Bölgelere Göre

Fazla değil bundan beş yıl öncesinde emekli maaşı ve asgari ücretle çalışanlar kıt kanaat geçinebiliyorken günümüzde ne yazık ki geçinemiyorlar özellikle bu iki kesim.Ev kiraları şu anda emekli maaşı ile asgari ücreti zaten aylar öncesinden solladı geçti.Bazı düzenlemeler gelmiş olsa bile bu sorunun çözüldüğünü düşünmüyorum.

Şuanki ekonomik durumda yirmi bin olsa bile asgari ücret,yine yetmeyecektir çünkü ipin ucu çoktan kaçtı.Benim tahminim 16-17 bin olacağı yönündedir, haftalardır süren toplantıların neticesini yılbaşından önce öğreneceğiz,benim bulunduğum ilde ev kiraları 13 binden başlıyor.

Peki asgari ücret belirlendi diyelim,ertesi gün zam yağmurları başlayacak,aradan bir ay geçmeden asgari ücret eriyip gidecek,bunu bilmek için ekonomi uzmanı olmanıza gerek yok,marketler etiket fiyatlarını değiştirecek,ev sahipleri ev kiralarını artıracaklar ve otomobil,mobilya,beyaz eşya fiyatları da yerinde sayacak değil.

Bölgelere göre asgari ücret belirlenebileceğine dair haber izledim-ben buna ihtimal vermiyorum çünkü eşitsizlik yaratır insanlar arasında ve içinden çıkılmaz bir hal alır:

"Buna göre asgari ücret birinci bölgede 11 bin 402 TL, ikinci bölgede 12 bin 542 TL, üçüncü bölgede 13 bin 682 TL, dördüncü bölgede 14 bin 823 TL, beşinci bölgede 15 bin 963 TL ve altıncı bölgede 17 bin 103 TL olmalı."basından.

Bu ekonomik anlayış bizim toplumumuzun sosyolojik yapısını değiştirir,şöyle ki:

*Bölgeye göre asgari ücret,bölgeye göre emekli maaşını getirecek.

*Bölgeler arasında göç dalgası oluşturacak.

*Rekabet zorlaşacak,her ürünün fiyatı her bölgede ciddi şekilde farklı olacak.

*İç turizmi etkileyecek.

*En önemlisi bölgelere göre vergilendirme gündeme gelecek.

*Büyük şehirlerdeki üniversite ve diğer okulların sınıfları boş kalacak.

Devlet içerisinde devlet olmaz,nokta.

22 Aralık 2023 1-2 dakika 124 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar