Aşkın/ızın Üzerine

Elbette oldukça tartışmaya açık bir kavram 'Aşk' . Yani bu aşk dedikleri şey nedir? Gerçekten anlatıldığı kadar ulu bir duygu mu yoksa bir tür psikolojik rahatsızlık mı ?

Bir çok düşünür aşkın ne olduğunu kaleme almıştır. Mesela Hugo ' Aşk iki iken bir olmaktır.' Derken Antoine de salle 'Aşk iki kişilik bir bencilliktir.' Demiş. Öte yandan Tolstoy ' Aşk insanı alçaltan hayvanca bir çabadan başka bir şey değildir. ' diyerek sağlam bir sol kroşe vururken Dostoyevski ' Aşk doğru düzgün sevmeyi bilmemektir.' diyerek olayı nakavt etmiş bile...
Ee hal ortada.. Üstadlarımız bile bu kavram hakkında ortak bir nokta da buluşamazken bizim buluşmamız pek de olası değil . Ki zaten bence aşk öznel bir kavram olmanın hakkını en iyi veren kelimelerden birisi. Bir kere herkese farklı hitap ediyor. Herkes aşkın başka bir halini yaşıyor. Kimisi mutluluktan ‘aşk sarhoşu' olurken kimisi aşkın kederinden ‘ah! Sarhoşu' oluyor. Ortası yok bu zımbırtının. Aman bir çizgide ilerleyim demez hiç .Ya kederinde boğar seni ya da kendi içinde .. Her türlü yolun sonu b*klu kuyu...

Tabii bütün bunlar aşkın var olduğunu sayarsak söyleyebileceklerim. Ki bence aşk diye bir şey yok. Dostoyevski olayı çok güzel özetlemiş aslında aşk doğru düzgün sevmeyi bilmemektir. Sevmeyi sevdalanmayı elinize yüzünüze -uçkurunuza- bulaştırıp adına aşk diyorsunuz. Ortada çok büyük bir yanılgı var. Sizin aşk diye başladığınız hikaye aslında heves. Sosyal medyaya iki fotoğraf yüklemek için beyninizde yarattığınız kişilikleri dış görünümünü beğendiğiniz insanlara yükleyip sevgili oluyorsunuz. 2 günlük aşkınızla 40 senelik evliliklere taş çıkarttığınızı sanıyorsunuz. Sonrada öpüşmeyi kısa tuttu diye ayrılıp 1 hafta sosyal medya da aşk acısı çekiyorsunuz. Kusura bakmayın benimle yaşıt olabilirsiniz fakat bu benim sizin gibi düşüneceğim anlamına asla gelmiyor. Ben aşka inanmıyorum. Aşık olmak falan da istemiyorum.Ben aşk değil sevda istiyorum..
Ve siz de kadınlar aşkı bir halt sanmayın, size sevdalanacak adamlara sevdalanın ve onu aşk yolunda değil Hak yolunda sevin...

Gülnur ÖZ

30 Kasım 2017 2-3 dakika 15 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar