Bir Otobüs Yolculuğu

....yolcu otobüsü dur durak bilmiyor , ha bire ne kadar yol varsa tüm yolları kat ediyor ve ne kadar il ilçe belde varsa garajlarını da ihmal etmiyor , inenler binenler yeri boş kalanlar ,yetişenler yetişmesi beklenilen yolcular ve bekleyen yorgun otobüs , burnundan mı soluyor saçlarından mı duman çıkıyor tekerlekleri mi eriyor nefes nefese kalmış otobüs dinlenemeden tekrar yola koyuluyor , tabi bizler de , aslında otobüsden daha çok bizler yorulmuşuz , ayaklar şiş , gözler kayık ve sersem , kimileri horul horul , kimileri benim gibi koltuk arkası televizyonda aksiyon-dram filmleri izlemekten unutmaya çalışıyorum bitmek tükenmek bilmeyen yolları , onun için sakin durumlarındayım , fakat yolcuların çoğunda sabır mı , öfke mi tavan yapmış vaziyette ,bilet alınırken bu güzegah söylenmiyor normal 9 saat sürecek yolculuk 15 saati geçiyor , işin garip ve kabul edilemez rastlantısı da ben dahil kim sorduysa muavine ' ne zaman varırız ' merakına ''..valla ben de şöfor da ilk kez bu yola çıkıyoruz bilmiyorum '' , bazı yolcular geçtiğimiz yerleri soruyor '' valla bilmiyorum ilk kez bu yola çıktık '' , ya gel de gülme ! gel de bu hazır mizah yazı yazdırmasın , yani kime bağırıp çağıracağımızı bilemedik eli mahkum boynumuzu büktük içimizden okuduk türkülerimizi , hayır daha bitmedi , belediye otobüsü gibi dur kalk dur kalk da yapıyor bu otobüs , boş koltuk kalmasın diye ördek(yoldan toplanan yolcular) topladı durdu , inecek yolcular nerede inmek istedilerse indiler , hakkını vermek mi takdir mi etmek yoksa yuh artık yuh mu demek gerek , bu yüksek anlayışa (!) bilemedim , inecek yolcuların çoğu oturduğu evin önünde indi gibi gibi... neyse ben kafayı muavine taktım , su içmek istediğimizde sana mı işaret çakacağız dedim , evet dedi , inmek istediğimiz yeri sana mı söyleyeceğim dedim hayır dedi şöföre söyleyeceksiniz ( ya adamı ti ye alıyorum adam şaka gibi ) , peki dedim senin görevin ne ? yolcunun isteğini yerine getirmeyeceksen , ben kalkıp işimi göreceksem deyince sustu kaldı , tabi cevap , süresinde verilemediğinden puan alamadı muavin , peki dedim şu an midem eziliyor bir şeyler atıştırmam gerek kalkıp şöföre mi söylesem yoksa sen kek mek kraker getirir misin , adam dediklerimi bu kez anladı hayret hemen iki kek getirdi , neyse ki bu iki kek sayesinde 15 saat yolculuğumu tamamladım , aslında bu kez kızgınlığım son mola yerinde bir gözleme canım çekmişti , acaip hem de çok çekmişti , beş lira değildir belki diyerek ben 8 lirayı hazır ettim koşa koşa gözlemecinin önüne gelmiştim ne güzel , ilk sıradayım üstelik , gözleme kaça ? 12 lira denmez mi ? konu para değil ama bu fırsatçılık bu haksız bir fiat olunca öfkemden iştahımı sevincimi gözleme ile doyacak midemin çığlığını bastırdım , çünkü 6 ay evvel 4 liraya yemiştim afiyetle , ne oldu da bayram öncesi ............evi aradım bana acılısından acil çorba yapın tarhana çorbası diye feryat figan ettim , güç bela sabah 8 de başlayan yolculuğum gece 10.45 de sonlandı , eve tarhana çorbasının kokusunu almak için nasıl da koştum , ah o da ne , tarhanaya aşırı domates yüklemesi yapılmış ve çorbanın özelliği kaymış, la havle vela guvvete illa billah ilk kaşık ile elhamdulillah dedim kalktım , iyi ki o iki kek beni hala tutuyordu ve bu uzun günün güzelliği insanın ailesiyle sağ salim kavuşmasıdır, gerisi unutuldu gitti ...

10.08.2019

07 Eylül 2019 3-4 dakika 164 denemesi var.
Yorumlar