19 Mayıs Yaklaşırken

Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin başbakanı (RTE), elinde, özenle hazırlanıp tutuşturulmuş belgeler, çıkmış kürsüye, Türk halkına sunum yapıyor. Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk'ün, 'Benim iki büyük eserim var, biri Türkiye Cumhuriyeti Devleti, diğeri Cumhuriyet Halk Partisidir' dediği; Cumhuriyet Halk Partisi'nin camileri ahır yaptığını iddia ettiği belgeleri kürsüde göstererek...

Türkiye'nin gündemi böylece belirleniyor. Görevli gazeteciler (!) ikişer üçer kişilik gruplar halinde ve gerekli dokümanlarla birlikte, şu veya bu şekilde ele geçirdikleri televizyon kanallarındaki yerlerini alıyorlar ve başlıyorlar görevlerini ifa etmeye. Karşılarında da, kendi kendilerine konuşuyor görüntüsü vermemek için, bir veya iki muhalif isim alarak tartışılıyor görüntüsü vermeye çalışılarak başlıyorlar kin kusmaya...

Muhalif gazeteciler çırpınıyorlar, Mustafa Kemal Atatürk'ü, Türkiye Cumhuriyeti Devleti'ni, laikliği, Atatürk'ün yapmış olduğu devrimleri vs. savunmak için; ilericilik, yurtseverlik, devrimcilik, demokratlık, ulusalcılık adına...

Müslüm Gündüz bile kendine yer bulmuş bu televizyonlardan birinde. Sarığı, çarığı, sakalı tesbihi ve değneği ile geçmiş Mehmet Ali Birand'ın karşısına şakıyor bülbül gibi. Hızını alamamış olacak ki, darbe davalarını daha öne çekip, Mustafa Kemal Atatürk'ün vahdettine yaptığının da darbe olduğunu, bunun da hesabının sorulması gerektiğini söyleyerek...

Mustafa Kemal Atatürk'ün Yunanlılardan kurtardığı Afyon'da, vali tarafından içkinin yasaklandığı haberini okuyunca, valisiyle birlikte Afyon'u Yunanlılara versek ne iyi olur diye düşündüm bir an için... Sanki rüyadaymışım gibi düşünürken, internette okuduğum bir haberle irkiliverdim adeta. Danıştay, Milli Eğitim Bakanlığı'nın Ankara dışındaki illerde 19 Mayıs kutlamalarının yalnızca okullar ve öğrenciler arasında kutlanmasına ilişkin genelgesi hakkındaki yürütmeyi durdurdu haberini okuyunca, Afyon ili Yunanlıların elindeymiş de kurtarmışız gibi seviniverdim birden...

Rüya bile, bu yaşadıklarımdan daha gerçekçi geliyor bana...


28 Nisan 2012

28 Nisan 2012 1-2 dakika 11 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar