Akçay

..Akçay bütün sevimliliğiyle kaz dağlarına sırtını dayamış sabahın en erken saatleri spora gönül vermiş insanlarıyla uyanmaya çalışıyor .Ağırca yürüdüğüm dar sokaklarında kendini bu saatte dışarı atmış temiz havayı bol oksijeni gecenin yorgun fakat dinç yüzünü taşıyanlarla merhabalaşmak hoş bir duygu bırakıyor insanda .Ben de katılıyorum sabah yürüyüşünün tılsımlı adımlarına sağ tarafımda Edremit körfezinin çekici duruluğu keskin tuzlu mavi hatta vahşi güzelliği kışkırtıcı duruşu ile insana refakat ediyor..Saat 087.30 denize giriyorum belki beşinci kişiyim uzunca yayılan sahilde ılık temiz güzel bir sessizlik kaz dağlarının yeşil güçlü zengin bir o kadar da güven veren bakışları burada bu küçük beldede iyi ki burayı tanımak burada olmak şansını yaşıyorum dedirten bir haykırışı her insan içinde dolaştırıyordur muhakkak..Burada okumak istediğiniz her kitabı bulabilirsiniz bir çok kitapçı var adı ne olursa olsun ne alırsan neredeyse 5 lira tek fiiat.Şehirde kitapçılarda 20-25 liradan aşağı bulamayacağınız kitapların aynısı burada 5 lira..Aklından bir sayı tut isimli kitabı almaktan kendimi tutamadım bu gidişle buradan ayrılana kadar hayli kitap alabilirim.Deniz göründüğü gibi hem güzel hem içinden çıkılmayacak kadar kendinde tutuyor insanı siz denizi deniz de sizi bırakmak istemiyor.Öğleye kadar üç ara vererek saat 12.30 a kadar yüzmeye devam.Dedim ya şu kiloları vermeliyim gereksizce sırtımda yük olan .Sahilde insanlarla tanışmak onları dinlemek yardımlaşmak gibi iletişimler insan olmanın gereği olan selamlaşma gürler yüzlü olmak güven içinde kalmayı bir sonraki günlerde de yıllarca devam eden bir arkadaşlığın devamı gibi anlamlı dostluklar kayda geçiyor.İnsanlar farklı anlayış ve yaşam tercihleri ile sahil de kendini gösteriyorlar.Bir balıkçı sandalı sahile yanaştı önce uzaktan gelişi bir grup martı kalabalığı eşliğinde sandal kumlara dayandı martılar martıları topladı nasıl da tanıdık bir balıkçı olmalı ki dönüp durdular herkes sandalın yanına koştu balıkçı fiatları söylüyor 8-10-15-20 tl şeklinde kasaları balıkla doldurmuş tasnif etmiş .Güneş tam tepede ve iyice çıldırdı sıcaklık en uç noktada başımdaki şapka ve güneş gözlüğü sayesinde kendimi korumaya çalışıyorum iki gün oldu fakat yandığımı hissediyorum .Dağ yamaçlarına kurulu köylüler sık sık sahilleri dolaşıyor aklınıza yaz meyvelerinden ne geliyorsa ellerindeki sepet ve benzeri araçlarla isteyenler üzüm dut erik armut elma şeftali ya da kekik-dal-nansarı papatya-kırmızı biber-karabiber ..vb gibi insan ihtiyaçlarına cevap verecek her şeyi alabilirsiniz.Birazdan öğle ezanı okunacak merkezde tek bir cami var 15 dk.yürümekle diğer camilere de ulaşabilirsiniz .Burada insanın canı sıkılmıyor internet cafeler müsait alış-veriş için her adım insanı celbeden küçükten büyüğe her şey var.Sabahtan beri bir şey yemedim acıkıyor muyum ? ( aslında arada bir deniz suyu yutmak tok yapmış olmalı beni )..sahile bire bir yörsan tesisleri var fevkalade temiz ve insana hizmet anlayışı ile şaşırtıcı derecede ucuz ve kalite servisleri var.Ekmeksiz bir kase çorba ile kendime geliyorum o sırada önümden geçen kağıt helvacıdan kendimi tutamadım bir tane alıyorum .


24.07.201/ akçay
mustafa kaya

25 Temmuz 2011 3-4 dakika 164 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 12 yıl önce

    gönlümün huzura erdiği güzel belde sarı kız efsanesi ile yüreğimi saran kaz dağlarının efsunlu havası ile yaşanası görülesi bir mekan bu yılda oradayım nasipse her zaman olduğu gibi!