Aşk Ayağa Kalkmalı

ASK Kutsaldir.
Neden ayaga kalkmasi gerektigini yeterince izah ediyor bu.
Kutsal olan, ayaklar altina alinamaz.
Her gün gördüklerim,yasadiklarim karsisinda hayretler icinde kaliyorum. kendime dönüp sormadanda
edmiyorum.
-BEN DUYGUSUZ BIRIMIYIM
Yasamim boyunca kati otoritelare maruz kalmadim,psikolojik anlamda alt-üst oluslar yasamadim.
herkes gibi oldukca sade, normal bir yasanti sürdüm. hatta,utangac,ürkek,mahcupluk özelliklerimle
gerektiginden fazla duygusal bir yapiya sahip oldugumu saniyorum.
Kapilarinizi her gün binlerce kez calan ASK ,bir kez olsun beni ziyarete neden gelmedi ?
ardina kadar acik tuttugum halde kapiyi .
-BEN DUYGUSUZ BIRIMIYIM.
Arzularin sahlanisindan,Sehvetten gecilmiyorken, ben hep uclarda bir yerdeyim.
Sisman SOKRATES bile ASK ugruna hic terredüt etmeden dikmedimi kafasina kendi elleriyle-
Baldiran zehirini .bundan vaz gecmesini salik vermisler,bu inadinin sebebini sormuslar.CEVAP; Aski diri diri mezara gömüyorlar,üzerine atilan ölü topragini kaldirmam gerek.
ASKI Mezara gömmekle beni Mezara koymak arasinda ne fark olabilirki
Erdemlilik yapip cesaret göstermis, Tarihin Alkislari icinde bir sisman Adam.............
su yasamin ugultusu dayanilmaz oluyor bazen,geceler,gündüzler,her bakis, her göz,mimikler sehvetin kadeh kadeh sarabiyla dolup tasiyor.
Herkes kendinden gecmis,mutlu...?
BEN DUYGUSUZ BIRIMIYIM
Bunun cevabini verebilme istegi öylesine cildirtacak boyutlara ulastiki bende,binyillarin en degme
ilahi asklarini etüt etmeye kadar vardirdim isi.
Hic birinde beni yaniltacak bir taraf göremedim. bütün o masallarin, efsanelerin, mitoslarin hatta
günümüzün büyük ASKLARINDA birbirini tamamlayan esaslar mevcut.
ulasilmak istenilen askta ve sevgilide arzu edilen bir güdü esareti,sehvet yok. tam tersine en-
atesli sözlerde ve hallerde,müthis derecede icinde bulunulan kosullarin sorunlari,yetersizlikleri,aci ve izdiraplari edebi bir bicimde, yogun bir duygusalliga bezenerek dile getiriliyor.
Sirin ile Asli- Ferhat ile Mecnunun, destansi asklarinin neresinde sevgilinin bilmem surasina, burasina bir özlem, yada güdülerin sahlandigi bir saplanti vardir.batinin örnekleride bunun aksini söylemiyor;
ilyada,oddiyese,romeo ve jüliet tümü, uygarligin ,medeniyetin,toplumun yasadigi sorunlari,acilari,izdiraplari en iyi izah edip sunan örnekler dir.en ateslisi romeo ve jüliettir onda bile
iki hanedan arasindaki celskiler, catismalar ve gelismeler yogun LIRIK bir tarzda ele alinir.
aslinda SEKSPIREN burda yapmak istedigi ,cok yakici bir özelligi gözden kacirilir. daha sade bir deyisle iki hanedani birlestirmek istemektedir. aralarindaki husumeti ortadan kaldirabilmek icin böyle büyük bir aska ihtiyac duymustur.Dönem bunu gerektiriyordu,Otoriteyi güclü kilmak icin.
Alman düsünür HEGEL,dünyayi bir mezbahaneye benzetiyor....
sözlük karsiligi;standartlara uygun kesim yapilan yer.
bu ellerinde cesitli kesici aletler olan birilerinin bikmadan usanmadan,lime lime etleri parcalayip saga sola attiklarinin her yeri kan gölüne cevirdikleri anlamina geliyor.
simdi ben bu görüntü karsisinda nasil bir ask yasayabilirim?
Bu soruyu sizede soruyorum, düsününki bir kutsal günde bayramlasmak icin tüm aile bireyleri bir araya gelmis ve bir felaket yasanmis. bir ucak evinizin üstüne düsmüs.tüm aile mensuplarinizi kaybetmissiniz. bu sizin icin dünyanin en büyük yikimi, acisi olmazmi ?
ve siz bu aciyla mahfolurken ,gecenin gec saatlerine kadar sevgiliyle sehvetin doruklarina tirmanmanin zevkiyle dolacaksiniz.....
asla umutsuzlugun ugursuz toz pariltilarini sacmak amacinda degilim.ASKA öyle bir susamisligim varki anlatamam. hepinizden cok istiyorum,kanakana, doyasiya icmek.........
sadece kendimi kandirmak istemiyorum. bütün derdim bu .
-BEN DUYGUSUZ BIRIMIYIM...

08 Aralık 2010 2-3 dakika 21 denemesi var.
Yorumlar