Arkadaş Erguvan

…bir takvim yaprağı gibi günler bir bir düşüyordu , okul günleri bir daha geri gelemeyecekti , şurada kaç ay kaldı diye düşünmeden edemedi , odasında kimi zaman kendi kendine konuşuyor , kimi zaman baş edemediği saçlarıyla kavga ediyordu , dağınık masasında kaybolan günlük defterini aramaya bile üşeniyordu , birkaç gündür yazmadığı aklına gelmişti,yazmak yazmamak arasında tereddüt geçirdi , pencereye yöneldi , gözü erguvan ağacına ilişti , ağacın penbe renkli çiçekleri açığa çıkmış kendi dalları üzerinde raks eder gibi görenleri büyüleyen bir güzellikteydi ,yüzünde gülümsemeler belirdi , ruhu huzura kavuşmuş gibi kanatlanmak uçmak geliyordu , bu güzelliği arkadaşıyla paylaşmak için telefonuna yöneldi : ‘’ ..irem ne aber , müzik mi dinliyorsun , gitarın arızasını yaptırdın mı ? yoksa yeni bir gitar mı alınacak , hımm…neyse , bak ne diyecem , bugün fark ettim erguvanlar açıyor biliyor musun , burada sitenin bahçesinde erguvan ağaçları vardı , irem görmelisin çok güzeller , kahvaltıdan sonra ineceğim selfi çekeceğim , biliyorsun kısa sürer erguvanın çiçeklenmesi ve ölümü , bu dünyanın sonlu ve sınırlı olduğunu hatırlatır gibi , ömrümüzün sevinç ve mutluluklarımızın kısa süreceğini anlatır gibi , ah çok mutlu sevinçli bir halim var irem anlatamam , ruhuma aniden bir değişim oldu , içim içime sığmıyor erguvan ağacının mor-penbe renkli çiçekleri ruhumu etkiliyor , belki daha önce de fark etmeliydim ancak bugünmüş meğer , bir ağacın beni bu kadar değiştireceğini bilemezdim vaktin olursa bana gel birlikte seninle de baharın müjdesi erguvan ağaçları ile hatıra çekelim , çakmaktaş irem’i de çağıralım ,idil nerelerde ne yapıyor onunda hal hatırını soralım sen ara onu müsaitse birlikte gelin , erguvan ağacı altında oturalım , etrafımızı çevreleyen beton dünyamızdan biraz çıkalım …telefonda arkadaşı ile konuşurken bile heyecanına heyecan katıyor yerinde duramıyordu , kahvaltıya çağıran ablasının sesi ile arkadaşı ile vedalaşmak zorunda kalıyordu , son bir kez daha erguvan ağacına baktı , başka duygular ve etkileşimler almak istiyordu , bu ağacın İstanbul’u, özellikle de İstanbul Boğazını bahar aylarında kendine has mor rengine büründürdüğünden İstanbul’un simgesi sayıldığını biliyordu , fakat bugün bir başka dokunmuştu ruhuna erguvan , karşısında konuşan duygulu etkileyici diri ve canlı biri gibiydi , Ahmed Haşim’in bir şiirini hatırladı : “ Gün bitti, Ağaçta neşe söndü./Yaprak ateş oldu, kuş da yakut ; Yaprakla kuşun parıltısından /Havuzun suyu erguvana döndü.. .” , ne güzel içli bir anlatım dedi , dallarda ateş olup havuzun suyuna akseden görüntüyü erguvanlaştırmış şiirinde şair , kahvaltı sonrasında arkadaşlarının geleceği haberi ile sevinci ikiye katlanmıştı , onları sitenin girişinde karşılamak için giyinip dışarı çıktı , poyraz esiyor ve hava gerçekten soğuktu , fakat güneş tüm inadı ile parlıyor rüzgarın soğuk yağdıran öfkesini kesmeye çalışıyordu , arkadaşlarını bahsettiği erguvan ağacına yakın getirmişti , arkadaşları sevinçle çığlık atıyor , hoplayıp zıplıyor ağacın etrafında renklerine hayran hayran bakıyorlardı , bir araya gelince her şeyi konuşmadan olmazdı ama bu kez erguvan ağacı tüm konularını değiştiriyordu , arkadaşı özcivan irem ‘ keşke gitarımı getirseydim , beste bile yapabilirdim , şarkılar söylerdim , belki siteden bizi dinlemeye gelenler olurdu ..’ arkadaşlarının mutluluğu Miray için daha bir mutluluktu , paylaşmayı birlikte olmayı çok seviyordu , idil gecikmişti ama işte koşa koşa geliyor , gülen yüzüyle karne sevincini yaşayan çocuklar gibiydi , hemen kaynaştılar , erguvan ağacının farklı rengiyle açmış çiçeği ve büyülü hikayesi hepsini birleştirmişti, çiçekleri baharın müjdecisi niteliğinde çok kısa bir süre çiçeklerini açtığı bilinen erguvan ağacı ,genelde Nisan ayının sonlarından mayıs ayının ilk iki haftasına kadar sadece bir kaç hafta çiçeklerini açmaktadır ,daha sonra çiçeklerini dökmeye başlaması onun küskün bir ağaç olmasını doğruluyor , Miray yine kendisine benzetti erguvan ağacını fakat arkadaşları ile bunu paylaşmadı ..


08.04.2019 / çengelköy

04 Eylül 2020 4-5 dakika 164 denemesi var.
Yorumlar