Arı Maya

yasağın cezibesi altına ilk girişim altı yaşımda oldu.okula kayıt olmuştum.ne heyecan,ne sevinç...ne korku,ne gizem dolu bir gündü o...annemin elimden tutup beni kırtasiyeye sokuşu...harikalar diyarında Alis oluşum...kalemlerimi,defterlerimi,hepsini kendim seçmiştim.sonra silgilerin önünde durdum!farklı farklı kokular dürterken burnumu,Ya rabbim,bu koku...cennet...elimi uzattım,fosforlu sarı bir silgiydi tuttuğum.üzerinde Arı Maya vardı.tanıdıktı,daha önce de görmüştüm.ama gerçekti,ilk defa bu kadar gerçek!
burnuma götürdüm,kokuyu içime çektim.dünyadan harikalar diyarına,oradan da cennete,böyle geçmiştim!
Maya'yı yanımdan hiç ayırmadım.hergün eve döndüğümde,anneme silgimi kaybettiğimi söylüyordum.bir kere arkadaşıma verdiğimi,bir kere parçalandığını,bir kere kardeşimin kemirdiğini söyledim!alınan her yeni Maya ile kısa zamanda bir Maya ailesi kurmuştum!(eğer bir süre daha böyle devam etseydim,Maya medeniyetini yeniden varedebilirdim)
silgi,silme işlevinin dışında,daha çok koklanıyordu,tarafımdan!herşeyden güzel kokuyordu.avucumda tutunca elim de Maya kokuyordu.kokluyordum...kokluyordum...kokluyordum...
cennette geçen günler fazla uzun sürmedi!bir gün,bir hurafe türedi,ve başladı ağızlarda dolaşmaya!maya için ''sağlığa zararlı!''diyorlardı!''yasaklanacak''diyorlardı!mayalarıma bakıyordum,kokluyordum...kokluyordum...kokluyordum...
hala o koku burnumda!belki bu yüzden bu kadar uzadı bu kısa anektot.
velhasılkelam,üretimi durduruldu bu silgilerin! satışa çıkmadı bir daha!annem,sakladığım her Maya'yı itina ile buldu ve hiç acımadan sobada yaktı!fakat sonuncusunu uzun zaman kaçırabildim.gizli gizli cebimde taşımanın verdiği heyecan...anneme yalan sölerken karnımdaki ağrı...arı maya çizgi filminden zamanla nefret edişim...hepsinin kaynağı,o koku ve o yasak olmalı!
bir nesil belki de böyle anarşiye kaymıştır...
Arı Maya-zedeler olarak!

07 Ağustos 2009 1-2 dakika 19 denemesi var.
Yorumlar (3)
  • 14 yıl önce

    çocukluğa dönüş güzeldi

    svgler syglar slmlar

  • 14 yıl önce

    doğrusu o silgileri her koklayışımda benim de yiyesim gelirdi hep. ama büyyüünce daha güzel bir koku keşfettim. kitap kokusu. her kokudan güzeldir. tavsiye ederim...

  • 14 yıl önce

    bana mı bu tavsiye emin misin