Acı Çekmek Özgürlükse Özgürüz İkimiz de

Bir ilişkinin zamanla değişmesini durağanlaşmasını anlarım mesela insan 10 yıllık eşine karşı çok rahat olabilir durağan olabilir dışarıda olduğu zaman onu arama mesaj atma gereksinmi duymayabilir özlemeyebilir. Ama eğer bir ilişki 1 yılda olması gerekenden kat kat durağanlaşmışsa heyecanını yitirmişse orada bir durup düşünmek gerekir neden böyle oldu diye. Bir ilişkide karşı tarafa saygı duymak, onun ayrı bir birey olduğunu kendine özgü alanını kabul etmek gerekir. Ama eğer kendine ayırdığı vakitte siz hiç aklına gelmiyorsanız orada bir sıkıntı vardır. Bir insan sevildiğini hissetmezse bunu sorgular durur Bu da ilişki içten içe çürüten bir olgudur neden böyle yaptın neden böyle söyledin gibi sorularla ilişkiyi çıkmaza sokabilir alınganlaşabilir güvensizleşebilir belki bunaltıcı olabilir ama bütün suçu bu kişiye yüklemek ne kadar doğru? Neden eskiden böyle değilken şimdi böyle davranmaya başlamıştır insan durup dururken değişmez onu değiştiren nedir? Bu bir kısır döngüdür sizin onu önemsiz değersiz hissettiren bir davranışınız olmuştur. O da bu davranışa takılmış bunu defalarca önümüze sermiştir o bunu yaptıkça siz bu durumdan bunalıp ettiğiniz kavgalardan sıkılıp ona daha soğuk davranmışsınızdır onun kavga etmesinin altında yatan neden bir şeylerin düzelmesi iken gösterdiği tepkiler bu amacının zıttı yönünde işlev göstermiştir bu kavgalar zamanla kişileri yıpratıp ilişkileri çıkmaza sokmaktadır.
Önceden senin mutluluğun için elimden geleni yaparken o beni seviyor onu mutlu etmeliyim derken asla hiçbir şeyi kafaya takmaz küçük nedenlerle kavga etmez kıskanç davranmazken ne oldu da değiştim hiç düşündün mü? İnancımı kaybettim aramıza koyduğun mesafelerden sıyrılamadım. Çok bir şey istemedim aslında senden önemsendiğimi hissetmek istedim sadece bedenen değil ruhen yanımda olduğunu hissetmek istedim hayatında ne kadarlık yerim olduğunu beni hayatının neresine koyduğunu görmek istedim. Senin için belki çok küçük nedenlerdi belki hiç önemi yoktu sen belki bunu özgürlük bireysellik olarak görüyordun ama bana saatlerce yazmadığın işim vardı arkadaşlarımlaydım vakit bulamadım dediğin zamanlar sıklaşmaya başladığında, dışarıda arkadaşlarının yanındayken aklına gelmediğimi anladığımda, kavga ettiğimizde saatlerce günlerce yazmadığında yazmamanın nedeni olarak işim vardı dediğinde, benimle konuşmamanın senin hayatında bir önemi olmadığını gördüğümde, önceden kavga ettiğimizde yarım saat dayanamayan ben seni bir gün görmesem dayanamam ki diyen sen günlerce konuşmadan durabiliyordun artık. Bana sürekli bireysellikten bahsetmeye başladığında hayatındaki yerimin ne olduğunu sorgulamaya başladım hayatının hangi parçasında yer aldığımı sorgulamaya başladım. Sorguladıkça düşündükçe derin bir kuyunun içine düştüm ben düşerken sen beni tutup yukarı çekmedin sen beni daha çok o kuyuya ittin. Beni asla anlamaya çalışmadın hiçbir kavgamızda neden böyle düşündüğümü anlamaya çalışmadın. Sen beni umursamadıkça ne düşünürsen düşün Umurumda değil istersen ayrıl ben bir şey yapamam dedikçe bu düşüncemi yok etmek yerine daha çok kalıcı hale getirdin. Önceden gözlerime uzun süre bakamaz gözlerini kaçırırken artık gözlerime boş bakıyorsun. Sen demiştin bana, insanın seni seviyorum demesi değil bunu hissettirebilmesi önemlidir ben sana günde 100 kere de seviyorum desem sana bunu hissettiremiyorsam ne anlamı kalır diye. Sen demiştin ben diğerleri gibi değilim ben hayatına seni ağlatmak için girmedim sen ağlıyorsan ben seni yeteri kadar mutlu edememiştim demektir diye. Şimdi ise benim ağlamamın senin için hiçbir anlamı yok ağlama bana ne ben mi sana ağla diyorum gibi cevaplar verebiliyorsun. İnsan sevdiğinin gözünden akan yaşa nasıl kıyabilir? Karşındaki kişi ilişkiniz ile ilgili bir nedenden dolayı ağlarken sen nasıl oluyor da bana ne diye biliyorsun? Sen önceden ilişkimizin kaç gündür sürdüğünü hesaplar geçen her bir günün senin için ne kadar değerli olduğunu söyler geçen her gün adına sevinirdin. Ben senin 1 yıldır hayatını dayım sevgili ve artık senin için bunun hiçbir önemi yok. bizim aşkımızın süresi bu kadar mıymış bir yılda birbirimizden soğuyup uzaklaşacak mıymışız? Sen önceden bizimle ilgili hayaller kurardın senin önceden önceliğin "biz"di. Sen önceden "Biz" derdin şimdi "Ben" diyorsun. Biz önceden herkesin örnek göster diye mutlu bir çifttik. Ne oldu peki söylesene? Sadece bir yılda mı bitirdik her şeyi insanlar koskoca bir hayat birbirlerine karşı aşklarını yaşatabiliyorlar. Biz bir yılda bu aşk yaraladık. İnancımız mı bitti heyecanımız mı bitti? Yoruldum ben çok yoruldum neden böyle olduk diye sorgulamaktan tükendim. Neden eskisi gibi aşkla bakamıyorsun gözlerime neden sımsıkı saramıyorsun beni neden silemiyorsun gözyaşlarımı ellerinle? Bana diyorsun ki ben senin yanındayken sana kötü mü davranıyorum ben aşkın yan yana olmaktan sarılmaktan daha derin bir şey olduğunu düşünüyorum daha derin daha içten insanın ruhunu sarıp sarmalayan bir his. Birlikte iyi zaman geçirebilmek değildir sadece aşk , yaşadığın ilişki sana bir şeyler katabilmelidir karşındaki insanın sana iyi geldiğini hissedebilmelisin. Kendini kötü hissettiğinde mutsuz olduğunda beni seven bana önem veren biri var diyebilmektir. Kötü zamanlarında ona tutunarak ayağa kalkabilmektir. Ben kötü zamanlarımı tek başıma aşmaya çalışıyorum. Mesela çok isterdim kabuslar görüp sabaha kadar ağladığım gecelerde seni uyandırabilirmeyi sana sarılabilmeyi omuzunda ağlayabilmeyi senin desteğini hissedebilmeyi.
İnsanın yaşadığı ilişkide önemsendiğini değer verildiğini hissetmek istemesi ya da hissedememesi onun suçu mudur? Brlikte mutlu olmak varken mutsuz olup kendi kendini yiyip bitirmeyi kim ister ki? Kim ister sürekli kavga ettiği bir ilişki yaşamayı? seninle Kavga ettiğimiz zamanlar neden böyle olduğumuzu ne yapmak gerektiğini durup sorgulamak yerine umrumda değilsin istersen ayrıl gibi tepkiler veriyorsun. her ayrılmak İstersen bu sorunları fark etmenin Bu sorunlara çözüm bulmayı denemek yerine susar ve giderdim neden bu kadar çaba harcayıp kendimi yıpratayım ki? Mutsuz olduğum zamanlarda bile ne yapmalıyım nasıl çözmeliyim diye düşünürken senin beni umursamadığını görmek canımı acıtıyor.
senden çok şey istemiyorum sadece önemsendiğimi hissetmek istiyorum yanımda değilken de beni düşündüğünü ilişkimizin sana göre sadece birlikte olduğumuz anlardan ibaret olmadığını görebilmek istiyorum. Bedenen yakın olmak ruhen yakın olmayı sağlamıyor çünkü. Ve en kötü mesafe iki kalp arasındaki mesafedir. Sana bunu anlatamadım işte sana aramızdaki mesafeleri gösteremedim aramıza giren soğukluğu sen fark etmedin belki de fark etmek istemedin. Haklısın benim de hatalarım var çok fazla üstüne geldim belki boğdum sıktım seni. Canım acıyorken hiçbir şey yokmuş gibi devam edemezdim. Bana benden çok arkadaşlarınla görüşmek istediğini benim yanımda sıkıldığını söylediğinde arkadaşlarınla görüşmeni kıskandığım için ya da seni kısıtlamak istediğim için değil önceden her an benimle görüşmek isteyen görüşmek için fırsatlar yaratmaya çalışan görüştüğümüz süre ona yeterli gelmeyen insan ne oldu da değişti neden öncelikleri değişti diye düşündüm. Seninle ortak etkinlikler yapmak istediğimde seninle bir yerlere gidip kafa dağıtmak istediğimde "sen bir bireysin bana bağımlı değilsin git arkadaşlarınla gez" diyerek beni kendinden ittin beni kendinden uzaklaştırmaya çalıştın . Önceden benimle tutkuyla arzuyla sevişirken şimdi daha duygusuzsun. bana samimiyetle içtenlikle Sen benim her şeyimsin hayatım boyunca seninle olmak istiyorum derdin sana geçen gün hayatım boyunca seninle olmak istiyorum dediğimde bu nereden geldi aklına şimdi dedin.
Senin özgürlüğünü kısıtladıysam bireyselliğine zarar verdiysem seni bunalttıysam özür dilerim. Ben sadece biz olmaya çalışıyordum neden böyle olduk bilmiyorum hayatımda bir yılımı sana adadığım önceliğim sen olduğun öyle kalmanı istediğim senin için de önemli olmak istediğim için mi? Ben hayatımı yaşamayı arkadaşlarımla gezip eğlenmeyi seni umursamamayı düşünmemeyi aklıma gelmedin demeyi bilmiyor muyum? Ama seven insan bunu başaramıyor. Kırıldım belki kırıldıkça kırdım. Kırdığım zamanlar için özür dilerim. Kimse kimseye kendini zorla sevdiremez kimse zorla kavga ederek önemsenmeyi değer görmeyi sağlayamaz. Ben olmak isteyen insanı Biz yapamazsın. Kavga etmek çözüm değil sadece ilişkinin bitişine giden bir yoldur. Ben senin kalbini isteyerek bilerek kırmadım. Belki sen beni takıntılı kıskanç diye anacaksın Ben sadece sevilmek inanmak güvenmek isteyen bir insandım sadece mutlu olmak istiyordum senin sevgini desteğini hissetmek istiyordum.
Ne sen beni anladın ne ben seni anladım. Artık günlerce konuşmadan günlerce birbirimizi görmeden durabiliyoruz biz artık bu ilişkiyi devam ettirmenin sağlıklı olup olmadığını anlamak için birbirimizden uzak kalmaya ayrı durmaya ihtiyaç duyuyoruz.Ne kadar acı değil mi o kadar güzel bir aşk yaşıyorsun ve sonra bu hale geliyorsun.
Ahmet Kaya'nın dediği gibi
Acı çekmek özgürlükse
Özgürüz ikimiz de...

05 Mart 2018 8-9 dakika 3 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar