Tuncay Özkan

T andoğan meydanında yaktı meşaleyi, bir buçuk milyon kişiyle,
U lusalcılığı, devrimciliği, yurtseverliği, Atatürk'çülüğü,
N e şeriat ne darbe, tam bağımsız Türkiye! sloganıyla,
C umhuriyet mitingleri adıyla geçirdi tarihe.
A ldırmadan faşist baskılara, Tandoğan'da, Çağlayan'da, Gündoğdu'da,
Y obazlığa savaş açtığını ilan etti yiğitçe.

Ö ldürmek istediler, kurşunlar bile karşı çıktı bu zulme.
Z indanlarla yıldırmaya çalıştılar akıllarınca. Yılmadı, yılmayacak,
K orkmadan yürüyor üstüne, recep faşizminin kör karanlıklarında zindanların.
A ta'sı seslenmişti ona Bursa'dan, beş şubat bin dokuz yüz otuz üç te,
N asıl bir Türk genci olması gerektiğini...

04 Ekim 2011 73 şiiri var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (4)
  • 12 yıl önce

    Tuncay Özkanı tanımam Recep Tayyibi tanıdığım kadar Tuncay'ın ne yaptığını sorsalar Bir kaç televizyon programı Bir kaç mitingi var. Ve ben Alem buysa kral benim diyen biri. Atatürkçü geçinip oradan milleti kandıracağını düşünenlerden Atatürk'ün yaptıklarının milyonda birine sahip değil Ordan beslenen bu adam.

    Atatürk'ün tarihini bilen biri hemen anlar Millet ne demek. Trablusgarb'a baksın Ordan Çanakkale Atatürk'ün arkasında o çarıklı, şalvarlı Millet var. Hani Tevhit Sancaklarıyla açılan o Meclis var ya O meclisi yoksayanlar Değil mi şimdi Silivride yatanlar. Yok yok bunlar hayal öylem mi Bunlar uydurma, Gerçekte bunlar; Vatan için vatan satanlar.

    Kim verdi onlara bu yetkisi O zaman kaldıralım Sandığı seçimi. Sizin kafanızda dağdaki çobanız biz Biz yüzde doksan dokuzla gelsek İktidar olamayız.

    Yok yok öyle Çek postallarını Diktatör pozlarını Kimseye kalmaz iktidar elbet Ne sana ne öbürüne Haydi söyle yaptıklarını hesabını vereceğin Bir ahiretin var mı Söyle?

  • 12 yıl önce

    Muhteşem bir anlatım, yürek ve müthiş bir duyarlılık 👍

    Sanki içimize su serpiliyor böylesi haykırışları duyunca

    Çok çok çok teşekkür ederim sevgili hocam, sönmesin o meşale dileğimiz bu.

    Bu şiir üzerine söylenecek okadar çok şey var ki. 😅

  • 12 yıl önce

    inadına yürümek ,karanlığın üzerine yürürmek,

    şair yazacak

    yazmalı ,bu zaman zor zaman

    günü gelir elbet

    gelecektir..

    kutlarım kayhan bey

    sevgiyle kalın...

  • 12 yıl önce

    Tarih bir gün gerçekleri yazacaktır👍

    Uzak değil....

    Yakındır👑