Bilirsiniz O Hissi

Bilirsiniz o hissi, ilk defa dünyaya gözlerini açmış gibi; bir yerlerden düşmüş gibi toprağa; elin , kolun , bacağın senden değil gibi ;ne yapacağını nereye gideceğini bilmeden, öylece aidiyetsiz kalmak gibi.Bilirsiniz siz de o hissi...

Böyle buyurmamıştı Zerdüşt... Oysa sevmek bin yıllık savaşın beyaz bayrağı çekmesiydi,insanların açlıktan ölmemesiydi.Oysa sevmek gülümseyebilmekti her yeni güne.İyi insan olmayı denemekti,değişmeyi kabul edebilmekti.Umuda inanmaktı, mutsuz da olmayı göze alabilmekti...

O alışılmış kimsesizlik çıka gelir bir gün,iliklerinize kadar üşütür.Mevsimin önemi yok,gözünü nereye açsan zemheridir.düğme mi küçük,ilik mi büyük bilinmez, bir türlü kavuşmaz

Sensiz de yaşanır,nefes alınır,gülünür de eğlenilir de giderken sen ,ağladığımda bile gözlerimde var olan ışığı aldın sevgili,içimdekileri anlatabileceğim kelimeleri aldın ,güzel günlere olan inancımı değil belki ,güzel günler için çabalayacak gücümü aldın...

Oysa sevmek küfürler yağdırmak şimdi düşlere...'İyi ? nin anlamını sorgulamak

Bilirsiniz o hissi; dün hiç yaşanmamış gibi,gözlerinizin arkasından bir başkası bakıyor gibi.
Elinizi uzattığınızda yıldızlarla oynayacak gibi,güneşi üfleyince söndürebilecek gibi.Bilir misiniz o hissi ?

Gece iner,gece kara...Gülüşün düşer,gülüşünde gökkuşağı.Yedi renk olurum hüznün yüzünde,griye boyanırım.Gün biter,gün telaş...Dertlerin üstüne yenileri gelir,ah sevgili üşüten bir sen değilsin ki,gidişine kahrettiğim tek değilsin ki.Ayrılığı öğreten hayat, ölümün de sızısını öğretir ve sözcüklerim yüreğe mühürlenir .

Gece iner,gece ayaz...Sesin düşer,sesinde bahar.Çiçek bahçesi olurum acının yüzünde,karanfil kokarım .Gün biter,gün aciz...Bir şekilde geçer günler.Oysa sevmek El Cordobes gibi yokluktan yol bulup geleceğe düş kurabilmekti,oysa sevmek hiç olabilmeyi de bilmekti,anlayabilmek algılayabilmekti ...

Bilirsiniz o hissi,ciğerinize mesken tutmuş bir şey vardır,insanlar anılar olanlar değişir de ,acının adı değişir de o hep ordadır .Zor zamanlarda hatırlatır kendini yanan yürekle tutuşur,alev alır boğazına düğüm atar,çöz çözebilirsen .Siz bilmeyin o hissi...

14 Ocak 2012 2-3 dakika 24 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (1)
  • 12 yıl önce

    Ooof offf eski yaraları tuzlamışsın hep Nigar. Sevmekten ağzı yanmayan, yüreği tutuşmayan, geceleri uykusuz kalmayan var mı? Var mı sevdiğine şiirler döşenmeyen, sonrada en güzel aşk dizelerini kendisinden başka kimsenin yazamayacağını iddia eden. Gözyaşlarını yastıklara bırakıp da geceleri uykuya hasret kalan aylarca. Güzel bir yazı okudum senden kutlarım içtenlikle...👍😅👍