Adam Olmak

 İngiliz şair,roman ve hikaye yazarının "Adam Olmak"adlı şiirini çok severim ve bugünlerde  hep okuyorum,özellikle ana muhalefet  partisi  genel başkanının o talihsiz olaydan sonra bu şiiri okuduğu videosu yayınlanınca çeşitli yorumlara neden olmuştu.

Günlük hayatımızda erkek-kadın hep kullanırız;adam gibi ol,adam gibi konuş,adam gibi sev,adam gibi yap,adam gibi...

Şöyle başlıyordu o şiir:

"Çevrende herkes şaşırsa bunu da senden bilse
sen aklı başında kalabilirsen eğer
herkes senden kuşku duyarken hem kuşkuya yer bırakır
hem kendine güvenebilirsen eğer
bekleyebilirsen usanmadan
yalanla karşılık vermezsen yalana
kendini evliya sanmadan
kin tutmayabilirsen kin tutana"

...

Tabi göreceli bir konu kime göre neye göre bunun  sonu gelmez ama televizyondaki programları seyrettikçe sinirine hakim olamıyor insan.

Adam olmak,suçlu aramak değil suçlu olanlara suçsuzmuş gibi davranabilmektir.

Adam olmak,ne güzel bir işe ne güzel eşe sahip olmak değil,sağlam bir kişiliğe sahip olabilmektir.

Dövmek,sövmek,yermek değil;var olan herşeye "var olan"dan ötürü hoşgörüyle yaklaşabilmek ve nefret yerine sevgi tohumu ekebilmektir.

Adam olmak;okumakla yazmakla,diplomayla,makamla kazanılmaz daha ilerisine gidersek adam olunmaz,adam doğulur.

Ne sadece insan haklarına ne sadece hayvan haklarına saygılı değil,ikisine eşit mesafede durabilmektir.

Para karşılığında kadının bedenine sahip olmak değil,onların emanet olduklarını aklından çıkarmadan ruhuna da sahip olabilmektir.

Kadınların giyimine kuşamına,makyajına bakan değil,kıymetini bilen ve kalbinin güzelliğine,güvenirliğine bakandır adam olmak.

Mal mülk sahibi olmak değil,gönüllerin efendisi olabilmektir.

Yaptığı çapkınlıkla övünen değil,evinde tenceresini kaynatan ve çocuklarının cebine koyduğu harçlıkla övünendir adam olmak.

"Her saatin her dakkasına/ emeğini katarsan akçasına/her şeyiyle dünya önüne serilir/üstelik oğlum adam oldun demektir."

Aslında hepimizin ne paraya pula ihtiyacımız var ne şana  şöhrete,hatta tüm dünyanın tek bir şeye ihtiyacı var hele silah seslerinin susmadığı şu günlerde:adam olmaya...

23 Mart 2022 2-3 dakika 112 denemesi var.
Yorumlar