Aldatma Sanatı

"Hadi canım sen de,bunun sanatı mı olur, sanat olabilmesi için yeni şeyler üretmek lazım kendine özgü hem bunu da nerden çıkardın şimdi?" diye başlıgı okur okumaz içinizden geçirdiginizi  çok iyi biliyorum.Tabi kimi noktalarda siz de haklısınız.Belki de hic okumazsınız bu yazının ilk cümlesini dahi,olsun, herkes kendisi  için yer,kendisi için  içer,kendisi için de yazar kısacası kendisi için yaşar....

Çocuklugumdan itibaren psikolojiye çok  ilgim vardı,bu yüzden okudugum her kitaptan notlar almayı adet bildim.Ayrıca çok duygusal olmam da benim merakımı körükledikçe körükledi.Başkalarının benim hakkındaki düşüncelerini önceden bilmek  ve ona hareket etmek benim haz noktamdı.Ne bileyim işte insanları anlamak hoşuma giderdi belki de ilk yanılgım buydu.Yıllar gecti  düşüncelerimiz de degişti tıbkı mevsimler gibi.

İnsanları anlamanın ne kadar zor oldugunu çok gec anladım.Dün kolkola  olanlar  bugün kanlı bıçaklı olmuşlar,dün birbirlerine sövenler bugün birbirlerini övüyorlar, dün aşk  yaşayanlar kuytu köşelerde, bugün mahkeme köşelerinde boşanmak için hem de ailecik.....

Bizleri  en çok kimler mi aldattı? Yemin edenler,söz verenler,namus dersi verenler.Oysa sütten çıkmış ak kaşıktı onlar.Ne ilginç ki yemin edenler;dinle hiçbir alakası  olmayanlar,söz verenler; ahlak  yoksunları ve namus dersi verenler de  hep namussuz insanlardı.....

Kadın erkek  ilişkisi çok tartışmalı,kavgalı ve karmaşık  bir konu. Ben bunu matematikte X ve Y'ye benzetirdim öyleki bütün sorularda  ya x'i bulurduk ya y 'yi hatta birçok  formülün bile baş kahramanı bunlardı.Özellikle trigometri ve fonksiyonlarda  gına gelmişti.

Aldatma sanatı neler mi?

Gözlerinin içine baka baka yalan söylemek.

Her kadına,acıma duygusuyla yaklaşık sonra da farklı duygular beslemek.

Tüm kadınlara namus bekçisi  kesilmek.

Sosyal medyada,gizli hesap açıp eşini takip etmek ve bununla da kalmayıp onunla  yazışıp  tüm sırlarını paylaşmak.

Karısına bir çicek almayıp  sevgilisine pırlantalar almak.

Bir kadına sahip olduktan sonra," beni sen baştan çıkardın" demeyi hùner bilmek.

"Erkek adamın karısı da olur sevgilisi de" olur deyip  ònùne gelene asılmaktan geri  durmamak.

Daha neler neler...İnsanları anlamak en zor iş...



26 Ağustos 2021 2-3 dakika 112 denemesi var.
Beğenenler (5)
Yorumlar (1)
  • 2 yıl önce

    Çok da yararlı bir sanat değil kanımca... Bilimin bile yararlısı zararlısı varken hele de dünyada... Aşı bulursunuz yaralı bilim olur, atom bombası yapar yüz binleri öldürürsünüz nefretlik bilim olur... Sanırım en çok siyasetçiler yalan konusunda öne çıkan insanlar, yapamayacakları sözleri de verenler en çok onlar... Tabi şu tespitte çok önemli insanları aldattığını zanneden kişi, eğer ki ahiret inancı varsa, kendi aldanıyordur, kıl kadar kimseye haksızlığın edilmeyeceği bir mahkeme bizi bekliyor, bunu bilenlere de zaten kimseleri aldatmaya kalkmıyor. Güzel bir yazıydı kutlarım içtenlikle...