Armut Dibine Düşer

Armut dibine düşer,nokta,tartışması var mı,olamaz herkesin anlayabileceği bir cümle;kiraz ağacından kiraz,erik ağacından erik,elma ağacından da elma düşer dibine.Sizler hiç kavak ağacını ya da çam ağaçlarını taşlayanları,dallarını kıranları gördümüz mü,göremezsiniz çünkü meyvaları yoktur.

Her öğrencinin bir olmadığı gibi her anne-baba da bir değildir.Üniversite tercihleri başladı,aileler de haklı olarak çocuklarının kaliteli yerlerden kaliteli eğitimler alarak iş güç sahibi olmalarını canı gönülden istiyorlardır.

Çocuklar,anne babalarının aynadaki görünen yüzleridir.

Çocuklar,anne babasının eseridir.

Ve çocuklar,günah keçisi değildir?

Çocuğuna namaz kıl,der oysa kendisi kılmaz.

Kitap oku der,oysa hayatında okuduğu kitap sayısı bir elin parmak sayısını belki de geçmeyecek.

Telefonunla çok oynama,der oysa kendisi telefonunu elinden düşürmez.

Üniversitelerin akademik kadrosunu inceler oysa öğretim görevlisi ile öğretim üyesi arasındaki farkı bilmez.

Belki hayatında "tez"kelimesini hiç duymadı.

Sigara içme der,kendisi en pahalı sigarayı içer.

Din ve ahlak konusunda ahkam keser,oysa ne sadaka vermiştir ne bir çocuk sevindirmiştir.

Çocuğun puanı düşük belli ki yerleşemeyecek herhangi bir bölüme ama halinden memnun,suçu yok ki zaten bol kepçeden puanlar verilerek sınıfını geçti-geçirildi-ailesinden hiçbir tepki almadı,kafası rahat gerekçesi sağlam:

"Babam da okumamış ki..."

28 Temmuz 2023 1-2 dakika 132 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar