Yalnızlığın Senfonisi

ancak yalnızken
bir başınasın
onun için seviyorum
büyük bozkırları

baharın çiçekleri, böcekler.
uzaklarda uçan bir kuş.
bir ağaç.
tatlı bir rüzgâr.

yalnızlık
dağılan bir odanın
toplanmasıdır..
sanki annen odanı
yine topluyor.

yalnızlıktan büyük
hüzün var mı?
ki acı değil bu,
sanki bir merdiveni
el ve ayaklarınla
tırmanır gibi.
her adımda yeşeren yüzünde
umut var.

yalnız başıma olmak istediğim gezegenler var.
klasik bir müzik gibi.
büyük bir konser salonunda
bağdaş kurup dinliyorsun.

onun için seviyorum
büyük bozkırları
yalnız gezegenleri
uzaklarda uçan bir kuşu
baharın çiçeklerini, böcekleri
kulağıma esen bir rüzgarı
annemin dağılan odamı
yine toplamasını.

sanki bir merdiveni
el ve ayaklarımla
tırmanır gibi.
yüzümde yeşeren
umutları özledim.

siz
beni yalnız bir gezegende
bırakın
bir başıma

bende biliyorum
mümkün olmadığını.

03.05.2013

03 Mayıs 2013 362 şiiri var.
Yorumlar (2)
  • 11 yıl önce

    aslında kalabalıklardaki de yalnızlıktır zaten. ama kötü olan bir yalnızlık bu, çaresiz, aralarda kaybolan ve bir türlü kendi başına kalamayan. onun için burada yazdığım yalnızlık sizinde vurguladığınız üzere, farklı bir yalnızlık, huzur veren, ihtiyacı duyulan ve eksikliği hissedilen. yazdıklarınızı okumak bana daha önce hiç hissetmediğim, farklı bir hissi yaşattı. başka gözlerden nasıl göründüğünüzü, nasıl okunduğunuzu bilmek enteresan. ki okuyanda, bende buradayım diyor, ve bazen okuyan, yazanında ötesine geçiyor. şiirin yada herhangi bir sanatın güzel taraflarından birisi de bu olsa gerek. teşekkür ediyorum Mete Bey, selam ve saygılarımla.

  • 11 yıl önce

    Genel olarak bir başınalıksa yalnızlık, ancak yalnızsan yalnızsın düşüncesi büyük bir soru sorarak başlıyor. Bizler kalabalıklardaki yalnızlıklardan bahsederdik ki şiir aksini anlatan güçlü bir başlangıç ile bizi alt etmenin eğiliminde...

    ve ersin uyanık şiirlerinin imge kullanımını çok beğenirim. eski uzakdoğu şarkıları gibi yazar. onun şiirinde amaç insanların yorumlarını özgür bırakmak kadar basit değildir. o anlatmak istediklerini direk tasvirlerle gözde canlanırır ki bana kalırsa enteresan sonuçlar veriyor bu durum.

    aslında vakitte olsa derinlemesine daha fazla anlatsam isterdim ama sanırım kafidir. hani eksikleride yok değildir muhakkak fakat bir bakıma yarımda olsa şiir şiirdir.