8 mart dünya kadınlar gününde ''kadına övgü''

8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜ

Erkeği doğuran ve hayatı boyunca olmuş ve olacağı en güvenli yeri ?'ana rahmini'bünyesinde taşıyan eşi benzeri olmayan varlıktır ?'kadın''
Eğer üstünlüğü tartışılacaksa kadın ve erkeğin daha en başta zaferini ilan eder''doğumunda insanlığın''

Masumiyeti, asaleti ve sonsuz dalgalanmalarıyla, oluşumudur karakteri ve kişiliği erkeğin.
Bütün halleriyle var oluşun temelidir ?'kadın''

En saf dilli erkeğin yanında, en kabasının bile inceliği barınır ruhunda ki,
Hassas dünyasında güzelliği çeşitlendirir, biçimlendirir ?'kadın''

Bir zekâ küpüdür, kime sorarsanız sorun anlayamadığını ve anlaşılmaya çalışmanın yararsız olduğunu söyleyecektir,
Mantığını, hayata bakışı ve onu sunuşunu, aptal addedenlere alay edercesine ilan eder ?'kadın''

O özene bezene yaratılmıştır, tanrının ilahi güzelliğinin yeryüzündeki biçimidir,
Saflığını koluna, temizliği bakışlarına ve cenneti yoluna sererek, yürür ?'kadın''

En başta tanrı âşıktır, bu denli güzel yarattığı varlığa,
Bütün güzelliklerin başında ve sonunda, hayatın kısaca özündedir ?'kadın''

Mustafa kemal Atatürk daha en baştan kadına sahip olması gereken hakkı tanımıştı.
Fakat zamanın koşulları ve değişen dünya düzeninde, kadın haklarını bütünüyle elde etmek için mücadele etmeye devam etmek zorunda kaldı.
Bu gün bile bütünüyle bu hakları elde etmiş sayılmaz.

Eğer kadın kendini ifade edemiyorsa bu ne o ulusun nede dünyanın gelişmişliğini gösterir.
Medeniyet kör bir adama benzer, eğer kadın haklarından yoksun bir medeniyet olacaksa, hatta dünyanın kimi gelişmiş ülkeleri kendilerini dev aynalarında görüyorlarsa, bu onların kendilerinin uydurduğu bir gelişmişlik olur ancak.

Kadının kendini güvenli hissetmediği ve haklarını elde etmediği bir dünya, erkeğin ve dünya ırkının yaşama sırt çevirdiği koskoca bir alandan başka bir şey değildir.

07 Mart 2009 1-2 dakika 5 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 15 yıl önce

    Sizin gibi, özel erkeklerin varlığı, beni çok sevindiriyor. Kadınların erkek egemen toplumdaki mücadelelerinde en büyük dayanakları, onların değerini anlayabilmiş, çok az sayıdaki atamız ve sizin gibi duyarlı erkeklerdir. Hemcinslerim adına teşekkürler.