Apolet Gölgesinde Değil Aramızda Bir Vefa ile

Evet müthiş zeki ve yetenekli ve o bir dahi ve daha kaç satır sürecek meziyetleri ile akla gelen ilk isim Atatürk peki o yalnız bunlardan mı ibaret ? - Elbette hayır, o daha fazlası o bir gönül eridir; gönüller alır ve nefes verir dokunduğu her cana ruh olur...

Müşteri oluruz hatırasına,

Mesela gözler dalmışken ufka ve birazda yalnızlık çökmüşse omuzlara bir kadeh de onun hatırına kaldırmalı...

Mesela, açılmışken denizlere, patlamışken ellerimizde nasırlar ve biraz yanar biraz acırken ellerimiz...Bir resme dalarız hayalde; belki bu koydan, belki şu ihtiyar dalgalardan daha dün gibi şuradan çekmişti kürekleri deriz, selam ederiz

Mesela, ayakta kalırız, omuzda kepenekle bir çoban oluruz veya dizimizi kırar bağdaş kurarız imam olur, çiftçi olur omuz verirken hemen yanı başında pür dikkat kesiliriz...Hani olsa, belirse hemen şuracıkta Dede Korkut'u da söylesen ya Atam deriz kızar mı ayıp mı olur hadsizlik mi ederiz biraz tereddütle ama emin olaraktan yine bir de Rumeli türküsü söylesin isteriz; bir türküye bir sigara yakar içli içli dinleriz...

Gizli kapalı polis gibi değil, kimi yerde haklıca bir gururla vazife edinir koruruz siper oluruz canda veririz amma velakin evvela onu günün herhangi bir anında yanı başımızda hissetmek isteriz ve öylece anlamlı kılarız vefayı; apolet ve vazife gölgesinde kalan vefa nesnesine böylece can veririz...

Ataya saygıyla...

10 Kasım 2020 1-2 dakika 7 denemesi var.
Beğenenler (3)
Yorumlar (2)
  • 3 yıl önce

    Hiç bir şey görüntüden ibaret olamaz ki görünenin ötesini görmektir marifet ki Atatürk için özellikle ne mutlu anlayıp ben Atatürk'üm diyene:)