Akçay - 2

Bu kadar güzel bir beldenin bu kadar kıskanılacak hava su doğal güzellik ve fiziki sosyal hoş görünümlü olmasına rağmen bir o kadar da insana değer vermeyen hizmet ve kolaylıklar açısından yerel yönetimin en tenbel en umursamaz vurdumduymaz olanını burada maalesef görmek mümkün .Her sabah erkenden yürüyüşe çıktığım ve sonrasında en güzel körfezlerden biri olan Edremit körfezinin Akçay noktası gayet insana huzur ve şifa veren özelliği ile fevkalade.Gel gör ki ne yazık ki akşam ve geceden kalma çöplerin saat 09.00 a kadar toplanmadığı çevre temizliğinin ve insanlara temiz bir sabah hediye etmenin acizliğini daha doğrusu umurunda olmayan yönetim yüzünden sahillerin bira şişeleri ile dolu olduğunu gözlerimle şahit oldum bu sabah ve her sabah aynı lakaytlık.Son on yıldır senede beş-on gün kaldığım bu doğal güzellik harika mekan vatan topraklarını bu asil milletin hizmetine arz etmeyi beceremeyenleri görmekten cidden rahatsız oldum bu kez.Hiç değişmez mi ya..!! şu sahilin temizliği konusunda hiç mi ? bir tedbir kural hizmet sektörü çıkmaz.Bu kadar güzel bir koy ve sahil ve denizin hak ettiği görünüm bu mu ? akşamın ne kadar çöpü varsa sabah aynı ve saatler geçiyor neredeyse öğle olacak birkaç zavallı kadın ( zannederim ücretli işci ) ellerinde eldiven tırmık insanlar arasında temizlik yapıyor öylesine işte ne kadar detaylı olabilir ki .Samimi birkaç özel teşebbüsün yaptığı düzenleme olmasa burası öyle geçmişten geldiği gibi kalacak çünkü insanını seven ve ona hizmetten mutluluk duyan birileri olmamış ki .istanbul'u düşünüyorum susuz ve çöp yığınlı olduğu yılları daha sonraki dönemlerde insanımıza ve insana verilen değerin ne demek olduğunu en kısa zamanda şahit olduğumuz muhteşem dirilişi dost düşman herkesi mutlu etmiş hakkını vermişti hizmet edenlere .Ve ankara geçmişten geldiği gibiydi bir kıpırdama cesur bir adım atılmamıştı veya hiçbir şey yeterli değildi uzun yıllar bu böyle devam etti .En kısa zamanda başkent olma görünümünü ve dünyada başkent nasıl olurmuş gerçeğini gösterdi ayağa kalktı bu ülkenin asil evlatları vardır hizmet ve insanlık adına ülkesi ve toprağı uğruna her türlü hizmeti geceli gündüzlü temiz meşru şekilde yerine getiren .Burada anlatmaya çalıştığım Akçay gibi küçük fakat çok değerli doğa güzeli müthiş beldenin kaz dağlarından aldığı hava su ve oksijenle dünyanın ilk sırasını alacak bir belde nasıl olur da köy gibi kalır hatta keşke köy gibi kalsa ( köylerimize bayılıyorum kendine has doku ve kokuları ile şehirden kaçıp yerleşecek kadar doğal duruyorlar ) ..ne şehir olabilmiş ne de zamanın o tarihsel dokusunu muhafaza edebilmiş Akçay.Yazık oluyor bu şirin köşemize .
Her gün ne alırsan beş lira denilen günlük aktüel kitapların satıldığı kitapevlerinin önünden geçtikçe her birinin önünde durmaktan kendimi alamıyorum yine kitaplara bakıyor yine alıyorum neredeyse her gün bir tane aldım..Deniz bugün dalgalı ama insanlar burada olmaktan çok mutlu en olmadık çöp artıklarına rağmen insanlar kendi temizliğini neredeyse yapıp öyle yerleşiyorlar toplumsal bir gerçeğimiz olmalı birileri çöplerini fütursuzca atar birileri çıkar temizler .Kullanma kültürümüz yok ne denizi ne sahilleri ne de imkanları .Bunu gösterecek yönlendirecek gerekli tedbir ve duyarlı hizmet adamları yok ortada .Çok mu zor görevlilerce sürekli kontrol edilen gerekirse cezası olan kirletme özgürlüğüne son diyecek bir uygulamaya geçmek .Yeter ki insana değer veren bir ahlakın yöneticilerde yerleşik olması gerekir kendisini sorumlu hisseden uzakta bir yerde halkın kuzusunu kurt kapar diye uykuları kaçan Hz.Ömer gibi duyarlı olan .Bu halkı milleti sevmek demogoji değil icraat ve hizmet olduğu gerçeğini artık bilinmeli.Akçay sahili pekala deniz kadar temiz duru insanı kucaklayan güzelliklerle donatılabilir gerekirse taze yeni temiz kum takviyesi ile yeni bir başlangıç yapılmalı kedi köpek pislikleri bir yana sahilin kumları üzerinde naylon poşetler pet şişeler kuruyemiş artıkları ..vb..dönemi kapatılmalı.Dönüp dolaşıp bu kirliliği yazmaya geliyor o kadar içime işledi ki bu kez isyan ettirecek kadar. Gezi turları yapan vapurların coşkulu kalabalığı gidişleri yüksek ses müzikle ve dönüşleri de öyle .Bir çok görülecek koy-sahil-tarihi yerler bir bir gezdiriliyor tıka basa gezi meraklılarınca gayet güzel bir iş bu mevsim akıcı bir trafik.Dikkatimi çeken de hiç değişmeyen ve hiçbir zaman da yenilik değişim atılım farklılık daha iyi güzel bir buluş projesine sıçrama gösterilmeyen donuk statik kalmayı marifet gören anlayışın sürdüğü.Eğlence kültürümüz de tam bir facia gemi akçaya yaklaşırken en yüksek ses ve tempoyla on yıl marşı çalıyor insanlar dj.nin abartılı anonsu ile haydi elleeerr ( !!)..çığırtkanlığı ile iskeleye yanaşıncaya kadar 10 yıl marşı .Böylece insanlarımız eğlenmiş oluyorlar keşke Atatürk'ün çalışmak hizmet etmek başarmak yeni modern buluş ve kolaylıklar üretmek adına ortaya koyduklarına uyabilse Akçay yerel yönetimi.Ne değişmiş 10 yılda dönüp baksın Akçay halkı .İyi ki dağ doğal deniz doğal gök doğal deniz doğal muhteşem güzel .
Her şeye rağmen günlerimi güzel anlamlı dinlenmiş mutlu geçirmek istiyorum .Burada internet sık sık düşüyor fakat buna rağmen bu kadar yazacağımı bilemezdim akşam olduğunda komşulardan birinin fazla pc. sayesinde kendime yazma imkanı bulabiliyorum. .Yorucu bir gün daha geçtiğinde yatsı ezanları öyle dinlendirici geliyor ki insanın Rabb'ine olan samimi inancını tazeleyen ibadet anı hele kaz dağlarına doğru zeytin bahçeleri içindeki bir evin terasında gerçekleşiyorsa düşünün ne güzel bir huzurdur .Hayat devam ediyor Akçay da bir gece daha yarına hazırlanıyordu yıldızlar çok parlaktı yere çok yakındı içimden inanmadığım sessiz bir düşünce deprem mi olacak diyordum ki oturduğum divan sallanmıştı kimseye bahsetmemiştim tv. de alt yazı geçmişti 04.2 şiddetinde bir deprem olmuş.

27 Temmuz 2011 5-6 dakika 164 denemesi var.
Yorumlar