Bir Kamyon

..her zamanki gibi hiç durmaksızın trafik şiddeti tüm hızıyla bu şehrin her saatinde devam ediyor , bugün dikkatimi karşıya geçmek için bekleyen anne ve çocuklarına verdim , bebek arabasını bir elinde tutuyorken diğer elinde diğer çocuğu , hafif esen rüzgar anne kadının sabrına ve heyecanına eşlik ediyordu , dakikalar oldu bekliyor , evet belki yaya geçidi olmadığı için arabalar durmuyordu , fakat insaflı bir sürücü bekliyor olmalı ya da insan merkezli bir düşünce sahibi sürücü çıkmalıydı , geçen arabalara bakıyorum , muhafazakar bildiklerimizden tutun da , tüm yelpazelerden insan modelleri geçiyor , en modern arabalardan en gösterişsiz olanlarına kadar , 7 dk. oldu kadın ve çocuğu ve çocuk arabasında bebeği bekliyor , ve bir kamyon , arkasında ''..kader,satılmıyor ki iyisini alalım. '' yazısı olan bir kamyon durdu evet bir kamyon , bu ana kadar kamyonlar ve sürücüleri hakkındaki düşüncem infilak etti , iri büyük hakim güçlü ağırlığı ile kamyonların trafikte kaba saba kazalara sebep verdiklerini iddia ederdim , kibar zarif nazik olmalarıyla uzaktan yakından ilgileri olmayan araçlardı , fakat şu an tüm insani ahlaki sorumluluk güzelliği ile son derece ince bir davranış gösteriyordu , ve bütün trafik arkasında durdu , kadın ve çocukları hızlı telaşlı adımlarla karşıya geçti , geçerken anne kadın minnettar bakışlarını , yüzünü kamyona yarım bir dönüşle sade bir el kaldırışı ile ifade ediyordu , bir eli ile üç dört yaşlarında çocuğunu sımsıkı tutarken diğer eli ile çocuk arabasını sürüyordu , beyaz camlı gözlüğü ile çarşaflı anne kadın gözden kayboluncaya kadar şehrin taşıt ve insan kalabalığında küçük bir noktaydı..

07.09.2019

Futbol

... öğrencilerimle okul sonrası futbol oynamak , kah sınıflararası maç düzeyinde , kah öğretmenler öğrenciler karşı karşıya rakip takımlar olarak hafta arası , ya da hafta sonu top oynamak hepimizi mutlu ederdi , uşak imam hatip lisesinde görevli olduğum yıllarda unutamadığım anlardır futbol maçlarımız, öğrencilerle iyi güzel doğru bir iletişim ve kaynaşmanın bir metodu da spor için bir araya gelmekti , bir gün akşam namazı öncesi cami şadırvanında beni tanıyan cami cemaati güzel müslümanlardan bir kaçı yanıma yaklaşarak : '' ya hocam size hiç yakıştıramadık , siz de mi top oynuyorsunuz , nedir bu top peşinde koşmak , siz öğretmensiniz ilim bilgi sahibi insansınız , bu şeytan işi , bu hasan hüseyin efendimizin kesik başlarını akla getiren bir oyun , gavurlar bilerek bunu icat etmişler , yakışır mı sizin gibiler bunu oynamak...vb..'' , hayy Allah razı olsun hacı amcalarım benim , dua edin inşaallah , hem gençlerimiz hem bizler günah işlemeyelim , isyan ve günah olacak işlerden uzak duralım , siz dua edin ,dileklerinizi Allah'a sadece Rabb'imiz Allah'a arz edin , inşaallah doğru olan güzellikleri yaşatalım ..vb, demek suretiyle kalplerinin iyi niyetlerini ve bilgi düzeylerini kırmadan , incitmeden dualarını alarak namaza geçmiştik , namaz boyunca bu insanların beni uyardıkları konu hakkında işi nerelere götürdükleri ve bu fikre nasıl inandıkları meselesi meşgul etmedi değil , oturup kalktıkları sohbet toplantılarında , veya kendilerine konuşan konuşmacıların bir çok konularda dayatıcı bilimden,ilimden,dinin temel ilkelerinden bi haber olarak bahsi geçen her mesele , müslümanın zihin dünyasını alt üst ediyor olmalı, futbolun veya topun ne ilgisi var hasan hüseyin'in kesik başıyla ve ne alaka böyle bir benzetmeyle günümüze taşınmasının , çok üzülüyorum bu ve benzeri bakış açılarına , içimize nasıl gömdülerse ne ile neyin bağını kurarak nelerin hesabını yaptılarsa bir türlü çıkmıyor akıldan , tahminim gavur ingiliz akıl ürünü olduğudur,tabi içimizdeki ajanlara da görev düşüyor halkı müslüman toplumlara bunu yaymak , temiz insanlarımız müslümanlarımız için üzülmüştüm , futbol veya spor konusu dünyevi meşguliyetler içinde görülse de insanın fıtri refleksleri olarak doğal ve kaçınılmazdır , bu gençlerimiz kahvahanelerde oturup oralarda kumar alışkanlıklarına götürecek oyunlar öğrenmesi ve zamanlarını tüketmesinden çok daha iyi değil mi açık temiz havada spor ihtiyaçlarını gidermeleri , aişe annemiz peygamberimizin arkasında omuz boşluğundan savaş oyunları oynayanları seyretmesi , bazı günler birlikte yürüyüşe çıktığı peygamberimizle koşu yapması , peygamberimizin at binme , ok atma ve yüzme sporuna işaret eden teşvikleri gösteriyor ki benzeri bir çok bedensel sportif etkinlikler pekala hem insani hem dini hayatımızın bir parçasıdır ve merkezindedir ..

31.08.2019


07 Eylül 2019 4-5 dakika 164 denemesi var.
Yorumlar