Utandırmam Ben Seni

Hem yazıp, hem söyleyip, gezinirken dağ bayır,
Sözlerimi ölç ve biç, utandırmam ben seni.
Konuşurken sevdayı, her lafın olsa "Hayır",
Çekerim derin bir iç, utandırmam ben seni.

Zirvelerde uçarak, dağları aşar kartal.
Zorlasa da tepeyi, ulaşamaz ki çakal.
Üfüren bol miktarda, kül tutmaz artık mangal.
Her yanımızda bilgiç, utandırmam ben seni.

Dilimle etsem ikrar, sözüm ruhunu arar.
Her gün anlatsam tekrar, bilirim olmaz yarar.
Bu yüzden etmem ısrar, tek korkum sana zarar.
Kafama inse çekiç, utandırmam ben seni.

Ahrete bırakırsan, kalmaz kalplerde huşu.
Ömür geçip gidiyor, gelsen artık bir koşu.
Şu yalancı dünyada, olalım bari komşu,
Araya korum kerpiç, utandırmam ben seni.

"Canım" desen bana sen, titrer bütün kâinat.
Canan deyip sarılsam, kötülüklere inat,
Huzur dolu ruhuna, yazsam müthiş bir sonat,
Kıskanmazlar aşkı hiç, utandırmam ben seni.

Tanrı bilir sevdamı, şahittir mavi sema.
Ses gelir yücelerden, "Düşünme hiçbir nema!".
Bulutlarda ev yaptım, "Gidelim" derim ama...
Alnına busem hariç, utandırmam ben seni.

31 Ocak 2015 80 şiiri var.
Beğenenler (3)
Yorumlar (4)
  • 9 yıl önce

    Melek Hanım teşekkürümü en başta yapmak istiyorum. Tüm yüreğimle teşekkür ederim. Şiiri, şiirle ilgili duygu ve düşüncelerinizi, analizinizi çok güzel yapmışsınız. Şuna inanın ki; aynı sözlerimi şiirimi olumsuz eleştirseniz de yazardım.

    Ben edebi siteleri eksiklerin giderildiği bir yer olarak görürüm. Bu nedenle bir damla bile olsa yeni bir şey öğrenirsem mutlu olurum. Sizi de yakından izliyorum ve sizde de aynı özellikler var.

    Seslendirme konusunda işimi iyi yaptığıma inanıyorum. Tıpkı sizin seslendirmeler gibi...

    Değerli zamanınızı ayırıp uzun yorum yazmanız nedeniyle bir kez daha teşekkür ediyor; sevgi, saygı ve selamlarımı yolluyorum.

  • 9 yıl önce

    Ahmet Bey çok teşekkür ediyorum değerli yorumunuz ve beğeniniz için. Siz gibi kalemlerden olumlu yorum almak benim için onurdur.

    Saygı ve selamlarımla...

  • 9 yıl önce

    Bu şiiri daha önce okuduğumda da çok beğenmiştim. Hece şiiri yazmasam da mısraların hissettirdikleri çok başkaydı. Yine aynı duygularla okudum ve bu kez aynı zamanda dinledim.

    Başlık ve ayak "Utandırmam Ben seni". İster bir sevgiliye, ister bir dosta hitap edilmiş olsun harika bir söz...

    Gün olur insanların küçük sebeplerle arası açılabilir, gün olur eski heyecan yaşanmayabilir; ama işte bu sözde olduğu gibi vazgeçmemek, karşıdaki insanı ne olursa olsun yanında görüp hissetmek kişinin erdemidir. İlişkiler devam ederken, her şey çok güzelken hissedilenleri ayrılık bile olsa tatlılık sürebilmelidir.

    Şiirdeki anlatıma ayrıca hayran kaldım. Yalın, duru, yürekten bir anlatımdı. Muhatabına ve okuruna adeta damla damla içirebiliyordu yürek sesini.

    Seslendirmeye de ayrı bir paragraf açmak istiyorum. Kendim de seslendirme yaptığım için hissettiklerimi yazmadan geçemeyeceğim. Vurgu, tonlama, fon, müzik ve ses ayarları tek kelimeyle mükemmel...

    Turgay Bey'in kalemini zaten tartışmak bile istemem. Yazıları, şiirleri kendisinin referansıdır. Yürekten kutluyorum. Hem şiiri, hem seslendirmeyi, hem de bulunduğu yeri...

    En içten duygularla selamlarımı, saygılarımı yolluyorum değerli kaleme.

  • 9 yıl önce

    Sevdiğini yüreğinin ortasına koymak ne güzel ve tabi onu utandıracak hal ve hareketlerden kaçınmak kutlarım güzel bir seslendirme güzel bir şiir Turgay bey...👍