Atiye Danış Hanımefendiye Şiir İçin Bir Neden

...bu ürkü her zaman var oldu. Seneler geçmesine rağmen kardeşlerimin (kardeşimin) ziyaretine gittiğimde bir şey anlamamıştım. Oysa arkamda iki adet kurt köpeği sanki her an saldırmaya hazır bir durumda bekler gibiydiler o daracık tel duvarlarla çevrilmiş tünellerde.

...sesli konuşacakmışız! Bunu dayattılar. Sesli onların duyabileceği sözcüklerle. "Nasılsın iyi misin"gibi?
Gökyüzü kapalıydı. Kardeşimin kan oturmuş gözleri hüzünlüydü. Öteki gözler de aynıydı.
Öteki gözlerde Kurt Köpeklerinin bakışları altında ürküntü içindeydi.

...bütün tutukevleri aynıdır. İsterse demokrasinin beşiği olsun sonsuz özgürlüklerle kuşatılmış olsun.
Yalnız bizdekiler daha mı farklıdır? Örneğin Mamak Cezaevi...Darbeden sonra yaşatılanlar. Düşünce
suçlusu olmak okumak ve susmamakla donatılmışsanız gerçekten zor oluyor yaşamak...

...tam da ters düşmek diye buna derler.

...kardeşim yaşıyor. Kardeşlerim yaşıyor...

...kardeşim kayıp. Öteki kardeşlerimde kayıp...

...biliyorum kötüdür yaşarken kayıp olarak yaşamak...

27 Aralık 2010 30-60sn 181 denemesi var.
Beğenenler (3)
Yorumlar (3)
  • 13 yıl önce

    Aslında şiiri okurken Mamak-Metris-Diyarbakır -Elazığ-Sıvas vs işkencelerin en akıl almazlarının yaşandığını sayfada paylaşmak istedim fakat bundan fazlası ile hassasiyet duyduğunuzu/duyacağınızı düşünerek yaranın yeniden kabarmasına gönlğm razı olmadı değerli üstadım. -Bu ülkemizde çok kötü bir yapılanma olmakla beraber Ortadoğu da da aynen işliyor.Halen emperalistlerin kuşatması altındaki Irak,Afganistan en acı kaderi yaşarken dülerde sırp zalimlerin yaptıkları unutulmadı. -12 Eylül sonrası bizim genç nesiller öylesine sustu ki birdaha önder bile çıkaramadılar. -Hani sesi çıkanların halleri de malum. -Böyle daha ne kadar gider bilinmez ama benim her zaman felsefem şu.. -Ölüm bir kere yaşanır/onurlu olsun... -En derin en içten saygılarımla sayın üstadım.

  • 13 yıl önce

    bir gün gelsin ve her şey çok güzel olsun...

    yazınızı okurken hüzünlendim...

    tebrik ederim efendim..

    saygılar

    sevgiler

  • 13 yıl önce

    Adalet sağlandı mı, karartıldı mı, aldatıldı mı...? Tüm bu sorular muallakta kaldı 12 Eylül sonrası. Acılar ise hep içlerinde yaşadı insanlarımızın. Umarım bir gün özleminiz diner. Nice paylaşımlara...