Bir Çöpçünün Hüzün Günlüğü

Vay beee !...
Düşünüyorum da neydi o günler, neydi neydi ...
Temizlik işçisi olarak işe başladığım o ilk günler !..
Aha bu anacadde baştan başa iki taraflı akasya, çınar, dışbudak, at kestanesi gibi bakımlı, gür ve güzel ağaçlarla bir başka hava verirdi .
Bir başka güzeldi bu şehir
Sonbahar geldi mi ağaçların döktüğü iri sarı yapraklar kaplardı kaldırımları, yolları, caddeleri.
Mis gibi gazel kokardı, üzerinde yürüyenlerin ayaklarından çıkak sesler bile bir musiki havası yayardı çevreye.
Sokaklar temizdi, caddeler, yollar, parklar bahçeler de bir o kadar yeşillikti, cıvıl cıvıl kuş sesleri, oksijen bolluğu , envayi çeşit renkler ve güzelliklerdi ...
Çok özlüyorum o günleri...

Vay beee !..
25 yıl içinde o güzelim ağaçlar, o doyumsuz yeşillikler, o tertemiz kaldırımlar yok oldu. Yerine, gökyüzüne dayanan beton binalar, kirletilmiş kaldırımlar, yürünmez halde sokaklar ve caddelerle, yaşanmaz bir şehir oldu şimdi..
Kahroluyorum kendi kendime ...

Vay beee !...
Gazel yerine pet şişe, plastik torba, teneke kutular, cam şişe kırıkları, yiyecek atıkları, akla gelmedik plastik, metal, cam, kağıt, naylon.... ne varsa yerlere saçılmış, şehir olmuş bir çöplük..
İçim acıyor ...

Vay beee!
Bu çirkin görüntü, atık çöpler, bu kokuşmuş sokak ve kaldırımları görmek beni çoook üzüyor, kahroluyorum inanın, içim yanıyor ...

Bakın; şu önümdeki süprüntü , arkamdaki çirkin yapı, cadde boyu ağaçsız yollar biz insanların bilinçsiz elleriyle bu hallere getirildi. Daha da sırada yok edilecek değerler var bir bir bitirdiğimiz
Temiz şehirler devralmıştık dedelerimizden,
Kirli ve yaşanamaz kentler devrediyoruz evlatlarımıza, torunlarımıza .

Ben bir çöpçü olarak bunca yıldır sokakları, kaldırımları, yolları, caddeleri süpürdüm sanıyordum ama, yanılmışım,
Benim bunca yıldır süpürüp çöpe attığım şeyler
İnsanların akılları , fikirleri
Mantıkları, duyguları
Ve vicdanlarıymış meğer !.
Kahretsin be !

'ASLAN YATAĞINDAN BELLİ OLUR'
Bu atasözümüzü hükümsüz kıldık bundan böyle !..

11 Mart 2013 1-2 dakika 231 denemesi var.
Yorumlar