Yarından Sonra Bir Adam

Emniyet mensubu bir yakınımla,çoğunluğunu yine emniyet mensuplarının oluşturduğu bir geceye dahil oldum.Sohpet,muhabbet,şarkı,türkü,eğlence derken,bir ara hararetli bir tartışmanın tam ortasında,insanlığı,duruşu,bilgi ve tecrübesiyle kendime örnek aldığım,epeycede makam mevki sahibi bir büyüğüme dedim ki;ülkemizde ve tüm dünyada askeriyle polisiyle kolluk kuvvetleriyle emniyet personeli sayısı,suçlu sayısından,masum insanların sayısı da suçlulardan fazla olmasına rağmen,nasıl oluyor ki,kanunsuzluk kanuna,suç suçsuzluğa baskın gelebiliyor?Can oğlum diye başladı söze; 'Onlar yıkım yapıyor,biz ise imar.Tahrip ve yıkım,tamir ve imara göre çok daha kolaydır.Mesela yüz yılda binbir emekle zar zor yetişen bir ormanı,haylaz bir çocuk bir kibritle dakikalar içinde kül edebilir.Sana bir balyoz versem koca bir binayı yarım saatte viraneye çevirirsin ama aynı binayı on usta on ayda yapamaz.Bir cani çakı bıçağıyla yüz masuma zarar verebilir ama bin masum bir caninin canını yakamaz.Bekçiyi insanların kalplerine ve vicdanlarına dikmek lazım,o zaman bize bile ihtiyaç kalmaz.Aksi halde suçun önüne geçilemez ve geçilemiyor.Ama ümitli olun,bu yıkımı yapanlar,kendi enkazları altında kalmaya başladıklarını görünce,ister istemez o bekçiyi arayıp bulacaklar,yakındır'
Uzanıp o kocaman yüreğini öpmek istedim,ama ancak ellerine yetişebildim.Birde bu şiir senin için 'güzel adam' diyebiliyorum...







Hüzzam mavisi gözlerin
Masalsı yarınlara umutlar taşır...

Bütün renkleri tuvalindedir
Eskizi asırlık resmin
Dün kadar yakın,yarın kadar uzak
Taze bir düş diriliğinde
Ve dinginliğin çok ötesinde bir sabrın
Salkım saçak yelesinde...

Alnındaki çizgisiz kıvrımlar
Yarının karanlık bulutlarına
Ve henüz yaşanmamış bir geleceğin
Kapı eşiğine güneşler gönderir
Eritir tüm kasvetleri
Bilgeliğin gökkuşağı çözeltisinde...


Işıl ışıl bir aynadan
Aydınlığın muştusu yansır yüzüne
Ve ulaşır gözbebeklerine
Alnına düşen dolunayın şavkı
Bölünür,yerleşir tüm hücrelerine...

'Kırbacın gölgesiyle koşan atlar' bile
Gün gelir yorulur,durur
O koşmayı öğretir
Kırbacın gölgesine...

15 Haziran 2010 160 şiiri var.
Beğenenler (3)
Yorumlar (3)
  • 14 yıl önce

    "Bekçiyi insanların kalplerine ve vicdanlarına dikmek lazım"

    Çok doğru..

    Dileyelim ki elinde tuval istediği gibi boyasın insanların vicdanını renk renk,hiç siyahlık kalmasın..

    Kutlarım Can..

  • 14 yıl önce

    Güzeldi Can, Hem de tarifsiz derecede, Gerçek ve ibret, Çözümü de içinde, Teşekkür ederim.

  • 14 yıl önce

    Bekçiyi insanların kalplerine ve vicdanlarına dikmek lazım,o zaman bize bile ihtiyaç kalmaz👍

    çok doğru söylemiş bence bu şahıs hakikaten çok anlamlı bir sözdü.

    vefa dedikleri bu olsa gerek

    güzel bir vefa örneği sergilemişsiniz.

    kutlarım şair dost duyarlı yüreğin dert görmesin.