Aşık ile Deli... 2. bölüm

Aynalara daha dikkatli baksana.
Sadece gidenlerimi götürdü sence zaman ?
Kimse farkına varmasada, bazen yaşının iki katını sürükler gibisin.
Yalana ve yanlışa, yani günahlara doymayan o sokaklarda !
Bravo güzel oyuncusun ! Tipinde fena değil hani.
Ne o şaşırdın demi ? Yaşıtların saçları ağartmış bile,
Az kaldı, o sana öz renk kalmaz sendede, şimdilik imrenilsende.
Kimbilir kimlere''aah''çektirdin bunca yıl ?
O meydanlardan rüzgarını savurupta geçerken.
''Ben geliyorum!''der gibi, dimdik adımlarından emin, yürüdüğün gündüzlerde.
Kimbilir kaç sevenin düşlerini, işgal edipte süslemekteydin ??
Kimse bilmez ! Nelerle, kimlerle uğraşıyordun ?!
Esrarengiz, gülümseyen O dudakların arkasında, neleri saklıyordun?
Akıllarda en muhteşeminden, soru işaretleri bırakıyordun.

Nerden geldi ? Nereye gidiyor ? Acaba kimler bekliyor ?
Onu saran nasıl birşeydir? Mutluluğu bulmuşmudur?
Geceleri neler yapar .. Hiç ağlarmı ?
En büyük hasreti ve hayatta en büyük hayali nedir ?
Kaç kişiye utangaç yanaşıpta, iki yutkunup üçüncüye''Şeey ben... ''dedirtin ?
Bir dostun sözünü hatırlattın bu arada ;
''Derdim Adam olmak değil, derdim İnsan olmak, Aşk olmak gönüllere''.

Hayatı bana sorucak olursan, aslında banada hiç bir şey kazandırmadı.
Allahtan verilen kısmetlerin bile, bir kısmını benden çaldı.
Hayırdır deli gözlerin ıslandı ? Anladım dua ediyorsun, et bakim.
Son gidenin sağlığına,mutluluğuna ve hatta geri dönmesine,eğer sana hayırlı ise...
Allah hayırlısını versin deli ! Dua etmek güzeldir, et bencede !
Yanlızlığına bir Arkadaş, harbi birde seven diliyorsun öylemi ?
İşte şimdi güldürdün beni..
Aşkından sırılsıklam, yağmurda kalmış gibi, kapını gerçek Aşık çalsa,
''Sen manyakmısın'', deyipte kovalarsın aslında. Yok alay etmiyorum senle, haşa!
Alışıpta, sonra kaybetme korkusu bir yanda, mutluluk korkusu diğer yanda !

Son gideni Unutmuyorsun belli, özledin değilmi?
Görüşmeyeli baya oldu hani !
Bu İskeleden kaç yolcu bindi, erişilmezliğe gitti, bence geri dönmez be deli !
Tecrübe diyorum tecrübe.
Seviyorum derdi ha ? Be hey deli; Seviyorum diyen hiç gidermi?
Sen gibi her güne Umut bağlayıp, sabretmezmi ?
''Seni Seviyorum'' kelimesi,''Evet ile hayır'' gibi, bu devirde,
Dingil hayat ve Serseri gönüllerde !!
''Uğruna ölüyorum'' diyeni, bizde çok gördük be deli !
Bitaneside harbiden ölse gam yemiycez yani.
Gerçi ozaman elimize ne geçicek değilmi.
En azından köprüye dikilipte''Bak atlıyorum''diye..blöf yapan çıksa ya!
O ispattan sonra, nekadar uzakta olsada, koşardık ona.
''Atlamaaa...deli Aşık ! Geldim işte bak,inandım sana, anladım seni'',derdik.

