Usta/m Figürandır Terim

-makyaj sahnede;
sahnemden biriktirsene usta
makyajda suret ol seyredelim
temaşaya vur muzipçe kudur
keyfin kahya olsun seyrelelim

-yaşan sahnenle;
katlanmadan selamdasın usta
oyuncak pusula oynadın susta
kuytulardır yakala silin silkin
koyukara sığıntından en ilkin

(sahnemden biriktirsene makyajda suret ol
temaşaya vur muzipçe keyfin kahya olsun
katlanmadan selamdasın oyuncak pusula
kuytulardır yakala koyukara sığıntından)

-yaşa da sahnele;
mahsustan kabullensene usta
kelamımı dinle repliğim böyle
ufkuma parkur gezin hususta
kıvama kekeleme yekten söyle

-yaşamdan sahneye;
kireçlendim çözüversene usta
önle didikle fırsatına deneğim
esas çocuk doğacağım tufanda
rolümü verin figürandır terim.

(mahsustan kabullensene kelamımı dinle
ufkuma parkur gezin kıvama kekeleme
kireçlendim çözüversene önle didikle
esas çocuk doğacağım rolümü verin)


-makyaj sahnelenir, yaşanan silinir!

(ışıklar söner, perde çekilir, sevinir)

...oyun devam eder!




balaban Kent Şairleri.

02 Temmuz 2009 140 şiiri var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (5)
  • 15 yıl önce

    maskelediğimiz yüzümüz mü, içimizdekiler mi?sahne olarak hayatı görenler asla ne kendileri olabilir, ne de başkası, yoktur onlar, figüran bile değildir kendini olduğu gibi ortaya koyamayanlar, rolsüz, maskesiz, yaşamı bildiği doğrular kadar yaşamayı başaranlara selam olsun, emeğinden,yüreğinden öperim Ustam,saygımla giderim...

  • 15 yıl önce

    Yaşam bir sahne...Bizler oyuncuyuz. Makyajımız hep tazelenir. Bazen makyaj saklar örter duygularımızı. Canlandırmamız gereken karaktere bürünüveririz. Kimi zaman alkışlarla mutlu oluruz kimi zamanda bir göz yaşına. Yaşamadan sahnelenemez hiç bir rol. Yaşamak, anlamak gerekir yaşamı. Ve kendimize biçmeli ve sergilemeliyiz seyirciye. Yaşam oyunu bu...Rolün ne ise hakkını vermek zorundasın. Sahne-hayat tozunu yutmalısın. Şiirinizi çok beğendim. Özellikle makyaj imgesi çok hoşuma gitti. Elinize, emeğinize sağlık. Kutlarım. Sevgilerimle; Yazgülü Tunar "balaban Kent Şairleri"

  • 15 yıl önce

    bir hayat karmaşası içinde yolculuk neşeli bi adam olursun birden insanlar eğlenir güler...perdeler kapanır hoop. eski hüzünlü insan kulaklarını tırmalıyor yine veya tam tersi...

    rahat kolduğunla yolculuk ederken binlerce gözün önünde perdeler çekildiği ve etraf karardığı an koltuk gıcırdamaya başlar.ya kaskatı kesilirsin yada uzanrsın koltuk bouyunca kusurlar bırakmaz seni...

    perde acının terbiyesidir bir manada.acı izaha geçer kısa süreliğinede olsa.oyun devam eder...

    ben son üç dizeyi aldım neler var daha anlatılacak...çok güzeldi yine hocam kaleminize yüreğinize sağlık...

    Mertcan Akkoyun

    ''balaban Kent Şairleri''

  • 15 yıl önce

    Hep sahneyle yaşam arasında sıkışırız ya hocam, en son da sizin şiirlerinizi yorumlamıştık şiir dinletisinde, keşke bu şiiri o zaman yazmış olsaydınız da ve koro olarak yorumlasaydık!!! Yaşamın her yanı sahne değil midir sevgili hocam, makyajlanır sahnede yaşamdan kahramanları oynarız, makyajımızı sileriz, kendimizizdir hep ve en son kapanış dizeniz gibi "...oyun devam eder!"

    Muhteşem bir şiir sevgili hocam, biz sahnedekiler her iki yaşam sahnesini de bire bir yaşadığımız için bu şiir bana göre sanat dünyasına adanmalıdır, bir başucu şiiri olmalıdır sanatçı insanların!!!

    Elinize, kaleminize, yüreğinize bin sağlık sevgili hocam, şiiri başucuma koydum bilin!!!

    Gülşah Yücel balaban Kent Şairleri.

  • 15 yıl önce

    KEŞKE YAŞAM OYUNUNDA HERKES HAKKIYLA ROLÜNÜ OYNAYABİLSE....