Bizim Bahçeli Ev 5

Bizim Bahçeli Ev 5

Güllerimizden bahsetmedim. Bahçemiz çok sayıda irili ufaklı güle de evsahipliği yapmaktadır. Sıcak havalarda, sarı ve pembe tonlarda goncalarını, esirgemeyen, bahçemizin evcil çalılarıdır. Büyük armut ağacının yakınında sıklıkla oturduğumuz mahalde hayatlarını sürdüren adeta ağaç halini almış yaşlı gül ise bahçede oturduğumuzda yanıbaşımızda bizimle otururlar. Bu kare şeklindeki toprak zeminde bir zamanlar bir sümüklüböcek kolonisi yaşamaktaydı. İşte bu alanda yabani ve evcil ağaç ve ağaç fideleri çeşitli çiçekler de boy göstermektedir. Bu bahçede çektiğim fotoğrafların sayısını hatırlamam mümkün değildir. Yüz desem az kalabilir. Bahar ve yaz ayları bu bahçe tüm doğa gibi çoşar.

Eskiden ben ortaokulda okurken yani yaklaşık yirmi yıl önce komşumuz Nezahat abla vardı. O zaman hayatta olan anneanneme ara sıra misafirliğe gelirdi. Bu normal birşeydi. Akrabamız gibiydi. Şimdi ise yeni komşularla yakın ilişkiler kuramadık. Ne onlar bize, ne biz onlara uğrarız. Oysa ki komşu olan bahçe duvarımızın iki yanındaki bazı ağaçlar duvar sınırını çoktan aşmışlardır; Berlin duvarını yıkmışlardır. Diğer taraftaki komşularımız da artık yoklar ve evleri de artık bir iki duvar kalıntısı haline gelmiş durumda. Arka bahçeye bakan duvara olan komşularımız ise genel hayat alanımızdan saklı durumda kalıyorlar. Yani bu güzel bahçede komşuluk maalesef yok. Komşuluk ilişkilerini nasıl canlandırabiliriz bilmiyorum. Bir yerden başlanabilir ama teyzem bu konuya soğuk bakarsa, duvarlar da kırgın bakmaya devam edecekler. Bence bahçe komşuluğu duvarları ne kadar yüksek olursa olsun apartman komşuluğundan daha yakın olabilir. Bir insanın bir insana değer vermemesi gibi bir şey komşusuyla muhabbetinin olmaması. Televizyon merkezli, ilişkilerin zayıfladığı bir hayat belki de bunu yaratan. Kitap okunmaması da belki bundan. Bir ailenin en azından bir tane iyi bir komşusu olmalı. Yani arkadaşlık anlamında. Dört duvarlarımız hapishane duvarlarından farklı olmalı. Belki açan güllerden komşuya bir, iki hediye etmeli. Güllerin kokusu ayrılıkları unutturmalı. Ortak değerlerimiz olduğunu hatırlatmalı, uluorta. Zincirin ilk halkası hareket etmeli paslanmadan. Yıllardır böyle olsa da hiçbirşey için geç değil.

21/01/13

21 Ocak 2013 2-3 dakika 50 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar