Yürekleri Yandırdın

Hüzün dolu öykünle,yürekleri yandırdın.
Küçük yaşta evlenmek,neyineydi gül Ayşe'm
O körpecik sırtına hayat yükü bindirdin.
Dayanamam ben sana gözyaşını sil Ayşe'm

Daha küçük yaşında para ile satıldın.
Ne olduğun bilmeden sen kimlere katıldın.
Görünmeyen göllerin diplerine atıldın.
Ballı ekmek dürümler artık sana yal Ayşe'm

Hayır etmez babana haram başlık parası.
Garip anan üzülür deşer gönül yarası.
Töreye lanet okur gün geçse de arası.
Can dediğin o adam artık sana el Ayşe'm

İçerin kan ağlarken,davul zurna oyunlar,
Vermediler söz hakkı büküldü hep boyunlar.
Peşin sıra geldiler,sürüdeki koyunlar.
Yeter artık çektiğin intikamın al Ayşe'm.

Bir tatlı söz duymadın,canım diyen erinden,
Umutların yok oldu,yürek inler derinden.
Artık hüzün eksilmez,dertli olan serinden.
Bu yapılan haksızlık,bizler için zül Ayşe'm.

Reva mıydı bu sana,ihtiyara verdiler.
Doldu cepler altınla zenginliğe erdiler.
Senin naif gönlünü,topraklara serdiler.
Bir kefenle gidilir,bunu böyle bil Ayşe'm.

16 Haziran 2012 139 şiiri var.
Beğenenler (8)
Yorumlar (11)
  • 12 yıl önce

    Hep gözler ağlamaz ya,biraz da kalem ağlar, Şayet bulabilirse, gözyaşını dökecek Bir mendil bir parça bez, çeşme olur dimağlar ...........Mezara girmez amma, girmeden kötü olur, ...........Yaşam işkencesinin, hamurunda yoğrulur.

    Sayın öğretmenim.kurguyla karışmayan,gerçekleri yansıtan bu eserinde canlanan ibret sahnelerini iç burkusuyla okudum ve arka çıkmak istedim dede hakarete uğrayan yine ben oldum.bağnazlığın bataklığında barı- nan ve orda kalmasını arzu edeni destekleyen zihniyeti.Ata<türk bile yıkamadı.amma biz uyarıya devema mecburuz.insan olarak.Çok gizel dile getirmiş,melodi ve armonıler tam yerine oturmuş.Dolaysiyle yorum- cuların fikrine katılıyor.seni deiçten gelen dileğimle kutluyorum.Çiçek.İzmir...Saygılarımla.

  • 12 yıl önce

    Uzaktan ve sayfama uğrayarak duygularımı paylaşan arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum. Selam sevgi saygılar.

  • 12 yıl önce

    Offf, Hadi içinde insanlık olmayan ihtiyarlar var diyelim, hayvanlar. Hadi yüreğinde evlat sevgisi olmayan ebeveynler var diyelim, şerefsizler, Hadi töre diye seyre dalan çevredekiler var diyelim, ahlaksızlar, Peki devleti yönetenler, ya bunlara ne demeli.

    Sonuçta herkes bir kefenle gidecek, Olanlar oluyor seyre dalmışken tüm insanlık.

    Kutluyorum bu yakarışı sevgili şairim.

    Selam sevgi ve saygılarımla.

  • 12 yıl önce

    Kalplerimizi kanatan bir trajedi... Çok mükemmel bir şekilde dile getirmişsiniz. Keşke bu trajediyi -değişik şekillerde- sahneleyen kalpsizler de okuyabilseler de vicdanları (var mıdır bilmem ama?) sızlasa... Kutlarım sizi efendim...

  • 12 yıl önce

    Hüzün duyarak okuduğum nadide bir şiirdi. Seçkin kalemi ve engin yüreği Tebrik ederim. En içten selam ve saygılarımla. Esen kalın.