Akıl Büyük Bir Nimettir

Akıl büyük bir nimettir, insanın bilgili olması, alçak gönüllü olarak karşısındakine saygılı olması ve kendini yetiştirmesi büyük bir nimettir ve erdemdir ve güzelliktir. Kullandığım bir ürün hakkında memnuniyetimi insanlarla paylaşayım dedim sen misin paylaşan aman Allah'ım bu sahtekârlık diyen mi kalmadı, samimiyetsizlikle mi suçlanmadım. Yok, içinde afyon mu varmış sarhoş mu edermiş, sağlığa zararlımı diyerekten söylemedikleri kalmadı. Acaba ben mi sarhoşum onlar mı, onlar mı başka dilden konuşuyor yoksa ben mi? Ben mi yanlış yazdım onlar mı doğru okudu? Ben mi doğru yazdım onlar mı Fransızcaya çevirip sonramı Türkçeye çevirdiler anlayamadım! Acaba akılarındaki hangi soru varda sormaya korkuyorlar da sormuyorlar? Böylesine bir anlayışsız bir eda ile neyin peşindeler ve benden neyi duymak istiyorlar? Ben ürünü ilk gördüğümde içindekiler ini okudum ve araştırdım tamamen bitkisel ve yararlarını gördüm aldım ve kullandım ve hiç kimse yede sormadım ve de onurunu kırıcı sözlerde bulunmadım, aldım kullandım ve memnun kaldım ve memnuniyetim ide paylaştım, bu suç mudur? Bu nasıl bir zihniyet ve anlayış? Bu nasıl karşındakinin niyetini ve kalbin inin içini de geçenleri görmeden göremezsin aha da gördün diyelim ben başka bir yerdeyim sen başka bir yerdesin neden beni suçlayıcı ve kırıcı oluyorsun? Bumudur insanlık, anlayış ve fikrini ve düşünceni tartmadan yırtık dondan çıkan malum şey gibi ortaya çıkarıyorsun? İnsan önce bir düşünür tartar öyle yazar veya konuşur. Hem ben bilimsel danışman da değilim ki sizlere bilimsel açıklayayım. Kullandım memnun kaldım ve sizlerinde bu güzelliği tatmanız ve yaşamanız için yardımcı olmaya çalıştım bu suç mudur? Anlayamıyorum insanları ben mi farklıyım sizler mi farklısınız sizler mi başka dünyanın insanısınız ben mi başak gezegenin insanıyım anlamış değilim! Mademki benim kullandığımı ve memnuniyetimi okudun seninde bu güzelliğe ihtiyacın var neden hoşgörülü ve alçak Gönüllülükle sormuyorsun da beni sahtekârlıkla, samimiyetsizlikle suçluyorsun? Sana bu yetkiyi kim verdi? Densiz... Çok kırgınım ve de çok kızgınım. Bir daha son olsun böyle bir işe girişirsem bilmem ne olayım. Hepimiz insanız; ben insanım karşımdaki bilmem ne dersen kusura bakma o zaman ben insan olurum bilmem sen ne olursun! Aklın kaybederek ne yaptığını ne yapacağını bilmeyen şuursuzlar gibi neden şuursuzca ithamlarda bulunuyorsunuz? Açıklıkla, kolay anlaşılır ve görülür bir güzellikle donatılmış bir düşünce içinde olmuyorsun? Güzel yüzlü olmak çok mu zor? Kendine has ve sana mahsup olunan bu iyi halde olmayı sadece sama mahsus olduğunu mu düşünüyorsun? İç sıkıntısı içinde olduğun her kalbinin katılığında ve her halinde belli oluyor. Bu düşüncelerinle bu âlem'den kovulmuş, uzaklaştırılmış bir insanın halinde olduğunu düşündüğün için mi böylesine katı ve acımazsınız? Yazdıklarının nihayetinde, biten ve sonu gelen cümlenin sonunda hiç mi geri dönerek yazdığını okuyarak aklıselim düşüncelerinde süzmeden hayata geçiriyorsunuz? Bunu anlamış ve idrak etmiş değilim. En kolay ve kestirme yol bumu'dur senin için, karşındakini hor ve hakir görmek bu kadar basit midir? İşaret ve delil olmadan, kalbine feyiz ve ilham gelmeden nasıl böylesine düşünebiliyorsun ve düşünebiliyorsunuz? Biliyorum kalbe feyiz ve ilham geldiğinde hakikat bunların ışığında gün yüzüne çıkacak ve sen feyiz ve ilhamdan nasip almaktan mahrum kalmış bir kişisin! Böyle davranınca söz sahibi ve mevki sahibi olduğu hissine mi, kapılıyorsun? Lütfen biraz anlayış ve idrak ederek eleştiride ve ithamda bulunun. Aklıselim olun. Şişenin ağzını kapayan tıpa gibi, kulaklarını ve sağduyunu kapatma. Parıldayan gönlünle düşün ve idrak et çok basit, bahtiyarca'sına, mutluca'sına mesut olana yakışır, bir düşünce şekli içinde ol başka bir şeye gerek yok. Bu kuvvetli ve daha kuvvetli bir irade örneği olan irade ile kimse seni yolundan ve düşüncelerinden vaaz geçirerek insanların onurunu kıracak bir tutum içine girmene olanak vermeyecek bir duruş olan erdemli yoldan insanlar seni çeviremez ve geriye gerisin geriye utançla dolu yola döndüremez döndürmeye de gücü yetmez. Hoşgörü içinde sizi makul karşılıyor ve bir anlık gafletinize vererek burada noktayı koyuyorum.

15 Nisan 2013 4-5 dakika 29 denemesi var.
Yorumlar