaşımlara tavrım da budur... şiir yazılır ve bırakılır ondan sonra taliplisini bulacağı evrene sevilir yada sevilmez fakat yazan asla anlaşılabilme kaygısı duymamalıdır özünde çünkü aksi durum "Nedir bu mesela" sorularıyla muhatap olmaya kadar gider... ki insanlar güzel bulduğu şiirleri dahi anlamsızca eleştirme keyfine hele ki benzer ortamlarda bayılırlar.Ve derdim elbetteki şiirdir benim de fakat tarzımca ve üstelik her ortam profilime şiirin bendeki tanımını yaparak dahil olurum ,gönül isterdi ki bu sitede yönetimde de görev almış biri olarak okusaydınız...Son sözlerimden sonra Sevgimle.

  • 10 yıl önce

    Sevgili Yıldıray Bey, Böyle enteresan bir tepki vereceğinizi bilseydim inanın bu şiire güzel der geçerdim. Ki yalanda olmazdı hani. Ve sizinde bahsettiğiniz gibi yorumum kifayetsiz olmazdı o zaman.

    Her şiirin altına bir imge sözlüğü kaygısında değilim. Sadece açıklamanızdaki "İmge şiirin vermek istediğini daha etkili hale getirir ve onun estetiğini yüceltir." bölümüne bir cevaptı o. Yoksa her imgeyi anlayacak kadar şiir bilirim. Fakat bu her şeyi bilirim manasına da değildir. Belki siz benden iyi bilirsiniz. Fakat poetikanıza yapılan eleştiriye tahammülsüzlüğünüz de beni hayal kırıklığına uğratmıştır. Oysa ben fikrine körü körüne saplananlardan değilim ve ikna edilmesi de kolay biriyimdir.

    Yine de görüyorum ki şiirinize eleştirim sizi üzmüştür. Bu sebeple şahsınızdan,şahsım adına özür diliyorum. Derdimiz şiirken sorunlar kişisel değildir. Sevgiler...

  • Ve işte hep söylediğim ve nefret ettiğim şey; şiirin şairine muhattabı olmadığı halde bu nedir("Betimsiz kahkahalarına iblisin taşlar yağdırtan da benim ruhlar dolusu") mesala diye sorma abukluğuna da dayandı sonunda yorum kifayetsizliği bu da benzer ortamların katlanılması gerekenlerinden...Mete bey bundan sonra her şiirim sonuna imgelerimle ilgili anlam sözlüğü koyayım istersiniz.. ki fakat bu mısra için çok da zorlamayın kendinizi basit düşünün yani (tanrı şeytan insan ve taş dörtlemesi)...Yazık çok yazık en azından bu şiiri yayınladığım ortam adına...