Acaba Suçlu Kim

-- Eskiden okullarda adabı mahşer et dersleri vardı; O adabı mahşer-et  dersinde geçen bazı konular şöyle idi:-- Hiçbir şekilde devletin malına zarar verilmez verilemez. mümkün mertebe kavga yapılmaz vede kavgadan uzak durulur durmak ta gerekir önce konuşularak sorunlar çözülme yoluna gidilir şayet çözülemiyorsa o konuya hakim kişilerden yardım alınır yada alınmalıdır diye öğretilirdi.

-- Ayakta yemek yenmez; Su içilmez, ellerinin ikisi birden paltonun cebine sokulup toplum da durulmaz; Başkasının kusuru ile alay edilmez vede kusurlar açıklanmaz; Emanete ihanet edilmez; bir mal alınırken alıcı tarafın dan kötülenmez, satıcı tarafın dan da fazla övülmez, Telefon da önce telefon eden kendisini tanıtır, kalabalık ve toplumlarda özellik le erkekler vede kadınların çiklet çiğnemesi hoş karşılanmaz, özelikle çocukların, yaşlıların olduğu topluma vede hiç bir yere ağızda sigarayla girilmez, Sokak ortasın da vede yolun üstün de sohbet edilmez insanların geçişi engellenmez, sokak ta dahi yüksek sesle vede küfürlü konuşulmaz, Bir insanın kusuru varsa şayet onu toplum içinde yüzüne direk söylenmez ancak lisanı münasip le söylenir. Bir kimseyle alay edilmez iması bile hoş karşılanmaz, yerlere tükürülmez vede çevre kirletilmez, ancak yetişkin ve ergin olamayan çocuklarda ayıplanamaz, ama ona da öğretilir, Toplum için de hapşururken elle yada mendille ağız kapatılır, toplum içinde yüksek sesle konuşulmaz, kulağa bir şey söylenmez, uzun süreli eve gelen misafire varsa bir oda ayrılır gelen misafirde geldiği evin durumunu gözeterek misafirliğini lüzumsuz uzatmaz,Misafirlere ve davetlerde yemek geçiştirilmez, sıra olan yerde edeple sıraya geçilir vede sıra beklenir, oturulan bir topluluk ta vede misafirlikte ayaklar uzatılarak oturulmaz, Şayet bir konu hakkın da fikir beyan edilecekse önce araştırılıp fikir sahi olunur vede ciddiyetle fikir beyanı söylenir, Başkasının sözüne giril-ipte o laf kesilmez vede süreklide konuşulmaz, ''Erkeğin olmadığı eve misafir olunmaz''.. hasılı bunlar bazıları idi.

-- Gelim şimdikilere, Sokak ta küfürlü konuşma hat safhada, hem gençlerde hemde yaşlılarda, Siyasilerde bu işin tuzu biberi oluyor her gün,Tv ler de vede ekranlarda siyasiler tarafından vede devleti yönetenlerin ağza alınmayacak sözler söylemeleri vede rakip tarafa her türlü hakareti yapmaları vede küfür dolu söz söylemleri hakaretleri  yetişen nesilde, bunu normal olarak algılıyor vede normal görüyor sonrada her türlü şiddet hakaret vede ele alınmayacak bütün kötülükler yapılıyor sonrada bize ne oldu diye dert yanmalar başlıyor ki birde sözde dizi filmler var ki, Allah ıslah eyleye her filimde ayrı kavga her dizide ayrı bir şiddet hal böylede olunca sokaklarda da ne kavga nede şiddet bitmiyor sonrada suçu herkes bir birine atıyor acaba suçlu kim bu konuda bilen var mı yada söyleye bilen var mı desek dahada iyi olur sanırım.

07 Aralık 2019.

-- Unutmamalıdır ki suçu işleyenler kadar suça göz yumanlar da suçludurlar..

07 Aralık 2019 2-3 dakika 61 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar