Uyan ki 30 Ağustos Unutmasın Asaletini

Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür
Ve bir orman gibi kardeşçesine
Bu hasret bizim!

N.Hikmet



üç tarafı denizlerle çevrili harita
sus pus bir karanlıkta

ben yine İzmir oldum
asmadım bugün de yüzümü
merhametle
gülümsedim

ateşin mi var
isyanın mı bağlanmış
gazetelerinde korku izleri

torunlarıma vaadedeceğim barışı
kalbime çizdiğim yolda beklerken
sessizliğin
boynu büküklüğüm olmuş

gitmediğim, görmediğim tüm şehirler kadar
keder kokan, tüm sokaklar kadar
seviyorum seni

ege suları dökeyim yüzüne

Ülke uyan

anneleştim


bir bak, ağustosun eriyip giden asaletine
dededen kalma Gelibolu hissediyor
titriyor
geçmiş kadar pak kalamayacağız
üzülüyor


Ülke uyan
yaşayıp öleceğim bu toprağın
nefesi kesilmiş
nefesine ihtiyacı var

İzmir göğüne bakarsan anlarsın
birlik, beraberlik için atıyor kalbi

Ülke uyan

analaştım

doluyum

bin yıldır susturulamayan ormanın gürleyen sesi gibi...

Ülke
hadi uyan...

29 Ağustos 2012 508 şiiri var.
Yorumlar (11)
  • 11 yıl önce

    derindi... güne de yakıştı. saygımla.

  • 11 yıl önce

    Şiirin amacı bence de mesaj vermek değildir. Çünkü şair tanıdığımız tanımadığımız tüm duygulardan geçer. Bazen kavgalara karışır içinin dehlizlerinde bazen sevişir Bazen ıslık ıslığa göğe bakar bazen ağlar Şiirin amacı mesaj vermek değildir.Ama şiir bazen kalın bir sopayı başınıza güm güm indirir.Bazen yüreğimizi şefkatle okşar.. Yürek çoktan mesajı almıştır..

    Şiir sadece duygu değildir , Düşüncede değildir diye düünüyorum.Ondan çok daha ötesi... çok daha fazlasıdır.

    Katılıyorum Dila hanım teşekkürler.

    Vatanımı seviyorum Teşekkür ederim Çetin hocam

  • 11 yıl önce

    ..nilgün hanım'ın şiirlerine hayranlığım özeldir ..kimileri için ne yazsa okunur,ne söylese dinleniir denir ya...buraya kadar tamam,tebriklerim çokça..ve ayrıca dini felsefi batıl tüm inançlara sonuna kadar saygılıyımdır ister çaput bağla ister mum, ister kuşu tüyü dik bana ne o na ne kim ne ? ..sanırım nevzat bey'in demek istediği birşey yapılacak ise çekinerek olmamalı o vakit hamaset yapacağız diyeceksiniz inanın anlamıyorum bu ülkede kimim neye kime kızdığı belli değil azınlığı mı seviyorsun vatanı mı kağıdı mı seviyorsun kalemimi ya sev ya terk et diyorsun iyi güzel de bana sevgi olçüsünü de söyle fidan mı dikeyim yere mi tükürmeyeyim çekirdeğimi evde mi yiyeyim radyoda tiyatrocusu tv cisi bağırıp duruyor elini klaksondan çek!diye bunları yapınca mı sevmiş oluyorum ülkemi..bana anlatın..yanındaki rum komşuna seni izmir'e döktük demek ne asil bir davranıştır.. daha onlarca yazılacak şey var ve tabii leştirier şiire değil şaire vazifesini yapmış haklı taçını takmıştır..dertler içerikte düğümleniyor...

  • 11 yıl önce

    Şiirin asıl amacı mesaj vermek değildir.Onun ispat yükümlülüğü yoktur.

    Şiir diliyle şiirdir .Onu mesaj veren, onu açıklama yapan, onu ispat etme gayesi güden nesirden ayıran yegane özelliği budur.

    Şiir sadece duygu değildir , Düşüncede değildir diye düünüyorum.Ondan çok daha ötesi... çok daha fazlasıdır.

    Nevzat Beye katılmakla birlikte , 30 Ağustos Zafer Bayramının değerine mukabil yazılmış olması nedeniyle bambaşka bir pencereden kutlamamak imkansız soylu ruhunuzu.

    Vatanperver, milliyetçi, Atatürkçü yanınıza kıyısız saygıyla.

    Kutlu olsun bayramımız hepimize.

  • 11 yıl önce

    Nevzat bey hocam

    bu sıkıntılı günlere küçücük dahi mesaj veren bir şiir siz yazın biz okuyalım..

    Meyveyi ağaca dikecek kuş lazım..

    Sessizce koskocaman bir kışa gireceğime kutsanmamış küçücük bir şiirle 30 ağustosumu geçiririm ne mutlu bana..👧