Bir Tatlı Tebessüm

stajer hemşire olarak sağlık ocağında çalışıyorum bugünlerde. bugün aklıma birşey dank etti. hani şu insanlarda olan tebessüm vardır ama kullanmak istemezler fazla. herkes görmek ister ama empati yaparak gülümseyen yoktur. şüphesiz ki en çok tebssüm isteyenler hastalar. zaten bedenen hasta karşıdaki insan bir tebessümü tatlı sözü hak ediyorlar bence. hakl arasında hemşirelere hep azarlayan gözle bakılıyor. bu imajı silmek için bir tatlı tebssüm yetiyor. şu an stajerim o sağlık ocağında ve başlayalı 3 gün oldu ama hastalar bana daha yakın davranıyorlar. çünkü gidip hemşire odasında oturmuyorum. hastaların yanına gidip tatlı bir tebessümle "hoşgeldiniz, neyiniz var diyorum" . iğne yaptırmaya gelenler başta korkuyorlar ama tatlı bir tebessümle karşılayıp ona güzelce izah ettikten sonra enjeksiyonumu yapıyorum. ve yaptıranlar çok memnun kalıyor. bir tatlı tebssüm nelere kadir. beyaz meleklerin suratından bence tebessüm eksik olmamalı. hastalar bizm için herşey onu sağlığına kavuşturmak sadce bedenen olmuyor. ruhen sağlık herşeyin başı. ruhen huzurlu mutlu olacaksan tatlı tebessümler dağıtıp tatlı tebessümler alacaksın. bir tatlı tebesüm yılanı bile deliğinden çıkarırmış. anladım ki hastalar için bu dahada önemliymiş bana çok güzel bir tecrübe oldu. tatlı tebessümler sizinle olsun. hastalar sağlığına kavuşsun mutlu olsun. tatlı tebessümüm hep benimle olsun ki hastaları biraz olsun rahatlatabileyim...

17 Haziran 2009 1-2 dakika 76 denemesi var.
Yorumlar