''Bende bir gün anlasaydım onu, Alim'mi olucaktım'', diyorsun.
Güldürme beni..Sence O anlanmak için çaba gösterdimi'ki ?
Taş kalpliler koleksiyonuna sen onuda ekleyipte, Unut derim Unut onu !
''Gözden uzak olan, gönülden'de uzak olurmuş.
Oysa en büyük ıraklık, iki gönül arası''!
Bak gördünmü, sende Mesafe diyorsun, bu seni kandırmasada.
Mesafe be deli Mesafe! Yemiyor olsanda, gargara yap işte !!
Hadi neyse tükenmiyorsa Umutların, Umut güzel şeydir.
Bekle o zaman, bakarsın geri gelir .. İnsan oğlu bu ya, yazğın bellimidir.
Hem gün doğmadan neler doğar, öyle değilmi.
Fakat soruyorum sana; Bir balık ile bir kuşu düşün, birbirlerine aşık olabilirler.
Ama yuvalarını nerde yaparlar be deli ?
Bu soru vakti ile banada sorulmuştu. Ukalaca bir cevab vermiştim bende;
''Eğer sorun bu ise, bizde o kuşa dalğıç kıyafeti giydiriz bee, yada balığa kanat takarız!''diye.
''Onlar sevgilerini ve cesaretlerini yanlarında getirsinler yeter!''deyipte .
Düşünmedim işte !''Ne biri susuz, nede diğeri havasız yaşayamaz'ki''dendi .
Haklıydı dostum, her ikisininde kendi yaşam alanına ihtiyacı var sonunda.





NOT:
Sizleri sıkmak istemiyorum bu yüzdende bu muhabbeti son ekliyeceğim ile bitirmeyi düşünüyorum yani bir SON bölüm hazırladım! Şuana dek herkes kendine bir pay çıkara bildiyse biraz gülüp birazda düşüne bildiyse''Ne Mutlu bana ve Ne Mutlu Türküm diyene'' :))
Gurbetten Sılaya Sevgilerimle Vatanıma, Sizlere :)

02 Eylül 2009 3-4 dakika 3 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (14)
  • 14 yıl önce

    Çok haklısın çok sana tüm yüreğimle katılıyorum.Deneme okumam ama çok beğendim denemeni yüreğine sağlık.Tebrikler👍👍👍

  • 14 yıl önce

    sevgili arkadaşım savaşcı denemelerinde görünüyor ki bir aynaya iki ifade sığdırmışsın ama ne kadarda ayrı anlatmaya calışsanda bir ayna olduğunu unutmuş gibisin aynaya imkansızlığınla bakarsan imkansızı görebilirsin o yüzden daima olumlu olmayı mucadeleci yönünle kalmanı terci ederim saygılarımla ((yabancı26)) tebrik ederim yüreğine ve kalemine sağlık

  • 14 yıl önce

    ablam

    çok güzel bir deneme

    yüreğine kalemine sağlık

    kalemi dert görmesin

  • 14 yıl önce

    'Gözden uzak olan, gönülden'de uzak olurmuş. Oysa en büyük ıraklık, iki gönül arası''!

    Ablam çok güzeldi bütünüyle..

    İnşallah nicelerine..

  • 14 yıl önce

    Nasıl bir deneme bu yaaaa?... Ciddi ciddi güzel bir hikaye tasarımı olmuş.. Yani içerisinde okadar güzel manidar ders alınabilecek bölümler varki?..

    CİDDET TEBRİKLER ARKADAŞIM...

    Zevkle okudum.. Hem güldüm.. Ama hemde mimikler arasıundan dersler çıkardım...😙[18

    Bir balık ile bir kuşu düşün, birbirlerine aşık olabilirler. Ama yuvalarını nerde yaparlar? ''Sorun eğer bu ise, bizde o kuşa dalğıç kıyafeti giydiriz, yada balığa kanat takarız!'' ''Onlar sevgilerini ve cesaretlerini yanlarında getirsinler yeter!'' deyipte . Düşünmedim işte !''Ne biri susuz, nede diğeri havasız yaşayamaz'ki''dendi . Haklıydı dostum, her ikisininde kendi yaşam alanına ihtiyacı var sonunda.

    👍👍👍 EĞER SEVMİŞLERSE... AŞIK OLMUŞLARSA.. İster BALIK isterse KUŞ olsun.. Gönüllerine kalplerinin en sıcak köşesine kurarlar evlerini.. Aşk çiçekleri ekerler bahcelerine.. Yeşillendirirler, Rengarenk çiçekler ile süslerler.. 👍👍👍