Aforizmalar



*Gidenler de acıtır kalanlar da.


*Sonuç ne olursa olsun;mazlumların gözyaşı,zalimlerin kılıcından keskindir.

*Biz adam olmayız neden mi?
Namus,namussuzların dilinde,
Kalem cahillerin elinde,
Kilitse hırsızların.

*Kadınlar başkaları için yaşarlar.

*Emeklemeden yürümek isteyenler,koşamadan düşerler.

*İnsanlar konuşup sarılır itlerse havlayıp dalaşır.


*Yel,eğri durandan çok dik durana vurur.

*Dik olanın gölgesi eğri olamaz.

*Ben seni ne kalbimle sevdim ne de aklımla;ben seni ruhumla sevdim çünkü ruh ne durur ne de unutur.

*Namussuzların namuslu rolü yaptığı bir yerde ne ahlak vardır ne de din.

*Geç dilenmiş özür suçu kapatmaz,kabartır.

*Bedelin söylenmesi kolay ödenmesi zordur,zaferinse yazılması kolay kazanılması zordur.

*Dünler yalan oldu yarınlarsa düşman.

*Kimi iz bırakır kimi is bırakır dostum, unutma ya ananla anılırsın ya da anılarınla.

*Adı "aşk "olan bu sermayenin kredisi "sevgi",taksiti "ilgi" hibesi ise "gözyaşıdır."

*Sakın büyüme çocuk,büyüdükçe sevgin azalır,hayallerin küçülür,düşmanlarınsa çoğalır.

*Unutma dost,alçak gönüllüler olduğu kadar alçaklara gönül verenler de vardır.

*Biçtiğin ektiğinden fazla olsun ki sevgi kıtlığı yaşamayasın.

*Kökü sağlam olan rüzgara boyun eğmez,baş kaldırır.

*Öleceğini bilen ancak hiç ölmeyecekmiş gibi çalışan tek canlıya insan denir.

*Eğilseydik çok kapılardan geçerdik ancak dik durduk,bu yüzden dış kapının dış mandalı olduk hep.

*Atlar hızlı koşarmış bir ok yeter, kartallar yüksekten uçarmış bir kurşun yeter.

*Sevmek sanatsa eğer eseri ihanet değil,merhamet olmalıdır.

*Güvenilir olmayan limanın rotasını ya yel belirler ya da eller.

*Mevsimler gibi olmalı insanlar,her saat değişen hava durumu gibi değil.

*Aşksız hayat borokoli gibidir,tatsız tuzsuz fakat faydalıdır.


28 Haziran 2023 1-2 dakika 130 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar