B/eşikten Mezara Kadar


B/eşikten girerken gördüm seni,

Dar (yurt) diyordun, ikimize bu dünya!

Beraber geçinir gideriz diyordum..Dar geldi hepimize, bilmem neden dünya?..Oysa herkese yetecek kadar ekmek, herkesin alın terin dökeceği kadar emek ve her kalbin sığınacağı bir kalp daha vardı bir yerlerde..Bir sürü seçenek içinde, belki de seçmeyi bilmiyorduk..Ben seni seçtiğimi düşündüm z/amansız..B/eşik de mezar da kar/arsız..K/almalı mı, k/açmalı mı yoksa, sebepsiz yaraları?..Yok yok, her şeyi yıllara bırakmalı..Nasıl olsa d/olmaya devam ettikçe takvim, aşılırdı engeller..Döküldükçe her kum tanesi, bir kayıp daha yakalanırdı kum saatinden..Z/enginlik diyecektik adına en sonunda, tüm biriktirilmişlikleriyle yüreklerimizin nasıl olsa!..Her şeyin bir sebebi olacaktı ya, sebepsiz sevmeyecektik birbirimizi..Ey dünya!..İçindekiler mi yalancı, sen mi aldatıcısın?..Bilemedim bu kaçıncı çırpınış, bak sen de yaşlanmışsın!..

...

-Tamam buldum!..Tuttum ve bırakmayacağım, o kalp benim, şu kalp senin!..

Bu ne şaşkınlık bre!..Hiç kalbin sözü mü olur, bunca araziden sonra..Kalplerden geçelim haydi!..Önce yerleri b/ölüşelim..Bu arazi senin, o arazi benim, şu arazi yine benim!..Hatta hepsi benim, yarısı senin!..Bak hemen anladın!..İşte sana yeni dünya düzeni..Şimdi bir bardak su iç aşk niyetine!..Bir avuç toprak kadar aşk taşıyamadık ya kalbimizde..Hesabı görülemedi bu yüzden toprağın hala..Aşk hesapları rafta kaldı, mecnunluk; Leyla'ya özel bir bahis..Sen toprağa oyna, yata, kata, arabaya hatta!..Deprem garantisi, ev sigortası, kat anlaşması yap sakın ha unutma!..Aşk bir masal nasıl olsa, burası gerçek dünya..Sınırların görülebildiği nokta..Arkasını zorlama, yüreğin dayanmaz buna..Biz yüzeysel aşklara alışığız, markalarla gelen..Biz bir markayız sürekli, ev, araba alan..Kalp sigortasız yaşamayı öğrettiler çook maziden..Soğuk duvarlar kadar, sessizliği sevdirdiler, çok zaman.

...

B/eşikten mezara seveceğim seni,

Neden?..Diye sormadan bekleyeceğim öyle ki..

Ne yılların kehaneti, ne de arsızca akan z/amanlar değiştirmeyecek kalbimi..Kalbim ellerimde, aşkı s/onsuzluktan ödünç aldığımdan beri..Ne zaman?..Diye sormadan bekleyeceğim gelişini, bütün hesaplarımı unutup öyle karşılayacağım seni..Ben olduğumu unutacağım, seni bulduğumda..Dünya bir han işte, bulmak ne güzel şeydir kimbilir, kaybedilmiş bir seferden sonra?..

Niceleri eritti zaman bağrında, nice yürekler ateşe düştü Ey dünya seninle!..Şimdi bir yaş daha yaşlanmışsın duydum ki..Sanki hiç yaşamamışsın, bize yabancıymışsın gibi..Oysa yıllardır konuğunum, bıkmadın ağırlamaktan..Sayılara alışmaya çalışırken, benimle sayı saymaktan..Sen çok yaşa!..Diyeceğim ama, biliyorum senin de bir ömrün var..Nice savaşlardan, aldatışlardan sonra mühür niyetine dürülüşün var..

...

Biz değişmeden dünya değişmeyecek sevgili!..Biz gelişmeden zaman ilerlemeyecek..Sayılar oyalamasın şimdi, kabul olmadı sanılan dualar yanıltmasın bizi..Bir b/eşik gibi sallanıyoruz dünya salıncağında işte..Yıla yıl ekliyoruz, dünya bizi beklettikçe..Oyalamayın bizi aşklar, büyük olmayacaksa kavuşmalar..Yere bak ey insanlık!..Toprak, insana doymadı daha..

Bir dünya yılı kaç s/onsuzluk eder sence?

Yıldan yıla b/eklemekle, çözülür mü bu garip bilmece?..

Cevabı sevgidir belki de bu çıkmazların..Yola koyulmalı bu yüzden, dünya ölmeden..

............

"Dünyayı yaşanılır kılanlara selam olsun!..Yeni yıl hepimize hayırlar getirsin!"..

1 Ocak 2012

Şule Meryem Canpolat Şimşek

Çat Kapı / Şiirkolik Köşe Yazılarım

02 Aralık 2021 3-4 dakika 242 denemesi var.
Beğenenler (3)
Yorumlar (1)
  • 2 yıl önce

    Bir dünya yılı, bir atom taneciği sonsuzlukta. Gel gör ki aynı dünya yılı, bir asırdır "yaşamak kavgasında".