Bırak Hazan Vursun Saçlarıma

Hüznün rengidir siyah, geceler anlatır en iyi, karanlıkta bekleyişleri..Ben seni öylesine sevmedim ki, şimdi saçlarıma düşen beyazları öylesine diye tarif edeyim..Her telimde senin izlerin var..Yıldızlara dönüşüyor derin bakışlarında öyle ki her birisi, ak düşmüş sanıyor herkes..Bilmiyorlar ki; o teller senin yüreğine değmiş, aşkın ateşiyle kırmızıdan beyaza dönmüş sevdikçe, dönülmesi imkansız yollardan, senin dönüşünü bekledikçe..

"Benim saçlarımın akı, aşktan sevgili!..Her telinde bakışlarından izler, geceden kalma yıldızlar var"..
...
Herkes yazı seviyor, yazdan dem vuruyor gittiğim yerlerde..Ben en çok güzleri seviyorum, isminle yerlere döküldüğümden beridir..Kimse duymuyor yürek hışırtılarımı, gizli hazanlarda anıyorum sensizliğimi, bir mevsimin bitişi gibi, sessizliğimi..Bakıyorum hazanların toplamı kadar baharlarım da..Baharla hazan arasında arasında mekik dokuyorum yokluğunda..Rüzgarların ortasında bir gazeli andırıyor duruşum, seni bulmak için durmadan, ömrümü yola vuruyorum..Ben seni öylesine sevmedim ki..Bırak hazan vursun saçlarıma..Göçmen kuşlar arkadaş olsun, sensizlik ağıtlarıma..Her adımda izlerin, yollarda nefesin saklı..

Hayat planlı yaşamayı öğretmişti bize ve tüm planlarımız altüst oldu gidişinle..Birbirimizi sevişimiz kadar plansızdı gidişin.Plansız akmayı öğrendim hayata, tüm planlardan öte..Sürprizlerin şaşırtıcılığına aşinaydım oysa, hiçbir sürpriz gidişin kadar şaşırtmıyor şimdi beni..Saymıyorum, sensiz günlerimi, sayılar hiç olmadı belki de..Bir bilinmeyen zamanda tanıştık, bir bilinmeyen zamana akışını izledim, unutup dünyaya dair tüm hesaplarımı..Baharlardan sonra hazanla tanışmam güç olmadı..Alışınca gidişlere, sensizlik çok koymadı öyle ki..Sadece bakışından düşen yıldızlar bir de saçlarımın sen kokusu..Bütün bir aşk öyküsü..

"Bırak hazan vursun saçlarıma..Ben seni öylesine sevmedim ki..Seninle tüm hesaplarından geçtim dünyanın..Sevginle yeniden yaşamayı öğrendim..Güçlendim gidişinle, ben en çok hazanları sevdim, baharlar kadar hazanları da dost bildim..
...


Boğazıma dizilen sensizlik, engelliyor nefes alıp verişimi..Her defasında daha güçlü olmak / zorunda kalmak büyütüyor sensizliğimi..Ben seni böyle hayal etmedim ki sevgili..İstesem de hazanları değişemem şimdi..Gidişlerin geride bıraktığı en koyu yalnızlıktır hazanlar..Zaman karşısında eskimişliğin kırılgan hışırtısı, yere düşen her bir yaprak..Bırak şimdi hazan vursun saçlarıma..Ben en büyük vurgunu gidişinle yedim sevgili!..Çok koymaz şimdi, yere düşen kırık saç tellerimin, beyaza bulanmış rengi..O teller ki; aşkın kızıl rengiydi bir zamanlar..Sen kokardı, aşkın hüznü henüz değmemiş bu saçlar..Gülümserdi aşkın bu en saf haline, gökteki yıldızlar..

Sonra sen gittin bir gece hiçbir şey söylemeden, gökyüzü küsleri oynadı uzun bir zaman..Güneşe dayanamadı en sonunda o da, gülümsemeyi öğrendi tekrar, zamanla..Ayrılığın dilsiz olduğunu en iyi şiirler öğretti..Her suskunlukta kaleme dökülen mısralar haykırdı, içimdeki sensizliği..Senden sonra mısralar hiç gülmedi., hep ayrılıktan dem vurdu önce..Sonra gülümsemeyi öğrendi sessizce..Sürpriz gelişler kadar, gidişleri de kabullendi öyle ki..

Bir tek hazan değmiş saçlarım kabullenemedi, kara teslim kış hallerini aşkın..O hep rengarenkliliği hayal etti belki de..Bahardan kalma neşesini belli etmedi kimselere..Neden sonra alıştı o da, beyazlığın öğrettiklerine, siyah gecelerden emanet..

Beyaz ermişlik, beyaz safiyet, beyaz bilgelik demekti aşkın peşinde..Hiç yorgunluk bilmedi aşka adanmış ruhlar..Bir ömür sevgiliyi istedi bahara da hazana da alışık yürekler..Mevsimler hiç geçmedi..Ömür hızlı geçerken, yıllar saniyelerle ölçülürken sensizlik hiç gitmedi, sana sayılan kum tanelerinde..Hazan değdi saçlarıma seni beklerken..Sensiz geçen bir ömrü, yüreğimden yüreğine ilmeklerken, kimsesiz gecelerde..

"Bırak şimdi hazanı da sevsin bu saçlar..Her telinde aşkın kutsallığı var..Değer bulmuşken ve değer vermeyi öğrenmişken sevginle, her bir telde ayrılık isyanı var..Tıpkı kabullenmişliğim kadar o da, suskun yüreğimde gizli...

Gidişine ayrılık, haykırışlarıma isyan denmez sevgili!..Ardımızda sonsuzluk, yüreğimizde mutluluk var şimdi en çok..Bırak hazan değsin değdiği kadar saçlarıma..Hüznün büyüttüğü dünlerimin, umuda götüren yarınları da var..Sen varsın en çok da..Hüzünlü kışların beyazlığıyla örttüğü, güzel baharlar gibi..

Bırak hazan çalsın kapımı!..Kimse alamaz, hüzünlerde saklı baharımı..Ben seni öylesine sevmedim ki..İlk hazanda terkedeyim..Her beyazı kutsal bildim, ak saçlarımı aşk dolu yüreğine serdim..Her telimde senden kalma yıldızlar, yüreğimde gizli baharların kokusu var ..Bir de sen varsın, herşeyden öte, herşeyden ziyade..

21 Eylül 2011 4-5 dakika 243 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (2)
  • 12 yıl önce

    tebrikler...

    sevgilinin ardından daha ne yazılabilir ki...

    sevgiler

  • Teşekkürler Elif hanım, doğru..Hakediyorsa güzel şeyler yazılır, ya da yerilir, sitemlerle..👧