Bırak kendisi olsun

25. Yaşına gelmiş oğlunun kahvaltısını hazırlayan ütüsünü yapan hatta çayın demleyip ,tazeliyen annenin yetiştirdiği bir çocuk 45 yaşınada gelse de büyümeyecektir .
Bu şekilde yetişen bir erkek çocuk çevrenin ve ailenin etkisiyle yaşı kaç olursa olsun çocuk kalmaya devam edecek çünkü evlenmiş olması; askerliğini yapmış olması hiç bişeyi değiştirmeyecek aksine yaşı ilerledikçe anne ,abla ,babanne gibi onu yetiştiren; eğiten ,kendisi olmasına izin vermeyen kişiye biraz daha bağımlı hale gelecektir .
Bu şekilde yetişen kişiler ;kimlik sorunu olan ,kendisini tanıyamayan,neyin doğru neyin yanlış olduğuna annesine sormadan onun onayını almadan karar veremeyecek ondan izin almadan eşinin çocuğunun temel ihtiyaçlarını karşılayamayan kendisi olamayan ,kendisi olmasına izin verilmeyen kendi gibi düşünüp özgür hareket etmeyi ailesine iteatsizlik olarak gören bireylerdir .
Anne oğlunun içtiği suyunu dahi ayağına getirerek aslında kişinin kendisi olmasına izin vermeyip ona iyilik gibi gösterdiği yanlışı ,oğlu hiç bir zaman farkedemeyecektir kendisine yapılan kötülüğün ne derece büyük olduğunu anlaması yıllarını alacak ,hatta hiç farketmeyecektir . Bu kişiler askerden gelir gelmez çocuk yaşta evlendirilen yanında emredeceği bir kadın iki üç yıl sonra bir çocuk Dünya'ya getirdiği zaman erkekliğini kanıtlamanın gururu ile hal ve hareketleri değişecek kabadayı gibi yürüyüp kasılarak konuşacak kendince ondan beklenen erkeklik görevini yerine getirmiş olmanın verdiği gururu üzerinde hissedecektir .Üstünlüğünü ispat etmek ailesine ve çevresine göstermek için her fırsatta ailesinin yanında eşini azarlayacak ona karşı hep suratı asık ,sert bakışlı davranışlar sergilerken iki sözünden biri sözünden çıktığı taktirde onu babası evine göndermekle gözünü korkutacaktır.
Annesinden izin almadan eşiyle vakit geçirmeyecek ,onunla birlikte özel bir günü olmayacak .
Eşine karşı güleryüzü ,sevgi ve şefkati dahi annesine saygısızlık ettiğini düşünerek eşine yüz vermeyip ona karşı ilgisiz ,soğuk bir eş olup aynı odada yatmayı ilgiden ,çiftleşmeyi sevgiden sanacaktır .Erkek erkekliğini çevresine ispat etme çabaları içinde eşinin istediklerinin yerine getirmeyip kadının sözünü tutmayıp erkekliğini ispatlamaya çalışırken ,kadın günden güne koskoca bir evrende kendisini sığdıramayacak kadar dolacak ,içine biriken öfkeyi boşaltacak yer arayacak bulamadığı zaman içine kapanacak hiç kimseye kendini ifade edip anlatamayak ,anlatsada dinleyenler onu anlamayarak suçlayacak kadın gün geçtikçe daha yalnız ,daha çaresiz tek başına kalacak çevresindeki büyük kalabalık onu yalnız ve mutsuz bir insana dönüştürdüklerini anlamayacak kadar ön yargılı sürekli eleştiren ,eksik taraf arayan insanlar olup derman yerine basına dert olacaktır .
En yakınındaki insanlarla konuşamayan kadın içindekileri dışa vurmaya özel sorunları başkalarına anlatarak rahatlamaya çalışırken daha büyük sorunlara davetiye göndermiş olurken eşiyle arasındaki uçurum günden güne dahada artacaktır.davranışlarını onaylarken erkek ailesinden ve çevreden aldığı destekle kendisini güvende hissedecek yanlışı bir adım daha ileriye götürerek sınır tanımaz bir hal alacaktır.
Ailesinden ve çevresinden davranışları onaylanmış ,destek almış erkek sınır tanımadan yoluna devam edecektir .

Erkek yapar ,erkek gezer ,erkek hesap vermez erkeğe hesap sorulmaz bilincinde yetişen oğlan çocuğu başka kadınlara bakmayı ,laf atmayı , her hafta birkaç kadınla birlikte olmayı erkeklikten sayarak karısına karşı sorumluluklarını yerine getirmezken başka kadınlara baktığı kadını aldattığı için eşi hesap soramahacak , erkek eşine hesap vermeyerek kendisinde o hakkı görecektir .Kendisini suçlu görmek yerine suçlu duruma düşürdüğü için kadını kapı önüne bırakarak erkekliğini tüm evrelerini yerine getirmiş olmanın gururu ile mutluluğun zervesine ulaşacaktır .

Bebekliğinden itibaren ,koruyan kollayan herşeyi oğlu yerine kendisi yapan ,kendisi olmasına müsade etmeyen ,sorumluluk almasına izin vermeyen kendi ayakları üzerine bastırmayan ,çevresindeki insanlarla arasına set çekip kendisinden izinsiz kimseyle görüştürmeyen aileyi ve anneyi tebrik eder başarılarını kutlarız .
Topluma ;ruhsuz ,karaktersiz ,kişiliksiz ,kendi başına düşünemeyen ,kendi başına hareket edemeyen ,doğruyu yanlışı onlara sormadan ayırd edemeyen hasta ruhlu bir birey yetiştirdikleri için .Tebrikler .Teşekurler.
Ellerine sağlık ...
Bırak hata yapsın
İzin ver de kendisi olsun !

28 Aralık 2016 4-5 dakika 46 denemesi var.
Yorumlar