Bağ Evi

Bağ Evi

...memleketim Ağın/vahşen'de bir bağ evinde bulundum, ne triplex tatil siteleri , ne de bodrum , marmaris , kuş adası , çeşme ..vb popüler yerlerin aparatları , işte aradığım , kendimi bulduğum huzur köşesi , memleketimde , toprağımda , benim bağımda bahçemde şöyle dört duvar kerpiçten inşa edilmiş , üzeri söğüt-kavak gövdelerinden çatımsı bir dam , pencereleri kapısı her şeyi ile kendimizden çizgiler , bize has bizden olan elimizin bileğimizin ürünü mütevazi bir ev bağ evi , saraylara bedel gördüm , tatil beldelerin lüx dairelerine değişilmeyecek kadar bana yakın geldi , oysa hiçbir modern konforun yer almadığı bir ortam fakat hiç te yabancı gelmeyen tanıdık sıcacık bir dekor güzelliği gördüğüm , yer ve sırt minderleri rengi kaçmış bir kilim , çalı çırpı ile yakılan bir ocak , ocakta sac , sacda gözleme , közde isot , patates soğan , ve demini almış çay çaydanlık hepsi köz üzerinde , dem kokusu sarmış odayı temiz hava yemyeşil bir çevre ,verdik sırtımızı beyaz toprak sıvalı duvara , açık kapıdan bakıyorum önünde bir bağ , bağda asma kütükleri her tevek bereketli , kara üzüm , beyaz üzüm , çekirdeksizi de , işte ömre bedel bir masal evi diyorum , daha ne isterim , yıkık dökük belki tamirat ister bir hali var , ama benim hikayem , benim hayatım , benim yetiştiğim hava , benim köyüm , hısım akrabalarım sevdiklerim hepsi bir bağ evinin kendisi , keşke gittiğim her yere yanımda taşıyabilsem bu bağ evini keşke ömrüm böyle sevinçle geçse ..keşke .



14.04.2021 / İstanbul

14 Nisan 2021 1-2 dakika 164 denemesi var.
Yorumlar