Askıya Astıklarımız (Yüzleşme)

İnsan, kimi zaman üstesinden gelemeyeceği durumlarla karşılaştığında türlü yollara başvurur.

Kimi, kendisiyle yüzleştiği gibi hayatıyla da yüzleşir.Çünkü bilir ki iyisiyle kötüsüyle hayat onun hayatıdır.Sahip çıkar ona. Bilir ki sonuçlanamamış her sorun bir gün karşısına mutlaka çıkacaktır farklı şekillerde de olsa.

Kimi ise sorunu sahiplenmeyerek ondan türlü şekillerde kaçmaya, uzaklaşmaya çalışır.
Ta ki sorun, sahibiyle yüzleşmek zorunda kalana kadar.

İnsanın en çok kendisiyle baş başa kaldığı en önemli anlardan bir tanesi de sanırım gece olduğunda yastığına başını koyduğu zamandır.Kendisiyle baş başa kaldığı an..
İşte o zaman istesen de istemesen de beynin sana seslenmeye, o ertelediklerin karşına dikiliverip hesap sormaya başlar..Seninle bir bir yüzleşmek için gelip dikiliverir karşına.

İşte zaten sen her gece kendini bir kez daha sorgularsın türlü şekillerde ve bir nevi yüzleşirsin ertelediklerinle her ne kadar istemesen de..

Hayatı, askıya astıklarına oradan indirmeden şöyle bir bakarsın.

?Yok şimdi zamanı değil biraz daha dursunlar orada.? ama yine de düşünmeden ve sorgulamadan geçemezsin.
ya da;
?Dur şimdi şunu bir indireyim askıdan şöyle karşıdan bir bakayım..Olur olur yapabilirim herhalde..?
?Yok yok yapamam..Biraz daha dursunlar orada? deyip tekrar askıya asarsın..

Her ne şekilde olursa olsun sonuç olarak ; hiçbirimizin hayatı pembeler, maviler üzerine kurulu değil.Siyahı sevmeyebiliriz ama keşke onun, hayatın bir parçası olduğu gibi bizim de bir parçamız olduğunu bir görebilsek;

ve ah bir kaldırabilsek şu başımızı yastıktan artık,
bir bilebilsek sonucun olumlu yada olumsuz olması değil hayatın bir parçası olduğunu,
bir anlayabilsek yaptığımız her şeyin bizim ektiklerimizin birer sonucu olduğunu,
bir vazgeçebilsek başkalarını suçlamaktan,
bir görebilsek hasat'ın her zaman verimli olmayabileceğini topladıklarımızın kendi ektiklerimiz olduğunu,
bir farkına varabilsek her şeyin bir sebebi olduğunu,
bir sahip çıkabilsek, sevinçlerimize sahip çıkabildiğimiz gibi sorunlarımıza da,

ve ah bir yüzleşebilsek, askıya astıklarımızı uzaktan seyretmekten vazgeçip, indirebilsek oradan ve sahiplenebilsek.



15/07/2009

23 Temmuz 2009 1-2 dakika 7 denemesi var.
Yorumlar