Ayrılık

AYRILIK
.....haftalardır ve kaç gündür ve her sabah bir çok öğrenci ile ,belki değer verdiğim bazı öğrencilerle hiç yüz yüze gelmeden geçip gidiyordu günler. Bir gündü,güz bütün serinliği ve sarısı ile güne düşüyor,ayrıca gecenin kavurucu sertliği ve ayazı tüm şiddetiyle şehre çökmüştü.İşte böyle bir gecenin ertesi günüydü,sabahın üşüten rengi ile güz romantizminin duyguları tetikleyen tavrı her zamanki gibiydi.Sabahın bu ilk saati dersine yetişememiş öğrencinin, belli belirsiz tedirginliği bu sonbahar sabahına ne kadar uygundu.Dikkatimi çekmişti,kapıda belirdiği andan itibaren hem elektriğe tutulmuş saçlarıyla, hem de neredeyse iki ayı aşkın bu öğrenciyle hiç karşılaşmamışlığın merakı ile konuştum.Ama bu sabah bir şeyler olmalıydı,son derece hareketli ve mutlu davranışları ile tanıdığım öğrenci gitmiş,yerine neredeyse herkese yetim duruşlu hissi veren yalnız ve kimsesiz, sakin ve sessiz duruşlu biri gelmişti.Solgun bakışları odaya tüm ağırlığı ile düşüyordu,odanın bütün şekli ve rengi öğrencinin profilinden ibaretti.Kalabalıklar içinde meçhul biri gibiydi, genç kızın tedirgin gözleri sanki mevsim yorgunuydu.Uykusunu tamamlayamamış veya yorucu geçen gecenin bir kazazedesi gibi mutsuz ve nötr hali ile bakınıyordu.Güven telkin eden insanları arayıp ta bulmuş,bulamamış bekleyişleri altında konuşmak için ileri atıldı ama fısıltıyla döküldü sözleri.Kederli ve yalnız yaşadığı hissini veren fakat kimseyle paylaşmadığı bir derdini paylaşacak gibi duruyordu.Onu dinlemek ve konuşması için rahatlamak adına geç kabul kağıdı imzalarken bir yandan '..eskisi gibi bakmıyor gözün ve gülmüyor da yüzün,bilmediğim bir şey var değil mi..' şeklinde söze girdim,durup kaldı konuşacak gibi yaptı,fakat yutkundu nasıl başlayacağını bilemedi,gözlerine bin bir duygu ve düşünce hücum etti,ağlamak istemiyordu ağlayış baskısını son anda frenledi ama gözlerindeki ince kızarıklık bu süreci resmediyordu,son bir hamle ile ve çok açık şekilde '..annem ve babam ayrılıyorlar.. ' dedi ve devam etti , '..daha öncede ayrılmışlardı ama kardeşim doğunca tekrar bir araya geldiler,şimdiki kesin bir ayrılık olacak ..' sözlerini bir çırpıda söylemişti sesinde ne bir titreme ne de ağlamaklı bir ton vardı,çok rahat konuşuyordu,peki bu durum sende sarsılmalar ve kafa dağınıklığı yapmayacak mı ? kim bilir günlerdir nasıl savrulmuşsundur..' dedim.Biraz düşündükten sonra '..ben alıştım sayılır daha öncede böyle bir kopuş yaşadım,üzerinde durmak istemiyorum..', sence kim haklı ,kimin yanında yer alıyorsun dediğimde '..tabi ki annemin,babama hem kızıyorum hem onunla resmen kavga ediyorum hatta biraz ileri bile gidiyorum saygısızlıklarda bulunuyorum..' ,üzülmüş ve şaşırmıştım,çünkü son derece rahat ve sosyal olan sevinçleri ve güler yüzü ile hiçbir derdi kederi olmadığı hissini veren öğrencinin, belki aylardır ev hali içinde yaşadıklarına rağmen üzüntülerini dışa vurmadan geçirmiş olmasını takdir ettim.'Kardeşine ve annene en büyük destek ve moral gücü sen olacaksın,omuzlarında çok büyük bir yük ve ciddi sorumluluklar olacak,bunu kaldırmak ve taşımak durumları seni çokca üzecek ve yıpratacaktır,yetişkinlerin bile çekmekte zorlandığı bu