Bebek Ömer'in Günlüğü

...doğduğum günden beri kaç gün , kaç hafta , kaç ay geçti bunu bilmiyorum , geçen hafta sonu babaannem ve dedem bize geldi , beni ilk günlerimden daha iyi gördüklerini konuştular , dedem ikide bir ''..askerlik çağı gelmiş maşaallah ..'' deyip durdu , oysa önce okul öncesi çağım gelecek , sonra ilkokul,sonra ortaokul, sonra lise ve en son üniveriste yıllarım olacak , Allah ,Allah..ne askerliği ya hu !! , daha kundaklara sarılı bir bebeğim ben.. diye haykırmak istiyorum , ah konuşmayı öyle istiyorum ki , dedeme anlatacaklarım var , başka masal bilmiyor herhalde , beyza ablama anlatacağım diye başlıyor ayı yogi , veya , taş devrini anlatıyor , önce bir '' ya da ba da duu '' sesini haykırıp ardından fred çakmaktaş ve arkadaşı barni'nin aralarındaki olayları anlatmaya başlıyor , başka bir şey bilmiyor , ben konuşmayı öğrenince farklı masalları dinlemek isterim , şimdiden öğrensin bakalım dedeciğim , zaten beyza ablam da dedem anlatmaya başlayınca sıkılıp kucağından yavaş yavaş inip uzaklaşıyor ,çünkü hep aynı hikaye '' efeemm ' ben ayı yogi , canım bal çekiyor , bal bulmalıyım ..vb..'' , ben bile dinleye dinleye ezberledim , uff canım çok sıkılıyor gün boyu , kundaklarda olmaktan usandım , iyi ki ablalarım var , beyza ablam harika , zeynep ablam da çok iyi çok duygusal çok paylaşımcı , ben ne çok şanslı bir çocuk olduğumu giderek güçlendiğim bu günlerde daha iyi anlıyorum , bana bir şey olmasın diye pervane oluyorlar, severken bile yumuşacık dokunuyorlar , sümeyra halam abla iken amcam cihat'ın ellerini çimdiklermiş , benim ablalarım kadife gibi elleri bana hiç acı vermiyorlar, gözüm kulağım duygularım kendini göstermeye başladı , her şeyin farkında olduğumu büyüklerime anlatmak isterdim , dedem geldiğinden beri beni sık sık kucağına alıyor , dikkatle inceliyor , sık sık dua ettiğini de görüyorum , benim büyümüş olmamı da bir an evvel görmek istiyor onun için askerlik çağı diyerek çıtayı yüksek tutuyor , ama Allah'ın yasasının önüne ne ben geçebilirim , ne de başka bebekler , ıkınıp durdum , kımıl kımıl sağa sola dönüp durdum konuyu değiştirsin diye , aslında dedem de biliyor işin gerçeğini ama benim bir an evvel delikanlı olmamı ve okul yıllarını başarılarla geçirmiş olarak görmek istiyor , bir meslek dayatmıyor ama benim basın-yayın-sinema-kısa film ..vb alanında okumak istediğimi bilse eminim çok hoşuna gider , çünkü dedemin çok sık bolca yazı yazdığını hatta üç tane kısa film senaryosu yazdığını biliyorum , fakat gündeme taşıyamadı kimse ilgilenmiyor ve bu alanda bir çevresi yok , işte bu işleri ben alacağım üzerime , hem dedemi şöhret yapacağım hem çektiğim filmlerle ben tanınmış bir yönetmen olacağım , ah inşaallah o günler gerçekleşecektir, işte dedem de espri yapacağım diye askerlik yapacak çağıma geldiğimi kinaye ile söyleyip duruyor, yıllar sonrasını görüyor gibi sevgiyle kucağında tutuyor , benim , büyüyecek iş güç ev bark sahibi olacak iki çocuk ablam var daha önümde , babaannem benim 9 haftalık olduğumu iyi ki tam zamanında söyledi , yoksa dedeme kalsa askerlik şubesine beni yoklamaya gönderecek , neyse dedemler gelince ablam beyza bir sevinç çığlığı mutluluk koşturmalarına başlıyor ki görmelisiniz , ayaklarını yere vurarak sevinçli hallerini gösteriyor , dedem elini çabuk tutuyor kucağına aldığı gibi salona geçiyor , oysa beyza ablam babaannemi çok seviyor onu istiyordu , babaannem de beni görmeye koşup beni kaptığı gibi kucağında salona getirdi , salonda iki dedem yan yana oturuyorlar, anneannem her zaman güler yüzü cana yakınlığı ve yorulmak bilmez sabrı ile bizleri her zaman hoş tuttu güzel ilgilendi içtenliği ile ısıttı , babam her zamanki gibi çok komik , çok güzel oyalıyor konuşuyor güldürüyor bizi , sık sık araba ile gezintilere götürüyor , bu aralar fazla kitap okuyor fazla çalışıyor , aile ve çocukları için iyi mutlu huzurlu sağlıklı bir gelecek için elinden gelen çabayı gösteriyor , annem benim hızla büyümeme sağlıklı gelişmeme en etkili kaynak ,sığındığım biricik limanım , Allah razı olsun çevremdeki her güzel insandan , amcam ve yengem de çok ilgili çok candan insanlar , kısacası dedemin '' askerlik çağı '' muhabbeti dışında her şey ve herkes harika , evet , artık yoruldum ve acıktım , saatim geldi , hoş sohbet , ses gürültü televizyon cep telefonu fotoğraf çekimleri derken arada kaynayıp gideceğim , en iyisi basayım bağırtıyı şöyle bir ciyaaakk !! ciyaakk '' çığırayım da başıma üşüşüp gereğini yapsınlar , sağ olsun annem beni anlıyor,derdimin ne olduğunu en iyi o biliyor , hadi bana eyvallah güzel insanlar , benden bu kadar , önce ben karnımı doyurayım sonra uykulara dalayım sizler de akşam yemeğinizi afiyetle yiyin , dur bi bakayım ne var ne yok menüde , hımm yine balık , önden çorba , salata,yoğurt , bulgur pilavı , eee tabi üzerine çay da demleniyor olmalı ...



16.01.2018

16 Ocak 2018 4-5 dakika 164 denemesi var.
Yorumlar