Bi Bayram Dolusu Çocuklar

Bi Bayram Dolusu Çocuklar

Bayram yalnızca bir gün değil insanın özünün sözünün , içindeki hazzın , gösterişsiz yalın hâliyle manevi değerlerin kültüre yansıyan  kuşaktan kuşağa aktarılan en güzel manevi degerlerinden birisidir...

Evini kıt kânâât geçindiren babaların çocuklarına verdiği sözle başlar bayram "...

Kışın soba başında hâyaller kurulur bayramlık bir çift ayakkabı için ,belki büyük abinin veya ablanın küçük gelen pantolonu veya eteği elbise yapılır ayakkabının yanına birde elbise hayalî takılır göz önüne"....

Kış geçecek kavak ağaçları yeni yeni filizlenecek toprak sürülüp ekilecek öyleya sonra bayram gelecek...

Gelen baharla birlikte çocuğun hayalleride ikiye katlanır...

Nohut, buğday ekilir , nohut ve buğdayla birlikte çocuğun bayram hayâlide büyür...

Ekinler bir yetisseseydi ahhh ne Zaman yetişecek daha varmı?

Beklemeyi öğrenir çocuk ,sabretmeyi emeği emeğe verilen değeri sabah erkenden kalkıp tarlaya giden büyükleri izler nohut elle yolunurken onlara su taşır küçük elleriyle.. Sıcaktan kavrulan anne babasının serin suyla nasıl ferahladıgına şahit olur.

Nohut yolmaya özenir nohudu kavradığı zaman elini yakan tuzla tanışır elini kanatır sert nohut dalları koparamaz geriye düşer popo üstü tekrar dener tekrar zorluğa elleriyle göğüs germeyi öğrenir küçücük bedeniyle emeği kavrarken hayatıda kavrar küçük yüreği, akşam gün batımı yorulur eve döner yürüyerek.

O sarı sıcağın altında nohut destelerinin toplanmasını izler yere dökülen danelerin nimetten sayılıp tek tek toplanışını babasının desteleri romorka anadudla kavrayıp omuz verişini izler...

Emek, nimet olur ,bayram sevinci olur büyür gözünde...

Nohut tek tek romorka yüklenip harmana taşınır yaz sıcağında kurur kavrulur yere serilir ezilir kabuğundan ayrılır daneler labayla rüzgara savrulur yerde bir bir bir serilişini izler çocuk"...

Harman yeri şölen yerine döner bir tarafa başaklarından ayrılmış sarı buğday yığınları,bir tarafta nohut harmanda komşuluk tazelenir dar kalana yardım edilir .

Ağır yüke omuz verilir emek birlik olur harman yerinde...

Öyle yemeğinde çalkamaç( kesekli ayran) bulgur pilavı gelir yanına kocabaş yeşil başlı kuru soğan kırılır yufkayla bulgur pilavı sokum edilir çalkamaca kaşık salınır yemek katık olur dostluk olur harman yerinde...

Akşam serinliğinde sohbet edilir ay ışığında çay demlenir uyumak için yere döşek serilir göğdeki yıldızlar bayram olur ,harman yerinde...

Traktöre nohut buğday yüklenir ofise gider ödenek parasına gün verilir elinde kağıtla çiftçi evine gelir makbuz kağıdı umut olur çiftçinin elinde...

Paranın ödeneceği gün gelir çocuk tepede oturur babanın yolu gözlenir beklemek servet olur çocuğun gözünde...

Baba elinde ayakkabıyla gelir babanın gelişi müjde verilir babanın elindeki paket sevinç olur çocuğun gözünde...

Çocuk koşarak babaya sarılır elindeki paketi heyecanla alır ayakkabı kirlenmesin diye evde denenir seneyede giysin diye bir numara büyük alınır sofrada ayakkabıya baş köşe ayrılır, çocuk o gece ayakkabıya sarılır sarıldığı ayakkabılar bayram olur çocuğun gözünde...

Sabah ilk ışıklarıyla uyanır evde herkes mutlu bayram telâşı vardır sıcak bayram kömbesi(saya çöreği) çayla yudumlanır mis gibi köy peyniri her sofrada vardır , sofradaki hoş sohbet bayram olur çocuğun gözünde...

Konu komşu akraba eş dost herkes bayramlaşmaya gelir küsler barışır kırgınlıklar affedilir sevgi evrenleşir çocuğun gözünde...

Emek nimet olur ,bekleyiş sabır ile kavrulur ,hayat harman olur, birlik beraberlik sohbetle kavrulur ,bayramlık ayakkabılar eğitim aracı olur hayat tecrübesi olur,hedefe varmak için çaba gösterilen azim olur bayram seyran olur çocuğun gözünde...

 Ufak şeylerle mutlu olan maneviyata yoğrulmuş sevgi ve samimiyetin eseri olarak ortaya çıkan mutlu yetişkinler ,ufak bayram hediyelerini büyük sevinçlere çevirebilen çocukların büyüyüp yetişkin bir birey hâline gelmesiyle ortaya çıkar...

Sevgiyle kalın...


01 Ağustos 2020 3-4 dakika 46 denemesi var.
Beğenenler (3)
Yorumlar (3)
  • 3 yıl önce

    Hele de çocuklar için ne de güzeldir bir bayram sabahını özlem ile coşku ile aşk ile beklemek. Bir dar gelirli için evine ekmek götürmek o gün bayramdır, nefes darlığı çeken bir hastanın sağlığına kavuşması bayramdır. Bir askerin cephede savaşırken eve sağ salim dönmesi annesi babası için bayramdır, hoş şehit olsa o ada bayramdır her ne kadar hüzün kaplasa da ailenin her üyesini, ödül vardır sonunda sonsuz cennet müjdesi... Sınava giren bir öğrencinin istediği üniversiteyi kazanması bayramdır, ne mutlu eder insanları... İnsan olmanın erdemine varabilmek ne güzeldir... Her gününüz bayram tadında geçsin. Mutlu geçirdiğiniz her günü bayram gibi yaşamaya çalışmalı. Kutluyorum güzel yazınızı Şenay Hanım...