A.İlayda Beydemir' in "Zen" Şiirine

Bir yandanda Zen Doğu kökenlidir. Doğu felsefesi filan kokar Budizm'le alakalı. Gerçi insanı temel alır. Bizim doğuya daha yatkın yakınlaşmamız var da, Budizm'le alakalı okulumuz filan yok. Olsa bizim şiddet sever erkeklerimize belki yol gösterir. Oysa bizim de Kur'an ımız var en barışçı en sevdalı en adaletli en adaleti savunan kitabımızda okuyan da yok şiddet sever ve şiddeti sevmezler okumazlar. Bizim doğulu yanımız daha yatkındır kazaklığımıza erkekliğimize. Namus anlayışımız töreye bakışımız kızımıza yaklaşımımız karımıza dayatışımız hep erkek olduğumuzdandır yani. Koduk mu oturturuz o derece. Böylece erkek oluruz. Sadece sünnetle erkekliğe adım atıyoruz ya. Bacak kadar veletiz biz. Daha o zaman dümdüz gidiyoruz ana avrat bacı kardaş...Televizyonda bir dizi var. Moda oldu zaten. "Hayat devam ediyor". Maşallah erkeği bol kadın üstüne kadın almak bol. Kadına şiddet derken şiddetin bir diğer boyutu var da kimse görmek istemez mi? Adamın resmi nikahlı eşi varda üstüne aldığı bir de kuması var kadının. Bu kuma olayı ,bu gerçeğin boyutları da nedir böyle? Şiddetin bir diğer boyutudur. Bir evin içinde bir erkek iki kadınla düşüp kalkarken ikisini de istediği gibi kullanırken...

Sekiz Mart Kadınlar günüymüş! Hadiyin na kadınlar günü? Maşallah şiirler yazılar övgüler...

Bana şunu söyleyin ömrü hayatınızda ana avrat dümdüz gitmediniz mi?

A.İlayda Beydemir Hanım'ın şiirinde geçen "Cennet Anaların Ayakları Altındadır" sözünü zaten bu gün anımsarız değil mi? O da kendimizi kandırmaktan öteye geçmez.

O kadın öğretmeni kışta kıyamette hangi zihniyet karın altında uyumaya zorladı dersiniz?

Karakolda ki dayak yiyen hanımı kim yargılıyor dersiniz?

Dizilerde tecavüz sahneleri tokatlar tekmeler gırla giderken mobeselere düşen kadın dövmeler
kadın sürüklemeler canlı yayımlanırken hâlâ utanmadan Sekiz Mart Kadınlar Gününü kutluyorsanız
yuh olsun size...

Bunun resmi belgesi şudur; TBMM'ine bakın. Kaç tane kadın vekil var? Erkeklerden kadın vekilleri
görebiliyor musunuz? Şiddet mi? TBMM'ine bakın kimlerin EZİCİ GÜCÜ var?

08 Mart 2012 2-3 dakika 181 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar