Hakkında
İşçi olarak çalışmak için Almanya'ya yerleşmiş bir ailenin ilk çocuğu olan Deniz Karakurt, liman kenti Bremerhaven'de 1978 yılında doğdu. Bu ülkede kaldığı süre zarfında geleneksel aile çatısı altında, ebeveyninin yanı sıra dedesi ve babaannesi ile birlikte yaşadı. Babasının bir iş kazası sonucu ölümü üzerine ailesi ile birlikte Türkiye’ye kesin dönüş yaptı. Bundan sonra yaz tatillerinin büyük bir kısmını Sivas’ın Şarkışla ilçesine bağlı Akçakışla bucağında geçirdi. Burada ve zaman zaman gezdiği çevre köylerde kırsal yaşamı ve halk edebiyatını yakından tanıdı. Cumhuriyet Üniversitesi’nde İşletme Bölümü’nü bitirdi. Askerlik görevini İstanbul’da tankçı olarak tamamladı. Anadolu sözlü anlatım geleneğinden ve halk anlatılarından yararlanarak yazmış olduğu "Elma" adlı bir romanı ile "Türk Söylence Sözlüğü" ve "Aktarma Sözlüğü" adlı kitapları bulunan yazar halen Sivas Cumhuriyet Üniversitesi’nde, Muhasebe dalında Öğretim Görevlisi olarak meslek yaşamını sürdürmekte olan yazar evlidir.
Şiir Hakkında
Henüz belirtmemiş
Favori Sözü
"Eskiden kış günlerinde köy topluluğunun ortak malı olan köy odalarında ocağın etrafında günlerce, hatta haftalarca süren masalsı öyküler anlatılırdı. Bunlar teknolojinin henüz gelişmemiş olduğu dönemlerde dizi filmlerin, arkası yarınların yerini tutardı. Ben çocukluk yıllarımda bu sözlü anlatım geleneğinin son örneklerine tanık olma fırsatını yakaladım.”

– Deniz Karakurt / Pusula Gazetesi –
Sosyal Bağlantılar