Yırtıcılıktan Sevecenliğe

                                        

Aynı cümlede olmak için

özne mi olmak gerekir?


Efsane olmuş tüm aşkları unuttum;

asil kahramanları taş'a

peri masallarını yaratılış öyküsüne evirdim,

bağışla beni

doğaüstü kavimleri sürdüm!


Sanılıyor ki özgül durumlarda

aşk varsa ten'edir

arayışın aydınlığıymış ne hata,

bir çok ten'de yokoluşu gördüm oysa

kesinlik aramak sadece uyarlama

etik teori bu, matematik başka!


Pragmatik düşünme sarmaşığı

zehirlidir;

ellerini kanatır

eşek'ten at yaratır!


Müşahhas'tan mücerret'e ulaşmak

aşk mı demek;

tutku unutkan

aşk bunun datif

tümleç savrulan hali,

eros bile girse kuyuma

agape olarak gelir huyuma!


19 Temmuz 2021 43 şiiri var.
Beğenenler (9)
Yorumlar (4)
  • 2 yıl önce

    Bazı şiirleri bir kaç kere okumak gerekiyor benim için, hocam sen bu şiiri yazarken kaç defa okudun?? Çok şiir beğenmem ama bunu Çok beğendim.. 3 bölümde virgülün yerini hatalı gördüm;) oysa ve sadece kelimelerini fazla.. son bölümde ‘aşk bunu datif’ mısrasını ‘aşk (son) yönelme’, “gelir”i “ doğar” olarak aldım.. ben o şekilde okudum, kızmaca yok;) galiba 7-8 defa okudum.. gece gece bayram yaşattı bana şiir; zihin, gönül ve hoşluk adına.. çok yaşa hocam… şiiri neden sevdim; ne ararsam buldum kendi adıma, eleştirenlerim kendimcedir bilirsin sanırım;) lakin final kısmı ne gelir ne doğar kelimesiyle bir türkü olmuyor.. bu şiiri bir zaman sonra tekrar güncellersen haberim olsun.. başlık zaten başlı başına hayran bıraktı beni..biraz da güncel olaylara vurdum ya..;) birinci bölümde taş kelimesi okuyunca zihnim vurmak kelimesini aradı alt mısrada evirmek kelimesi hem şaşırttı hem de aynı bölümdeki sürdüm fiiliyle halay çekti düşüncelerimde..yeni eski kelime tercihleri, matematik kelimesi vb yani geneldeki ayrı ayrı veya mısra içindeki yerleriyle kelimelerin zihinde bıraktığı çağrışımlar benim için harikaydı.. hem çok uzundu değildi ;) lakin Diğer boyutuyla da çok uzun bir şiirdi…kılavyene şekerli su dökülmesin, elektiriklerini kesmesinler, eksilmesin hoşluklar pencerenden .. ;) sürçi kılavyem olduysa yeni kılavye ışınla bana;)

  • 2 yıl önce

    Bir yeşilçam repliğini anımsattı şiir " Sahi sevgi neydi?". Peri masallarını eviren şiirin gücü, her şeyi yerinden oynatır. Kutlarım güzel şiiri ve kalemi.