Bir Mehmet'i Anlamak.

--- Bundan tam Yüz Yıl Önceydi
--- Babası dahi yoktu ya, yetim, Mehmet derlerdi, köyde,Anasının bir tanesi idi,Köyünün göz bebeği,çobandı, kuzular buna emanetti. Köyde, akşam eve gelip,Anasından şehit babamın hikayelerini dinlerdi,zaten. Yavuklusu-da yoktu,yaşı on yediydi daha. Sabah ezandan sonra bir gün,
Muhtar emmisi dayanmıştı kapıya,Zeynep bacı dedi anasına, Mehmet nerede?
Üzgün bir sesle..Seferberlik var bacı dedi.Mehmet'in anası Seferberliği kocasından bilirdi. Daha Mehmet'im körpecik deyişiyle,Yere yığılışı bir olmuştu.

--- -Mehmet çeşmeden bakraçları doldurup geldiğinde evin avlusuna, Mehmet'in de dünyası yıkılmıştı başına, ne olmuştu ki anasına öyle cansız yatıyordu yerde,usul usul kendine geldiğinde tek dayanağı anası kendine gelip, Mehmet'i bağrına basmıştı.

-- Ağladı, ağladı, ağladı.Mehmet anasının feryadını ta, Çanakkale'de Civan yiğitlerin,Teker teker düştüğünü gördüğünde anlamıştı.
Mehmet henüz on yedi yaşındaydı, seferberlik neydi az bilgiye sahipti. Mehmet köyünden Çanakkale'ye yolculukta, kafileler vagonlara bindirilip te yola çıkınca İnsanların, Dağlar gibi çoğalıp ta yürüdüğünü görünce Çanakkale'ye.Onlarında Çanakkale'de Şehit olup ta öldüğünü Cennette gördüğünde anlamıştı ve Çanakkale,Çanakkale can pazarı, Çanakkale kıyamet, Çanakkale bize ölümün ve şah detin müjdesi, kaç gün olduğunu bilmediği, Savaş cehenneminin bir orta yeri. Yiğit mi yiğit, bir efsaneydi, Kolağası Rıza bey bağırdı. Yere yatın, yere yatın.Gök gürler gibi oldu Top düşmüştü yanı başına.

--Ve sonra Mehmet'i bırakıp gittiler.Çorumdan, Reşit çavuş,Hanak'tan, veli ağası vardı.
Bursa'dan, Şerafet tin onbaşı, Bir de,tabip asteğmen, Burhan beye vardı,Uçtular .Yaralı ve parçalanan cesetleri, Mehmetlere emanet kalmıştı,Ruhları ise onundu,ALLAH ındı. Heybe,Kolağası rıza beyde ağlarmış,Hem de ne ağlamak.Ama ateş yanıyor, Ama ateş yakıyor,Mehmetler vuruşuyor. Çanakkale'de.hangisi olduğunu bilmediği, bir Çanakkale gününde.

--Komutanım komutanım diye , Mehmet'e yıkılmıştı olduğu yere,
Mehmet'te yenilmiştim bir kalleş mermiye, daha canı beden de iken,
Uçmadan semaya,son duydugu ses bu olmuştu, bağırmıştı komutanı.
Mehmet, Mehmet. Ve sonra.
Çanakkale'nin bittiği yıllardaydı, ve Mehmet Cennetteydi, Hz. İbrahim'in koçlarına,Çobanlık yapmakta idi. Cennet akşamları Savaş yıllarının anılarıyla dolardı zaten.

--Bir gün Aksaraylı İbrahim çavuş, bir gün, Veli ağası, gezer gelir cihanı, anlatırlar her yanı ve her anı.
Anası ağlarmış köyde. Ama Türkün kadını Türk anası yıkılmaz.
Mağrur mu, mağrur İki şehit sahibi, bir de güttüğü kuzuları, Mehmet siz çok hırçınlaşmış hani.

-- Bir başka cennet akşamı, doktor burhan bey gelir imiş. Ruhu gezer imiş,Baştan başa Anadoluyu,
İstanbul'u gezer, Karsı gezer, Mehmet dermiş her seferinde,Dün Çanakkaleyi geçemediler,
Bugün Çanakkale'den çok ilerdeler.

--Mehmet, İbrahim'in koçlarının çobanı,çıkamazdı dışarı,ama cennet akşamları,hep havadis alırdı ülkesinden. Bazen savaşın acılarından mutluluk çıkardı.

--Havadisler kötüyken.Bir gün bir kara haber gelir, Ülken kötü ellerde,
Yeniden yıkılır Mehmetler...Ya da güzel haberler,o gün ne de mutlu olur, Mehmetler,bir gün bir kara haber gelir,Cennet akşamlarına, Cudi'de bir yavrumuz Şehit düşmüş toprağa

--Yıkılır Mehmetler...
Bir gün duyarlar, gebermiş bir eşkıya bir hain. Mehmetler yeniden sevinir ve neşelenir , cennet akşamlarında.
Mehmet Çanakkale'ye geldiğinde,yaşı on yedi idi.
Nesli soyu sopu Türktür, Mehmet İbrahim'in koçlarının çobanıydı şimdi,
Cennette.
Mehmet'i unutmayın, Şehitleri unutmayın, Ne olur Çanakkaleyi de unutmayın.
18 Mart 2015

--Ebu Hureyre (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
'Bir adam Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'in yanına gelerek şöyle dedi:
−;Ey Allah'ın Rasulü! Bir adam gelip malımı almak istese ne yapayım? Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
−;?Malını ona verme' dedi.
Adam:
−;Ya benimle döğüşecek olursa dedi? Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
−;?Sen de onunla döğüş' dedi.
Adam tekrar:
−;Peki ya beni öldürürse dedi? Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
−;?Sen bir şehitsin' dedi.
Adam:
−;Peki ya ben onu öldürürsem deyince? Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
−;?O cehennemdedir buyurdu.
-- Allah Şehitlerimize Rahmet eylesin. amin..

18 Mart 2015 3-4 dakika 61 denemesi var.
Yorumlar