Ayaküstü Yalanlar

Bir medya mensubu Kadın ve Aileden Sorumlu Sn. Devlet Bakanı Aliye Kavaf'a soruyor.
-Efendim toplumumuzda kadına ve çocuğu şiddet kullanımı aşırı şekilde artmış ne diyor sunuz?
Bakan yanıt veriyor.
-Hayır, yok öyle birşey, eskiden de bu olaylar aynı sayıdaydı. Şimdi kayda geçiyor, ondan bu artış.
Hemcinslerinize ve çocuklara bu haksızlığı yapmayın Sn. Bakan, son açıklanan istatistik verilere göre kadına ve çocuğa şiddet kullanımı yüzde değil, binde oranlarında artmış.
Bu gerçeği her haber proğramında dövülen, öldürülen, tecavüze uğrayan,bütün bunların ötesinde cesetleri parçalara ayrılan kadın ve çocuklarla ilgili şiddet haberlerinde açık ve acı bir biçimde görüyoruz.
Cezaevleri kapasitelerinin çok üstünde dolu durumda, hatta bazı cezaevlerinde mahkumlar yeterli yatak olmadığından, nöbetleşe yatıp kalkıyorlarmış.
Toplumda gözle görülen bir çürüme ve kokuşma var. Siz gizlemeye çalışsanız da bunun sosyal bir patlama olduğu gerçeği değişmiyor.
Bu nedenle yalanlarla gizlemeye çalışacağınıza gerçekleri kabul edip, mücadele etmeniz daha doğru olmaz mı?
Toplumlarda ekonomik sorunların arttığı dönemlerde bu ahlaki çöküşlerin ve şiddetin de arttığı sosyal bilimler tarafından kabul edilmektedir.
İnsanların büyük bir kısmı için birinci planda olan ekonomik sorunlar, ikincil sorunlar öne geçirilerek ötelenmekte, bu uygulama gerçek sorunların daha da ağırlaşarak sürmesine neden olmaktadır.
Böylece, ekonomik sorunlar altında ezilen, kendilerine özgüvenlerini kaybeden ve ruhsal durumları giderek bozulan erkek bireyler, hınçlarını ellerinin altındaki kadın ve çocuklar üzerinde şiddet ve vahşet uygulayarak çıkarmaktalar.
Lütfen, ekonomik sorunlara acilen ve birinci planda önem verilerek bu durumun düzeltilmesi gerekiyor.
Yoksa bu işten en fazla kadın ve çocuklar zararlı çıkacak. Toplum S.O.S veriyor.
Huuuuu, hala duymuyor musunuz???
Bir de kocakulak sorunu var. Sn. Başbakan'ın üyelerini tek, tek kendi istediği kişilerden seçtiği Telekominikasyon İletişim Başkanlığı adına başkan toplumda paranoyaya varan dinleme sorunu üzerine özrü kabahatinden büyük bir açıklama yapıyor.
-Evet, yargıtayı dinlemek için, mahkeme kararı aldık, fakat yargıtay'ın telefon santrali dinlemeye uygun türde olduğu için hiçbir dinleme yapılamadı. diyor.
Bu açıklamadan kısa bir süre sonra gazeteciler bu defa da Sn. Adalet Bakanı'na soruyorlar.
-efendim, sözkonusu dinlemeler yapıldı mı?
Sn. Bakan yanıt veriyor.
-Hayır, hiçbir şekilde dinleme yapılmadı.
Yapmayın, yetkililer, bizi (halkı) aptal yerine koymanız çok ayıp oluyor. Biz de enaz sizin kadar akıllıyız değil mi?
Anlayın artık, yoksa........

15 Kasım 2009 2-3 dakika 138 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 14 yıl önce

    Tebrikler efendim. Seçilen konu ve yazınız bir harika olmuş. Her satırına katılıyorum. Sizi kutluyorum.