Ankara'ya Yolculuk

..Bugün yola çıktım . Bindiğim otobüs bütün teknik güzellikleri ile bu yolculuğu güzelleştiriyordu . Önce ankara daha sonra akçay olarak planladım tatilimi . Annem- rahmetli babam abim kardeşlerim beni bekler güzelim şehri istanbul'u bırakarak ardımda uzaklaşıyorum uzaklaştıkça içime kor düşüren bu şehir bir bilse neleri özleyeceğim ve hiç aklımda çıkmayan neleri kalabalık iskeleleri martıları en çok.Sabah erken uyanışlarımı bütün pencereleri açıp dışarının yosun kokan keskin iyotunu deniz bir şehrin sabahı olduğu her halinden belli bir iklimi martı sesleri ile kuş cıvıltıları ile uyandığım geniş bahçeli istanbulu çok özleyeceğim bahçeyi bekleyen ürkek korkak köpeği çengelköy'ü börek ve simidini sahilleri o devasa çınarı.Hamdullah paşa camisini sahile çekili sandalları ve benim suya yakın tahta masam tahta iskemlem ince belli bardakla çayı yudumladığım dalgaların fısıltılarını dinlediğim bazen de ıslandığım bu yeri nasıl çok arayacağım neleri bırakarak geride yola çıktığıma inanamazsınız.Eyüp ve piyer loti farklı iki dünyayı birleştiren mekanı biri mana denizi insanı yüceltecek duygu merkezi diğeri dünyevi güzelliklere şahitlik yapacak hakim bir tepe . Halice bakarken muhteşem güzeliklerin eğlence kültür ve manevi seviyesini tayin eden en etkili tepe.Ah galata köprüsü ve sırtında taşıdığı tarih sosyo ekonomik ve insan dokusu . Galata beyazıd kuleleri süleymaniye cami ve sultan ahmed ve fatih cami daha onlarcası . Kız kulesi benim bahtım talihim marmara denizi ile karadenizi birleştiren arabulucu gibi denizin ortasında insana güven verir VE herkes de bunu kabul eder ve topkapı sarayı muhteşem medeniyet abidesi boğaz köprüleri hisarlar yalılar .Saymakla bitmez geride bırakıp gidiyorum nasıl ama nasıl özleyeceğim biliyor musunuz iskeleleri vapurları martıları akşam kuşlarını üsküdar'ı .Ah nasıl özleyeceğim bunu hepimiz biliriz değil mi ? çok sevdiklerimizden sevdiğimiz yerlerden ayrılmak nedir çHiç kolay değildir bu ayrılık anı bir yandan yolculuğun verdiği meşakkat bir yandan bu şimdiden başlayan özlem hasret.Otobüs hızla beni koparırken bu efsane tarih şehri istanbul dan hızla ankara ya yaklaştırıyordu .Bölünmüş kalbimi nasıl toparlayacağımı bin bir endişe düşünce içinde son aldığım elif şafak kitabı iskender kitabı sayfaları arasına kendimi bırakıyorum ..

26 Temmuz 2011 2-3 dakika 164 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 12 yıl önce

    ankara yolculukları benim içinde bir handikap olmuştur.Belki sabahtan akşama kadar sürecek sıkıcı toplantının ön sezisi içimde bir sıkıntıya ebep olmuştur.Tabi bundan zavallı Ankara da nasibini almıştır.