konuların bu yaşta senin taşıman gerçeği ile baş başa kalışın anne-babalar için bir ceza bir suç olmalı,fakat hayat devam ediyor ve sen ayakta kalmalısın geleceğe daha bir iddialı uzanmalısın,okul hayatını öncelikle başarılarla sonlandırmalısın ve gecikmeden bir meslek hayatına atılacak seviyeye gelmelisin..tamam mı ?' sözlerimi bitirirken bir uçtan uca onu gözlemliyorum,gayet sakin ve doğaldı.Nasıl bir karşılık verecek hangi kelimelerle konuşacaktı merak ediyordum.Evet bir şeyler söyleyecekti söylemesine ama böyle akademik tecrübe birikimli bir konuşma yapacağını doğrusu beklemiyordum.Oturmasını söylemiştim,sağına soluna küçük bakışlar attıktan sonra konuşmaya başladı '..hocam ben bu söylediklerinizi biliyor ve konunun getirileri açısından bana yükleyeceği üzüntülerin de farkındayım ve hepsini aştım,hatta buralarda değilim bile,annem ve babam kendi aralarındaki ağız dalaşlarına yıllardır alışık olduğum için üzerinde durmuyorum bile,ancak tek endişem kardeşim,o benim gibi değil ve duygusal bir yapısı var.etkilenmesini istemem..'/ yani ne gibi bir etkileşim/ '..maalesef anne babalar ve yakınları çocukları tek taraflı olarak etkilemek kendi taraftarı olması için çocuğa yükleme yapmak peşinde oluyorlar,geçmişte bu bana uygulandı ve yanlış yönde düşünmeme sebep olundu şimdi de aynı şey kardeşim üzerinde yapılacaktır bunu ben istemiyorum ve engel olmak için ne lazımsa yapacağım..' aslında sözleri bitmemişti ve bitirmek te istemiyordu,/ peki akraba içinde bu ayrılığa mani olmak isteyen veya barıştırmak niyetinde olanlar yok mu ? güven duyulan birilerin olması gerekmez mi ? göz göre göre bir ailenin parçalanması seyredilmemeli ama ../ '.. hocam ,ben kendimden başka kimseye güvenmemeyi öğrendim,olanlara üzülmek şöyle dursun bunun bir çözüm olduğuna inanıyorum ben,madem geçinemiyorlar madem her gün kavga gürültü kıyamet ,o halde en iyisi ayrılmak ve herkes kendi rahatlığı ve kafa dinleme yolunu bulmaya..'/ yani güven-güvensizlik olayını abartmamalısın,tabi ailen birinci derecede emniyet ve güven duygusunu hissedeceğin kaynaktır ,belki hayata doğru açılırken insanlarla ilgili olarak teyakkuzda olmalısın dış dünya güvensiz gelişmelerle dolu,aldatıcılık ve sahte dostluklar yaygın ../'..haklısınız da yine de ben bu konuda kendimden başkasına güvenmemeyi ilke edindim,şimdi önümde okul günlerim var hakkıyla okuyup hedeflerimi gerçekleştirmek istiyorum,kendimi bıraktığım filan yok, aksine hayata direnmek ve başarıyı yaşamak istiyorum hatta bu yıl 6 zayıfıma rağmen ikinci dönem teşekkür alacağımı düşünüyorum..',öğrencinin bir çırpıda söyledikleri karşısında insan umutlanıyor ancak hayatın beklenmedikleri karşısında ne kadar hazırlıklıdır,artık bir kanadı kırık olarak yoluna devam edeceğinden her zamankinden ve her kesten daha dikkatli olması gerekecektir.Taşıdığı fırtınaları keşfetmek tabi ki mümkün değildi.Sınıfına doğru yönelirken elindeki geç kabul kağıdını sıkı sıkı tutuyordu,odadan çıkışı isteksizdi sanki daha çok konuşmak ihtiyacı varmış gibi eğer ardından seslenilse dönüp gelecekmiş gibi bir hissi geride bırakarak gözden kayboldu ...

21.02.2014/Beylerbeyi

24 Şubat 2014 6-7 dakika 164 denemesi var.
Yorumlar